Hirdetés
. Hirdetés

Mennyit bukik az Amazon táblagépén?

|

Centre pontosan tudjuk, mennyit veszít Kindle Fire eszközén az amerikai vállalat.

Hirdetés

Az Amazon komoly eséllyel ismételheti meg a Hewlett-Packard Touchpad készülékének sikerét - igaz, a HP tabletje csak úgy tudott óriási tömegeket mozgósítani, hogy miután az 500 dolláros árát sokallták a vásárlók (vagyis a nem-vásárlók), kénytelen volt 100 dollárra csökkenteni az árcédulát, és felhagyni tablet-terveivel (az ennek kapcsán kirobbant HP-vihar részletei itt olvashatók). A Touchpad ezzel letarolta a piacot, hiszen az Ipad által uralt terepen a vásárlók a 400-500 dolláros árszinthez voltak szokva.

amazon kindle fire tablet táblagép
amazon kindle fire tablet táblagép
Ebbe a környezetbe hozta el saját elképzelését az Amazon a minap; a Kindle Fire-ért mindössze 199 dollárt kérve. Ezt természetesen több kompromisszum megkötésével sikerült csak elérnie a vállalatnak, többek között a technikai paraméterek visszafogásával (az új táblagépben nincsen se mikrofon, se kamera, se 3G, többek között), illetve azzal, hogy veszteséggel értékesíti az elkészült termékeket. Míg tehát az Apple minden egyes Ipadon busás hasznot kasszíroz, addig az Amazon bukik rajta. De lássuk, hogy pontosan mennyit és miért éri ez meg számára!

A Kindle Fire - az IHS Isuppli adatai szerint - 209 dollárba és 63 centbe kerül az amerikai vállalatnak darabonként, minden nyersanyagot és gyártási költséget összevetve. Legnagyobb tételként a 7 colos kijelző szerepel a listán, 87 dolláros árával. Az alaplap 70,4 dollárt kóstál, a memória 25 dollárt. A (valószínűleg) kétmagos processzor 15 dollárért, a műanyag készülékház pedig 11 dollárért áll az Amazon rendelkezésére. Mindent összevetve 10 dollár 63 cent veszteség keletkezik minden egyes eladott modellen (nem számítva a szállítási és reklámköltségeket). Az Isuppli becslése szerint azonban a digitális eladások ellensúlyozzák ezt a veszteséget, szolid, 10 dolláros (5 százalékos) átlagnyereséget produkálva darabonként.

Ez eddig nem tűnik az évtized bizniszének, hiszen az eszközön bukik az Amazon, a digitális tartalmak eladásán meg alig hoz valamit. Az igazi haszon azonban nem itt van, hanem a kereskedőcég egyéb, fizikai valójukban létező termékein (cipők, pelenkák, és amit csak kapni lehet egy bevásárlóközpontban) jelentkezik. Az Amazon még mindig elsősorban a kézbe fogható termékek eladásából szerzi bevételeinek zömét, ezzel alapvetően eltérve például az Apple online boltjától. Az Isuppli vélekedése szerint a Kindle Fire ezekre a termékekre irányíthatja rá még jobban a figyelmet, így áttételesen forgalomnövelő hatással jár. Ebből pedig már szépen megszedheti magát az Amazon.

Ráadásul az is az amerikai vállalat javára írandó, hogy nem másolta le riválisai üzleti gyakorlatát; olyan - a cég méretét tekintve - egyedi üzleti modellel rendelkezik, melyet ilyen szinten senki nem tudott még sikeresen adaptálni. Az Amazon kvázi összedrótozta a digitális tartalmak értékesítését és a hagyományos, kiskereskedelmi környezetet - a Kindle Fire révén pedig egy újabb lépést tett ebben az irányban.

A hivatalosan november 15-étől kapható tablet ezzel a piac második legkeresettebb táblagépévé válhat, az 500 dolláros Ipad mögött.

Hardverek, szoftverek, tesztek, érdekességek és színes hírek az IT világából ide kattintva!

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.