Hirdetés
. Hirdetés

Megbukott az e-útdíj? - egy hónap haladék az egyezkedésre

|

Noha nem írták alá az e-útdíj tendert kedd éjfélig, a nyertes 30 napos haladékot kapott, hogy tovább tárgyalhasson az alvállalkozójával. Ha nem jutnak egyezségre, a T-Systems akkor sem léphet pályára.

Hirdetés

Vályi-Nagy Vilmos, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) infokommunikációért felelős államtitkára szerdán jelentette be, hogy egy hónappal eltolódik az e-útdíj tender aláírása, miután a nyertes Getronics január 14-én 30 napos haladékot kért és kapott az ajánlatkérő Állami Autópálya Kezelő Zrt.-től, hogy tovább tárgyalhasson az alvállalkozójával.

A bejelentés annak köszönhető, hogy nem jutottak egyezségre a Getronics Magyarország Kft. és az Állami Autópálya Kezelő szakemberei kedd késő estig, így a tendergyőztes végül a szerződéskötés többszöri elhalasztása után, 2013. január 15-én sem írta alá a dokumentumokat.

autopalya

Mivel éjfélkor a határidő lejárt, és az újabb módosítás sem kecsegtet nagy reményekkel, úgy néz ki, újra ki kell írni a közbeszerzési pályázatot, aminek következtében idén már szinte biztosan nem indul el az e-útdíj rendszere, ezért a magyar állam a 34,89 milliárd forint értékű projekt bukásával, 40 milliárd forint bevételtől esik el.

Az államtitkár mindazonáltal nyomatékosította, hogy a nyertes ajánlattevő ajánlati kötöttsége fennáll ez idő alatt, és nem változnak a szerződési feltételek, így az sem, hogy július elsején indulnia kell az elektronikus útdíjfizetési rendszernek.

A másik érvényes ajánlatot benyújtó T-Systems-et nem jelölte ki második helyen végzettnek az ajánlatkérő, mivel az ajánlott ár meghaladta az ajánlatkérő rendelkezésére álló keretet. Így ha végül meghiúsulna a tender, a T-Systems nem lép automatikusan a nyertes helyébe - közölte az államtitkár.

A Getronics Magyarország Kft. decemberben nyerte meg a tendert, de hamar kiderült: a megvalósítással problémák lehetnek. Noha az NFM minden kiszivárgott információ ellenére azt nyilatkozta, nincsen semmi probléma és január 15-éig alá fogják írni a szerződést, végül nem így történt.

Ahogy arról korábban beszámoltunk, a szeptemberben kiírt tender bukásának egyik legfőbb oka, hogy a Getronics egyik partnere - és egyben kulcsfontosságú referenciaadója - a norvég Q-Free ASA bejelentette: mégsem kíván részt venni a kivitelezésben.

Ugyan elméletileg van még esély arra, hogy év végére felálljon a rendszer, sokkal valószínűbb, hogy csak 2014 elején sikerül majd bevezeti. De még ha az optimistább forgatókönyv szerint is zajlik a történet, az állam idén pénzt már biztosan nem lát belőle, noha fél év alatt 75 milliárd forintos bevételt reméltek.

A kormány tervei szerint a 3,5 tonna fölötti tehergépjárművek a megtett kilométerek arányában fizetnének a gyorsforgalmi utak, valamint az országos közúthálózat külterületi szakaszainak használatáért (mintegy 6300 kilométer).

Hirdetés
Ügyfélszolgálati változás!
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.