Hirdetés
. Hirdetés

Microsoft Ignite 2020: automatizálás mindenkinek

|

Kódírás nélküli fejlesztéstől a folyamatautomatizálás demokratizálásáig a vállalatok válságimmunitását erősítő eszközöket jelentett be a Microsoft Ignite konferenciáján. A Power Platform, a Dynamics 365 és a Teams közötti integrációt még szorosabbra fonó újítások a szoftvercég felhőalapú megoldásainak idei második frissítési hullámában jelennek meg.

Hirdetés

A low-code és a code-first megközelítést ötvöző fúziós fejlesztési projektek felgyorsítása érdekében a Microsoft az utóbbi másfél évben már sokat tett a polgári és a profi fejlesztőknek szánt eszközök, a Power Platform, az Azure és a Visual Studio minél gördülékenyebb együttműködéséért, mondta James Phillips, a szoftvercég üzleti alkalmazásokért felelő elnöke a szeptemberben virtuális eseményként megtartott éves fejlesztői konferencián.

Hirdetés

A munkavégzés jövőjének formálását kevés kódírással elkészíthető alkalmazásokkal segítő Power Platform a következő fél évben olyan képességekkel bővül, jelentette be az elnök, amelyek a low-code appkészítés gyorsaságát még közelebb viszik az üzlet gyökeres átalakításához szükséges, a hivatásos fejlesztők által jól ismert eszközökhöz és programnyelvekhez.

Mostantól a Power Apps, a Power Automate, a Power Virtual Agents és az Azure API Management zökkenőmentes együttműködése segíti a profi fejlesztőket a szoftvermegoldások low-code módszerekkel történő bővítésében és megosztásában a Microsoft Teamsen keresztül.

A fejlesztők például egyedi adatkapcsolatokat hozhatnak létre a Microsoft felhőjében hosztolt adatforrásokhoz, és ezeket a konnektorokat minden további nélkül dedikált Power Platform környezetekbe tolhatják, hogy ott a Power Apps segítségével low-code alkalmazásokat készítő felhasználók könnyen megtalálják őket. A Microsoft Azure Functions és az Azure API Management képességei által a vállalati IT-osztály a polgári fejlesztőknek, az üzleti felhasználóknak is megadhatja a lehetőséget, hogy az általuk összerakott Power Apps alkalmazásokat megosszák Teamsben.

Power Platformját a Microsoft az elosztott csapatokban dolgozó fejlesztők munkáját forráskód-kezeléssel, verziókövetéssel és projektvezetéssel megkönnyítő GitHub platformhoz is közelebb vitte. Az előzetesként bemutatott GitHub Actions for Power Platform segítségével a profi fejlesztők munkafolyamatokat hozhatnak létre a szoftverfejlesztés életciklusának kezeléséhez (software development lifecycle), illetve ehhez előre konfigurált SDLC-sablonokat is használhatnak.

További újdonság, hogy a Power Virtual Agents és az Azure Bot Framework varratmentes integrációjával megnyílt az út a kódírás nélküli robotkészítés előtt, és az elkészült csevegőrobotokat a fejlesztők szintén könnyen, egy kattintással közzétehetik a Teams csapatmunka-központon keresztül. Mindkét képesség októbertől elérhető.

Csapatmunka az adatok erejével

Munkahelyen, az iskolában és a magánéletben egyaránt segíti az emberek együttműködését és kapcsolattartását a Teams. Minthogy az adatok a területek mindegyikén fontos szerephez jutnak, a Microsoft idén februárban egy Power BI-fület (tabet) adott a platform kezelőfelületéhez, amelyen keresztül a csoportok tagjai könnyebben elkészíthetik, megoszthatják és megtalálhatják az adatok elemzésével nyert információkat, riportokat.

Ignite konferenciáján a Microsoft most a Teamshez készült Power BI alkalmazás előzetesét is bemutatta. Az új app segítségével a felhasználók még könnyebben felfedezhetik, kereshetik és megvitathatják az adatokat a Teamsen belül, vagyis anélkül, hogy másik alkalmazásba kellene átlépniük. A Power BI alkalmazás az adatok központi, személyre szabható helye lesz a Teamsben, ahol minden információ csupán egy kattintásnyira található a csoportokban zajló párbeszédtől és döntéshozataltól.

Az új alkalmazás mellett a Microsoft két friss Power BI-ajánlattal is előállt, amelyekkel a vállalati analitikai környezet méretezéséhez adna nagyobb választási lehetőséget. A Power BI Premium Per User lesz a prémium szolgáltatás belépő szintje, vagyis ebben a konstrukcióban a Pro licenccsomag tartalmán felül a prémium kategóriás (például AI) képességek is felhasználónként előfizethetővé válnak. A Premium előfizetéssel rendelkező vállalatok pedig a jövőben igény szerint, elasztikusan méretezhetik node-jaik kapacitását - mindkét lehetőséget várhatóan novembertől próbálhatják ki az érdeklődők.

