Hirdetés
. Hirdetés

MegOperálják a Facebookot?

|

Norvég segítséggel lendülhet át a közösségi hálózat saját válságán.

Hirdetés

Facebook opera böngésző
Facebook opera böngésző

Amint arról beszámoltunk, a Facebook számára nem indult igazán jól a tőzsdén való megjelenés. Ugyan tekintélyes mennyiségű készpénzre tett szert az üzemeltető, a papírok értéke azóta zuhanórepülésbe kezdett. Van azonban ennél nagyobb gondja is a Mark Zuckerberg alapította cégnek...

Sokan sokszor a közösségi hálózat üzemeltetőjének szemére vetik, hogy nincsen igazán mobilra optimalizált felülete - noha az egyes platformok alatt számos kliens létezik, amivel a Facebook-rajongók bárhonnan ellenőrizhetik virtuális életterüket, és ott vannak még a böngészős lehetőségek is, ez mégsem deríti jókedvre a tulajdonosokat. A mobilhirdetések piacán ugyanis marginális szerepet játszik a FB, holott az internethez csatlakozók egyre nagyobb aránya már mobil platformon (elsősorban okostelefonon) találkozik először a szolgáltatással. Ahol, mint említettük, nem túl erős a vállalat.

Zuckerberg Operába megy?

Ennek tükrében már nem is olyan meglepő, hogy a Zuckerberg kommandírozta vállalat új lehetőségeket keres a növekedésre. Az egyik, logikusnak tűnő kiút pont a (mobil)böngészők felé fordulás lehet; ahogy a Google is ezen a terepen erősítette meg bázisát a Mozilla, majd saját böngészője, a Chrome révén, a Facebook számára is járható lehet az út. A közösségi hálózat azonban abban a tekintetben mindenképp eltér nagy riválisa modelljétől, hogy nem megállapodást akar kötni egy fejlesztővel, majd később saját browsert létrehozni, hanem inkább felvásárlásban gondolkodik.

A célpont nagy eséllyel lehet a norvég Opera Software. Ugyan a vállalat desktop fronton nem igazán erős, mobil területen viszont annál inkább az. Ha a Facebook akvirálni tudná a skandináv fejlesztőket, akkor gyorsan saját kénye-kedvére szabhatná böngészőjüket, a most tovább halmozott tőkével pedig a népszerűség még nagyobb fokára tolhatná fel azt. Igaz, néhány egyéb hatással, következménnyel is szembe kell(ene) néznie a közösségi hálózat mögött állóknak.

Például azzal, hogy a lépéssel azonnal a böngészőháború kellős közepén találnák magukat, olyan, e téren sokkal jártasabbnak számító riválisokkal, mint a Mozilla Foundation, a Google, a mobil fronton iPhone-ja révén szintén erős Apple vagy a FB - eddig - közeli szimpatizánsának tartott Microsoft. Mégis, a felvásárlás mellett szól az az érv, hogy a browserfejlesztők öt legnagyobbja közül reálisan a norvégok zsebelhetők be - a többi megvételére vagy azok cégpolitikája miatt, vagy az értük elkért óriási összegből kifolyólag nem lenne lehetősége a Facebooknak.

Persze dönthetne úgy is a vállalat, mint a Google, hogy a semmiből kifejleszt egy mobilböngészőt. Programozásban egyébként is erős a vállalat, ám olyan bejáratott brandet, mint az Opera (Mini), nem tudna annyira rövid idő alatt elérni, mint egy esetleges akvirációval. Az akció bekövetkeztének valószínűségét egyébként az szintén növeli, hogy meg nem nevezett források szerint a norvégok is eladásban gondolkodnak. Hivatalosan azonban - egyelőre - mindkét fél visszautasította a felvetés kommentálását.

Browser Wars

Az elmúlt hónapban az Opera a világszerte használt böngészőket tekintve mindössze 1,6 százalékos részesedéssel rendelkezett, a Net Applications adatai szerint. Az Opera sosem lépett 3 százalékos részesedés fölé, és desktop fronton sosem volt jobb az ötödik helynél. Még a negyedik Safari is háromszoros részesedést tudhat magáénak.

Mobil fronton azon sokkal jobb a helyzet. Áprilisban 12 százalékos piaci arányt mutattak a Net Applications felmérései, noha az Opera állítása szerint Opera Mini böngészőjét világszerte már több mint 210 millióan töltötték le. A két szám persze nem mond ellent egymásnak, hiszen tavaly még 25 százakon álltak a norvégok, ám azóta a Safari előretörése visszavetette a skandináv menetelést. Érdemes megjegyezni, hogy eközben az ír StatCounter adatai szerint az Opera Mini 21,5 százalékot mutatott fel áprilisban, a Safari 23,7 százalékos aránya mellett.

Az okostelefonok felhasználóiért tehát egyre inkább öldöklő harc folyik. Történik mindez úgy, hogy közben mindjobban teret nyernek a fejlett mobilkommunikációs eszközök a munkahelyeken is, Angry Birds mellett, munka közben is okos lehet a telefon.

 

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.