Hirdetés
. Hirdetés

Jövőlatolgatás

|

A kormány feladata, hogy kiszámíthatóvá tegye a környezetet, a piaci szereplők feladata, hogy megbízható, szakértő partnerei legyenek ügyfeleiknek.

Hirdetés

Hirdetés

Több mint ötven előadó boncolgatta az infokommunikáció és a távközlés jelenét és jövőjét meghatározó trendeket és megoldásokat a megújult T-Systems Magyarország első Symposiumán. Nyitóelőadásában Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom elnök-vezérigazgatója rámutatott: a Magyar Telekom és a T-Systems elkötelezett a magyar piac, a magyar gazdaság iránt. Megbízható szolgáltatója a vállalatoknak és az államigazgatási intézményeknek. Hosszú távon kíván az ország stratégiai partnere lenni, ám az utóbbi években bevezetett, előre nem tervezett plusz terhek – a többi érintetthez hasonlóan – a vállalatcsoport piaci helyzetét is nehezítették. A jelenlegi körülmények között egyik legfőbb elvárásuk, hogy a gazdasági környezet kiszámítható legyen. Ennek érdekében szükségesnek tartják a kormányzattal folytatott párbeszédet.

A vezérigazgató az ICT-szektor súlyát néhány számmal érzékeltette. Eszerint a magyarországi GDP 11 százaléka származik az ICT-szektorból; ebben mintegy 40 százalékkal képviselteti magát a távközlés. A hazai háztartások 95 százaléka használ valamilyen távközlési szolgáltatást.

A Magyar Telekom nagymértékben hozzájárul a szektor eredményeihez. Bevételeinek 10-12 százalékát fordítja beruházásokra; ez éves szinten közel 50 milliárd forintot tesz ki, azaz a vállalat Magyarország egyik vezető befektetője. A Magyar Telekom 3000 hazai partnercéggel dolgozik együtt, ezzel mintegy 170 ezer ember foglalkoztatásában vesz részt. Figyelemre méltó, hogy évente 15 milliárd forintnyi megrendelést ad a magyar kis- és középvállalatoknak.

A nagyvállalati ügyfélkört kiszolgáló T-Systems Magyarország 2012. október 1. óta működik jelenlegi formájában; ekkor került pont a többéves akvizíciós folyamat végére. Budafoki Róbert vezérigazgató hangsúlyozta: a nagyvállalatoknak teljesen más kiszolgálásra van szükségük, mint a lakosságnak és a kis- és középvállalatoknak. Ezért döntöttek úgy, hogy a nagyvállalati és az államigazgatási intézményi ügyfélkörnek külön cég nyújt testre szabott infokommunikációs megoldásokat.

Vezérigazgatók szemszögéből

A PwC vezérigazgatói felméréséből kiderül, hogy a hazai ICT-szektor vezetői a helyi innovációban, a tehetségek nevelésében, valamint a támadó jellegű, gyors piacszerzési stratégiában látják a kitörési pontokat. Ezek alapján Szelecki Zsolt, a PwC HR tanácsadási üzletágának vezetője előadásában néhány felvetést fogalmazott meg.

Ajánlott odafigyelni az ügyfelek eltérő igényeire, különös figyelemmel a nehéz helyzetben lévő cégekre. Javasolt gyorsan alternatív üzleti modelleket felállítani, majd azokat tesztelni. Fontos aktívabban alakítani az innovatív környezetet. Az ICT-szektor nem fordít kellően nagy hangsúlyt a környező országokra; többet kellene a régióban működni. Végül, de nem utolsósorban ki kellene használni a fiatalokban rejlő értékeket, és tudatosan kellene foglalkozni a generációváltással.

Csökkenő kormányzati pénzek

Nem örömteli, de az ICT-szektor képviselőinek is számolniuk kell azzal, hogy a kormányzati költségvetésben az infokommunikációra költhető pénzösszegek jelentősen megcsappantak. Míg 2010-ben 34 milliárd forint állt a nevezett sorban, addig 2012-ben mindössze 20-24 milliárd. Lényegesen kevesebb pénz jut tehát a már meglévő rendszerek működtetésére, és természetesen a fejlesztésekre is – fogalmazott előadásában Bódi Gábor, a Századvég Gazdaságkutató szakértője. Arról sem szabad megfeledkezni, hogy az Európai Unió által finanszírozott projektek esetében előírás a rendszerek 5 éves üzemeltetése. Mindebből egyenesen következik, hogy a kormányzat és a piaci szereplők partnerségére van szükség. Elvárás, hogy a szállított rendszerek – a csökkenő források mellett is – az előírásoknak megfelelően fenntarthatók legyenek.
Bódi Gábor örvendetesnek tartja, hogy kiegyenlítődés tapasztalható a kormányzat és a piaci szereplők ICT-kompetenciái terén. Ennek köszönhetően már nem lehet mindent eladni az államigazgatási szervezeteknek, a vállalatok rá vannak kényszerítve, hogy az igényekhez, az adott funkciókhoz szabják rendszereiket.

A T-Systems Magyarország számokban

Éves forgalom: közel 120 milliárd forint
Létszám: 1800 fő
Ügyfelek: közel 5500 nagyvállalat és államigazgatási intézmény
Magyar beszállítók: közel 1700 cég (ez az összes beszállító 85 százaléka)
Kiszolgált SIM kártyák: 479 000, ebből 30 százalék adatkártya

Hirdetés
Ügyfélszolgálati változás!
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.