Hirdetés
. Hirdetés

Jelentősen nőtt az online bankolás szerepe

|

Jelentősen, 1,8 százalékponttal nőtt egy év alatt a banki szolgáltatásokat interneten keresztül igénybe vevők száma a banki ügyfelek körében ? állapítja meg a GfK Hungária Piackutató legfrissebb tanulmánya.

Hirdetés

A nemzetközi tendenciáknak megfelelően Magyarországon is növekszik az elektronikus pénzügyi csatornákat igénybe vevő banki ügyfelek száma. Az idei év első félévének átlagában a 15-69 éves korosztály 82 százaléka volt legalább egy bank ügyfele. Ez ebben a korosztályban körülbelül 6 millió banki ügyfelet jelent - derül ki a GfK Hungária Pénzügypiaci Adatszolgáltatások 2006-2009 című tanulmányának legfrissebb eredményeiből.

A bankhasználati szokások az elektronikus csatornák megjelenésével egyre inkább átalakulnak. Eleinte a különböző telefonos ügyfélkapukat használták a fogyasztók, ám ezek népszerűségét hamar megelőzte az internetes ügyintézés lehetőségének megjelenése.

?2009 első félévében már több mint 800 ezer banki ügyfelet tartanak számon, akik nemcsak szerződéssel rendelkeznek online banki szolgáltatásokra, hanem használják is azt mindennapi ügyintézésre. Az elmúlt egy évben az internetes banki szolgáltatásokat igénybe vevők száma mintegy 110 ezer fővel bővült, amely jelentős fejlődésnek tekinthető, főként egy olyan időszakban, amikor a fogyasztók mindenben a legbiztonságosabb pénzügyi megoldásokat keresik, és nem szívesen változtatnak pénzügyi szokásaikon" - mondta el Bacher János, a GfK Hungária ügyfélkapcsolati igazgatója.

Az online csatornák előretörése mind a hagyományos bankfióki, mind a mobilbanki szolgáltatások iránti csökkenő igényekben is megmutatkozik. Ha valaki igénybe veszi az online banki szolgáltatásokat, egyúttal gyakori bankhasználóvá is válik. Míg a lakosság havonta átlagosan alig több mint 1 alkalommal tér be egy bankfiókba, addig egy átlagos online bankoló több mint 5 alkalommal jelentkezik be az igénybe vett bank weboldalán keresztül. Az internetes banki szolgáltatások igénybe vétele jelentősen függ az ügyfél társadalmi státuszától. A felsőfokú végzettségűek körében már minden negyedik ügyfél online-banki ügyfélnek számít, míg életkor szerint a 25-35 évesek a legaktívabbak ebben a tekintetben. A férfiak és a nők online banki szokásai közötti különbség nem igazán jelentős: 14 a férfiak, 13 százalék a nők körében mért arány.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.