Hirdetés
. Hirdetés

Meggyőzően nőnek a PC-eladások

|

A Gartner és az IDC jelentései szerint kétszámjegyű növekedést mutattak a PC-eladások 2008 második negyedévében.

Hirdetés

A PC-k értékesítése a gyengélkedő amerikai gazdaság ellenére is 15 százalékkal nőtt a globális piacon. Július 16-án az IDC és a Gartner is közzétette a maga jelentését a második negyedéves piaci adatokról. Az IDC szerint az eladások 15,3 százalékkal növekedtek az előző év második negyedévéhez képest, eszerint összesen 70,6 millió számítógép fogyott. A Gartnernél számai: 16 százalék és 71,9 millió eladott gép. Az Egyesült Államokban azonban érezni a lassuló gazdaság hatását, ott a növekedés mindössze 4 százalékos.

Ismét a HP a legnagyobb PC szállító a világon, a cég 13 millió asztali és noteszgépet adott el a negyedévben. Az Egyesült Államokban azonban a Dell a HP előtt végzett, mivel 5 millió gépet értékesített el a második negyedév során. Az Apple is három jó hónapot tud maga mögött, hiszen 1,3 millió Macintosht adott el az Államokban, ami több mint 30 százalékos növekedést jelent.

A végfelhasználók laptopok iránti kereslete jelentős lökést adott a piacnak. Az Intel is arról számolt be pénzügyi jelentésében, hogy külföldi eladásai - különösen a mobilprocesszorok - segítettek a rekorderedmény elérésében. Ugyanez a kereslet segített a noteszgépek átlagos eladási árát (ASP - average selling price) lejjebb nyomni a negyedévben. Normálisan a csökkenés 2-3 százalékos egyik negyedévről a másikra, de az év második három hónapjában az árak ennél is nagyobb ütemben zuhantak az USA-ban és a Nyugat-Európában.

Az üzleti felhasználók között ezzel ellentétes folyamatot figyelhetünk meg. Ők az előrejelzések szerint 2009-ig nem akarják lecserélni gépparkjukat, ráadásul úgy fest, hogy inkább az asztali gépeket részesítik előnyben a noteszgépekkel szemben. Ennek oka, hogy az asztali gépek olcsóbbak, mint az üzleti célú hordozható PC-k.

A globális piacon tehát a HP dominál. A Dell több mint 20 százalékkal növelte eladásait az előző évhez képest, ami több mint 11 millió értékesített gépet jelent. Az Acer a harmadik helyre jött fel több mint 6,7 millió darabos eladással, míg a Lenovo a negyedik a maga 5,6 millió eladott PC-jével. A Toshiba az ötödik helyet foglalja el 3,1 milliós eredménnyel.

Az Egyesült Államokban a Dellt a HP követi 4,1 millió eladott géppel, ami 5,5 százalékos növekedést jelent 2007 második negyedévéhez képest. Az Apple és az Acer nagyjából hasonlóan teljesített: mindkét cég 1,3 millió gépet adott el, míg a Toshiba az ötödik valamivel több mint 880 ezer, az USA-ban értékesített PC-vel.

Hirdetés
Ügyfélszolgálati változás!
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.