Hirdetés

Nem elégedettek a vásárlók a netbookokkal?

|

Egy friss felmérés szerint a netbookok tulajdonosainak ijesztően nagy hányada elégedetlen azzal, amit vásárolt: azt gondolta, hogy egy netbooktól is megkapja mindazt a funkcionalitást, amit egy noteszgéptől.

Hirdetés

Az NPD csoport 600 amerikai netbook-tulajdonos felnőttet kérdezett meg arról, hogy mennyire elégedett azzal, amit vásárolt. Mindössze 58 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy nagyon elégedett. Tízből hatan gondolták, hogy a netbookok ugyanazt a funkcionalitást nyújtják, mint a noteszgépek. Mint tudjuk, nem ez a helyzet, de a legtöbb vásárló ezzel nincs tisztában, és ezért gyakran a marketing áldozatául esik.

Meglepő módon a 18-24 év közti korosztály volt a legkevésbé elégedett, ami azért is különös, mert pont őket gondolnánk az elektronikai eszközök terén a legtájékozottabbaknak. A megkérdezettek nagyon magas hányada, 65 százaléka várt jobb teljesítményt, és mindössze négyből egy, 27 százalék mondta, hogy a netbookja jobb teljesítményt nyújt annál, mint amire számított.

A megkérdezettek 60 százalékának a legfontosabb szempont a gépválasztásnál a hordozhatóság volt. Szemlátomást azonban egy dolgot mondanak, és egy másikat cselekszenek, mert pont ugyanennyien mondták, hogy mióta megvették a gépüket, az nem került ki a lakásból. Persze az is lehet, hogy hordozhatóságnak számít az egyik szobából a másikba való átköltözés is.

A második legfontosabb döntési faktor az operációs rendszer volt, ami akár aggaszthatná is a Microsoftot, hiszen a legtöbb netbook manapság Windows XP-vel kerül forgalomba.

A marketing tehet róla
Érdemes megjegyezni, hogy az Intel a kezdetek kezdetétől úgy tekintett a netbookokra, mint másodlagos eszközökre (második, harmadik gépre a családban), és nagyon igyekezett meggyőzni a netbookgyártókat is, hogy ne úgy marketingeljék az apróságokat, ami aztán megtéveszti a vevőt. A chipgyártó szemlátomást kevés sikerrel járt.

- A kereskedőknek és a gyártóknak nem kéne túl nagy hangsúlyt fektetni a PC-szerű képességekre, amivel tévesen arról győzik meg a vásárlókat, hogy a netbook helyettesíthet egy noteszgépet. Ehelyett a mobilitást (értsd: vezeték nélküli kommunikációs képességek), hordozhatóságot és egy második PC szükségességét kellene marketingelniük, hogy a vásárlók tudják, mit vásárolnak, és elégedettebbek legyenek azzal, amit megvesznek - írja Stephen Baker, az NPD elemzője.

 

 

Az első generációs ASUS EEE PC reklámja. "Easy to Work, Easy to Learn, Easy to Play"

Hirdetés
Ügyfélszolgálati változás!
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.