Látványos újítások a csapatmunkában

|

Interaktív vizuál-kollaborációs vállalati megoldások fejlesztőjévé, gyártójává és szállítójává fejlődött napjainkra az LSK Hungária, amely 25 éve klasszikus vizuáltechnikai nagykereskedőként indult. Egyik legfrissebb innovációja a teremfoglalási rendszer, amely az együttműködés támogatásán túl szervesen illeszkedik a dolgok internetére csatlakozó eszközök, az okostárgyalók ökoszisztémájába, előrevetítve a jubiláló cég jövőképét is.

Multimédiás vizuáltechnikai eszközök disztribútoraként indult 1994-ben a magyar tulajdonú LSK Hungária Kft., majd a 2000-es évek elejétől interaktív táblákkal bővítette palettáját, amelyből mára - többek között az uniós forrásokkal finanszírozott kormányzati projekteken keresztül - mintegy 25 ezer rendszert telepített viszonteladó partnereivel a hazai iskolákba. A cég kezdettől fogva kereste az értékhozzáadás lehetőségét, a forgalmazott termékeket például lokalizálta és oktatást adott hozzájuk, 2010-ben azonban ezt a törekvést új szintre emelte stratégiájában.

Hirdetés
          

Hirdetés

Leveli András ekkor kapta a feladatot, hogy építse ki a vállalati igényeket b4b-megoldásokkal kiszolgáló üzletágat és portfóliót. A vezetőt az eddigi tapasztalatokról és a fejlesztések további irányáról kérdeztük.           

Computerworld: Intenzív piackutatás és többéves fejlesztés eredményeként 2014-re készült el az interaktív vizuál-kollaborációs megoldásuk prototípusa. Miért fókuszáltak erre a területre?           

Leveli András: Az együttműködés különböző formái a fehértábla előtti, teljesen informális ötleteléstől kezdve a projektmegbeszélésen át a szervezett és szabályozott prezentációig ívelő, átmenetekben gazdag spektrumot mutatnak. Mivel e folyamatoknak nem volt "interaktív technológiai" támogatása, ezért döntöttünk a saját megoldás kifejlesztése mellett, amely vizuális információ-megosztással növeli a vállalati együttműködés hatékonyságát.

Hirdetés

Leveli András üzlet- és termékfejlesztési igazgató, LSK Hungária           

CW: Megoldásaikat a pénzügyi szektortól kezdve a gyártó- és építőiparon át a mezőgazdaságig kkv-k és multinacionális cégek egyaránt használják itthon és külföldön. Mit értékelnek bennük az ügyfelek?           

LA: Talán az egyediséget és az ökoszisztémát. Minden ügyfél más és más igénnyel érkezik hozzánk, valaki videókonferencia-rendszert keres, mások a klasszikus flipchart táblát cserélnék le valami másra a digitális transzformáció jegyében. A lényeg, hogy először felmérjük az igényeket, hogy az adott ügyfélnek mire is van szüksége. Moduláris megoldásaink ehhez rugalmasan alkalmazkodnak, egyedi felépítésüket mindig az adott ügyféllel közösen dolgozzuk ki, így velük együtt újítunk. Ez a hardver-szoftver-szolgáltatás csomag mára komplex ökoszisztémává alakult, amelyben minden komponens szorosan összefügg egymással. Testre szabott megoldásainkat így gyári minőségben szállítjuk és támogatjuk, mindenből a legjavát adva ügyfeleinknek.

Hirdetés

           

CW: Fejlesztéseikkel lépést tartanak a technológiai trendekkel, megoldásaikat a Microsoft Teams szolgáltatással és más kollaborációs felhőplatformokkal is integrálták, BYOD-támogatással bővítették. Legújabb fejlesztésük egy teremfoglaló rendszer, amely új színt visz a palettára. Ez az innováció következő hullámát jelzi?           

LA: Az LSK SpaceTime teremfoglalási rendszerünk egyértelműen az "ökoszisztémában gondolkodás" első fecskéje, amely elejét veszi a tárgyalók foglalásából eredő káosznak. A legelterjedtebb vállalati naptárakkal együttműködve egyértelműen és vizuálisan jeleníti meg az előre ütemezett megbeszéléseket a terem ajtaja mellett, miközben lehetővé teszi az ad hoc foglalást, elhúzódó megbeszélés esetén a foglalás meghosszabbítását vagy a korai befejezést. Emellett pedig azt is jelzi, ha odabenn videókonferencia-hívás zajlik, amit jobb nem zavarni ajtónyitással.

Hirdetés

           

Nagyfokú rugalmasságával tényleges élethelyzetekhez alkalmazkodik az LSK SpaceTime, amelyhez IoT-alapú technológiákat is felhasználva olyan távoli menedzsment-szolgáltatást is fejlesztünk, amellyel az IT-üzemeltetők távolról, akár okostelefonjukon keresztül is felügyelni tudják a végponti eszközöket.           

Hardvereszközeink is fejlődnek, de kevésbé izgalmas kérdés, hogy mikor terjednek el a még nagyobb felbontású, vagy még több érintőpontot felismerő kijelzők, mert a szoftver-ökoszisztémánkban mutatkozik meg a digitális innováció igazi ereje. Még gazdagabb felhasználói élményt adó, ugyanakkor még egyszerűbben kezelhető megoldások fejlesztésére törekszünk: mostanra már a klasszikus PowerPoint prezentációban is lehetővé tesszük a közvetlen jegyzetelést, amelyet szintén egy felhasználói visszajelzés alapján fejlesztettünk ki.           

Hirdetés

Októberben mindezeket élő demó formájában is bemutatjuk Zamárdiban, a Computerworld CIO.hu 2019 konferenciáján.

Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.