Idén májusban vásárolta fel a Microsoft a robotizált folyamatautomatizálás (RPA) egyik ismert szereplőjét, a Softomotive céget, amelynek WinAutomation szoftverét saját Power Automate megoldásával integrálta, lehetővé téve az öröklött és a modern alkalmazásokon átívelő, kézi vezérlésű munkafolyamatok automatizálását. Ignite konferenciáján a Microsoft most előzetest mutatott Power Automate Desktop megoldásából, amellyel minden végfelhasználó a saját íróasztaláról automatizálhatja a házon belüli munkafolyamatokat az egyszerű feladatoktól, például a rendszerek közötti adatmozgatástól vagy képkereséstől kezdve az összetettebb üzleti folyamatokig.

Natívan beszél a Dynamics 365

Minden vállalat igyekszik állóképességét erősíteni, és alkalmazkodni a járványhelyzet gyorsan változó, bizonytalan körülményei között, hogy ügyfeleit továbbra is ki tudja szolgálni, és az üzletet megvédje a Covid-19 gazdasági hatásától, releváns és életképes maradjon a folytatáshoz. A Microsoft ezt két új megoldással segíti Dynamics 365 vállalatirányítási rendszerén keresztül is. Mindkét fejlesztés bevezetésre kész, ugyanakkor gyorsan méretezhető és könnyen testre szabható egyedi digitális képességek kialakításához.

Az ügyfélszolgálat nemcsak a kapcsolatok erősítésében és megtartásában játszik kulcsszerepet, hanem a termékeket és szolgáltatásokat használó emberek, változó igényeik jobb megértéséhez is hozzásegíti a vállalatokat. Az ügyfélszolgálatnak ezért több csatornán is folyamatosan elérhetőnek kell lennie a tartalmas kommunikációhoz és a hatékony ügyintézéshez. A vállalatok azonban nehezen találnak olyan megoldást, amely harmadik féltől származó alkalmazások hozzáadása nélkül, magában is lefedi a kommunikáció minden szóba jöhető csatornáját. A Dynamics 365 már az eddigiekben is kiterjedten támogatta az ügyfelek kiszolgálásában érintett üzleti területeket, a különböző szerepkörökben dolgozó szakemberek munkáját az első vonalbeli telefonos ügyintézőktől kezdve a vevőszolgálati vezetőkön és a támogatást, illetve helyszíni szolgáltatásokat adó munkatársakon át az adminisztrátorokig.

Ignite konferenciáján a Microsoft most első kézből származó, hangalapú csatornával bővítette Dynamics 365 Customer Service megoldását. Az Azure Communication Services szolgáltatásra épülő fejlesztés, amely előzetes változatában érhető el, a hangalapú, telefonos kapcsolattartást integrálja a Dynamics 365 Customer Service meglévő, többcsatornás (omni-channel) képességeivel a Microsoft felhőjében. A szoftvercég szerint a megoldás ezzel elsőként ad minden csatornán következetes, integrált támogatást az ügyfélszolgálati csapatoknak, amely egyetlen szállítótól, dobozból kivehetően érhető el. A Dynamics 365 Customer Service új, mesterséges intelligenciára épülő, hangalapú képességeivel például valós időben elemzi az ügyfelekkel folytatott beszélgetések tartalmát, észleli a telefonáló hangulatának változását, és javaslatokat ad az ügyintézőnek a kérdések megválaszolásához, az ügyek gyors és megnyugtató, elégedettséget fokozó rendezéséhez. A Microsoft felhőalapú megoldásai által használt egységes adatmodellnek (Common Data Model) köszönhetően az új hangcsatorna adatai is natív módon összekapcsolhatók a meglévő adatkészletekkel, a vállalatoknak így az adatok átalakításával, formázásával sem kell külön vesződniük.

Ellátási láncokat kezelő Dynamics 365 Supply Chain Management megoldását is két fejlesztéssel bővítette a Microsoft. Cloud and Edge Scale Unit add-ins for Dynamics 365 Supply Chain Management segítségével üzletkritikus raktári és gyártási folyamatokat támogató munkaterheléseket - alkalmazásokat és adatokat - vezethetnek ki a vállalatok a peremhálózatra Azure stack szoftverrel telepített eszközökön, így azok akkor is működni fognak, ha a felhőben az adatközpont átmenetileg elérhetetlenné válna. Az Inventory Visibility add-in for Dynamics 365 Supply Chain Management bővítménnyel pedig a nagy gyártó- és kereskedőcégek percenként tranzakciók millióit elemezhetik a készletszintek csatornákon átívelő pontos, szinte valós idejű követéséhez és tervezéséhez. Mindkét fejlesztés előzetes változata kipróbálható októbertől, utóbbi hiperméretezhető, és harmadik féltől származó rendszerekkel is együttműködik.

Hirdetés
Ügyfélszolgálati változás!
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.