Hirdetés
. Hirdetés

Így kommunikálnak majd 2023-ban a cégek ügyfeleikkel?

|

Idén az azonnali üzenetküldő alkalmazások óriási népszerűségnek örvendtek, de arról, hogy mit tartogat az elkövetkezendő időszak, a Viber összefoglalója ad számot.

Hirdetés

A modern élet rohanó tempója sokunkban szorongó késztetést vált ki, hogy minél jobban egyszerűsítsük le, amit csak lehet, de már senki sem akar többféle alkalmazással zsonglőrködni. Ahhoz, hogy megkapjuk, amire szükségünk van, inkább többet szeretnénk kihozni a bevált megoldásokból. Jól mutatja ezt az, hogy a három kedvenc alkalmazásunkkal az időnk 77%-át, míg egyetlen appal ennek 50%-át töltjük. Amikor tehát a felhasználók racionalizálni szeretnék az életüket, szinte biztos, hogy a különböző üzenetküldő alkalmazások között válogatnak, és az nyer, amelyik a legtöbb szolgáltatást kínálja.

A hangalapú kommunikációról és az azonnali üzenetküldő szolgáltatásokról ismert Rakuten Viber bemutatta országonként azokat a főbb trendeket, amelyek 2022-ben meghatározták, hogyan használják - jelen esetben a magyar - felhasználók és a márkák az alkalmazást. A japán e-kereskedelmi óriásvállalat, a Rakuten tulajdonában lévő kommunikációs alkalmazás világszerte több mint 1 milliárd androidos letöltéssel rendelkezik. 2022-ben Magyarországon a Viber birtokolja az okostelefon penetrációjának 68%-át.

Hazai trend

A vállalat kutatása szerint Magyarországon már második éve megfigyelhető a telefonálásról az üzenetküldésre való áttérés, különösen a csoportos kommunikációban. Itthon átlagosan minden ember legalább 2 csoportos csevegésben vesz részt. A csoportos csevegésekben résztvevők száma 15%-kal nőtt az előző évhez képest. A tanulmány szerint a fellendülés oka, hogy ez a típusú kapcsolattartás képes összekötni a családokat, kollégákat és barátokat, és az összetartozás és megbecsülés érzését fenntartani a helyszíntől függetlenül.

A magyar csatornák és közösségek számának 20%-os növekedését a kutatás annak tudta be, hogy a felhasználók folyamatosan figyelemmel kísérik kedvenc közéleti személyiségeiket és kedvelt szervezeteiket közvetlenül a Viber alkalmazásban. A cégeknek is érdemes tehát ezt a csatornát is bevetni, hiszen hatékony közvetítési platformot jelent a nagy közösségek tájékoztatására és bevonására interaktív tartalmakkal - például szavazásokkal, gifekkel, lencsékkel és matricákkal.

A Viber több mint egy évvel ezelőtt vezette be a Lencséket a platformján, és azóta közel 1 milliárd alkalommal használták őket a userek. A kiterjesztett valóság és a vizuális tartalom növekvő tendenciájára és népszerűségére alapozva így már a márkák és szervezetek is létrehozhatnak saját lencséket az alkalmazásban, a márkaérték és a márkaismertség növekedésének céljából.

Hirdetés

Omnichannel marketing és vásárlói környezet

A felhasználók 71%-a szeretne kényelmes hozzáférést a vállalkozással való beszélgetéshez. Igazodva a fogyasztói elvárások e változásához, egyre több globális és magyar márka tart azonnali üzenetküldő alkalmazással kapcsolatot az ügyfelekkel, a zökkenőmentes márka-felhasználói interakciókkal így elérhetik a felhasználókat a vásárlói út minden egyes szakaszánál.

A vállalkozások a reklámmegoldások segítségével növelik a népszerűségüket és vonzzák az új felhasználókat. A legjobban teljesítő hirdetési típusok között idén Magyarországon a következők voltak: a szórakoztatás, amely 356%-kal, az autóipar 102%-kal, az utazás és vendéglátás 91%-kal, az egészség és fitnesz 79%-kal, valamint a háztartási gépek 77%-kal nőtt.

Magyarországon a Viber 2022-ben a következő adatokat rögzítette:

• Több mint 100 millió üzenetet váltottak chatbotokon keresztül, ami az automatizált és könnyen navigálható chatfelületek népszerűségéről árulkodik.
• Megdöbbentő, 825%-os növekedés a 2021-ben létrehozott új üzleti üzenetfiókok számához képest.
• A kézbesített üzleti üzenetek általános 433%-os növekedése: a társalgási üzenetek (élő ügyfélszolgálat) száma 21%-kal, a promóciós (különleges ajánlatok, kedvezmények) 218%-kal, a tranzakciós (rendelés-visszaigazolások, szállításkövetés, időpont-emlékeztetők) 729%-kal nőtt. A tranzakciós üzenetek megugrása a márka-felhasználó interakciókban a fontos értesítések megosztásának növekvő tendenciáját jelezheti.

2023 tendenciái

- 2022-ben a Viber bevezette saját, biztonságos, határokon átnyúló digitális fizetési megoldását. A kezdetben Görögországban és Németországban elindított szolgáltatást a közeljövőben további országokban, köztük Magyarországon is bevezetik.

- Jövőre a Viberen egyetlen meta-üzleti egységben tárolják majd a cégek az összes üzleti információt, szolgáltatásukat és kommunikációs csatornájukat, hogy a felhasználók könnyedén megtalálhassák a számukra szükséges vállalkozásokat, és kapcsolatba léphessenek velük.

- Emellett a Viber bevezet egy külön mappát, amely segít a felhasználóknak a márkákkal folytatott beszélgetéseiket a számukra kényelmes módon rendszerezni, így javítja a felhasználói élményt és növeli a márka láthatóságát.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.