Hirdetés
Hirdetés

Lépések a vállalati mobilitásért

|

Mobilizálódó világunkban állandóan változik a munkavégzés módja.

 Az üzleti környezetben mind elfogadottabbá válik a saját tulajdonú mobileszközök, például a tabletek és az okostelefonok használata. Ennek nyomán egyre erősebb az igény, hogy a meglévő környezetbe integrálják a különféle mobilkommunikációs módszereket – például a push e-mailt, a VoIP-ot vagy éppen az internethez és céges dokumentumokhoz nyújtott hozzáférést. A céges adatok hozzáférésének biztosítása a vállalat IT-hálózatát is komoly kihívás elé állítja. A legfőbb törekvés e téren egy olyan holisztikus felügyeleti rendszer kialakítása, amely egyszerre teremti meg a mobil infrastruktúra és a vállalat egészének biztonságát. Csak ebben az esetben lehet garantálni az e-mail, a webes alkalmazások és a vállalati rendszerek biztonságos elérését.

 

Az IT részlegektől a források folyamatos szűkülése ellenére eredményeket várnak. Ezért olyan megoldásra van szükségük, amelyek úgy képesek teljesíteni a komplex igényeket, hogy közben egyszerű hozzáférést nyújtanak a dolgozóknak, védik a céges adatokat és teljesítik az adatbiztonsági előírások követelményeit.

A Fujitsunál bevezetett, használt és ügyfeleknek kínált teljes körű Managed Mobile konstrukció átfogó menedzselt szolgáltatást biztosít a mobileszközök felügyeletéhez és a végfelhasználói szolgáltatások nyújtásához.

A megoldás biztosítja, hogy folyamatosan kövesse, mikor csatlakoznak eszközök vállalati hálózatához, hogy ezek dolgozói vagy céges tulajdonban lévő eszközök; ellenőrizze a biztonsági házirendek meglétét és kiszűrje a nem megfelelő biztonsági házirenden alapuló csatlakozásokat. A rendszer folyamatos tájékoztatást ad a kritikus rendszeradatokról, így ügyfele a mobileszközök életciklusának minden szakaszát menedzselheti, a konfigurálásától kezdve az eszközök kivezetéséig. ((gondolatjeles felsorolás következik, bolddal esetleg kiemelve a felsorolt fogalmakat))

– A Managed Mobile szolgáltatásoknál a biztonság kritikus szempont. A szolgáltatás által nyújtott biztonsági funkciók között szerepel a hatékony felhasználóhitelesítés, a távoli (over the air)-, és magán az eszközön végzett titkosítás, a vállalat biztonsági házirendjeinek érvényesítése, az eszközök távoli törlése és lezárása, valamint a rootolt/jailbreakelt eszközök észlelése.

– A megoldáshoz kapcsolódó Service Desk második szintű globális támogatást nyújt a mobilkörnyezettel kapcsolatos minden területen, és ITIL-konform folyamatok alkalmazásával gondoskodik az incidens-, a probléma-, a változás- és a kiadáskezelésről. A Service Desk távtámogatást nyújt az okostelefon- és tablethasználóknak és karbantartja az önkiszolgáló portált, ahol a felhasználók önállóan oldhatják meg a mobileszközökkel kapcsolatos gyakori problémákat anélkül, hogy közvetlenül felvennék a Service Deskkel a kapcsolatot.

– A végfelhasználói eszközök felügyelete magában foglalja az okostelefonok és a tabletek kiosztását és üzemeltetését az életciklus minden szakaszában – a beszerzéstől a kivezetésig. Megfelelő felügyeleti eszközök segítségével egységes normákat érvényesítünk a teljes mobil-eszközparkra nézve, és gondoskodunk róla, hogy minden eszköz a legújabb biztonsági technológiát használja.

– Az alkalmazásfelügyelet magában foglalja az alkalmazások átfogó körének biztosítását és üzemeltetését távtelepítéssel, vállalatspecifikus alkalmazásbolttal az alkalmazáscsomagok szerepkör-alapú kiosztásával, a vírusvédelmi aláírások karbantartásával stb.

–A házirend menedzselése magában foglalja a vállalat biztonsági házirendjeinek távoli érvényesítését az okostelefonokon és a tableteken.

– A szolgáltatás nyújtásához és menedzseléséhez a Fujitsu standard szolgáltatásnyújtási módszerét alkalmazzuk, ITIL- és ISO 20000-konform folyamatokkal és eszközökkel.

Hirdetés

És hogy mire jó mindez?
Ezt az írást Münchenben a reptéren írom. Mivel néhány napja már itt vagyok, a vállalati szabályzatnak megfelelő adatroaming-keretemet túlléptem. Az imént küldtem egy kérést a service desknek, aki már remélem, beindította a jóváhagyási folyamatot a főnököm felé a roamingkeret megemelésére… És íme, jelez az MDM-megoldás, kaptam extra keretet! El tudom küldeni az írást időben! Csinálok egy hotspot-ot a saját Iphone-ommal és már küldöm is…

Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.