Hirdetés

Okostelefonok flottában

|

Okostelefon-használati szokásaink egybecsengnek az európai gyakorlattal. Noha a magáncélú és a vállalati felhasználás sokban azonos készülékjellemzőket és funkciókat igényel, vannak eltérő követelmények is. A gyártók megpróbálnak mindkét szegmens elvárásainak megfelelni.

Hirdetés

Továbbra is okostelefonokra költik a fogyasztók a műszaki elektronikai termékekre szánt büdzséjük közel felét. Az okostelefonok iránti kereslet előreláthatólag stabil marad, 2020-ban több mint 1,37 milliárd készüléket adnak el világszerte, áll a GfK okostelefon-piaci előrejelzésében. - A legszemélyesebb eszközünkkel történő interakciók rendkívül magas szintre emelkedtek, s ezzel párhuzamosan nőttek az elvárásaink a hardvert és a teljesítményt illetően. Elmondhatjuk, hogy mára a prémium kategória és a teljesítmény vált standarddá - nyilatkozta Pavlin Lazarov, a GfK szakértője.

Hirdetés

Az okostelefonok egyre több és jobb tulajdonsággal bírnak. A legalább 6 hüvelykes kijelzővel ellátott készülékek aránya 2019-ben elérte a 70 százalékot. A GfK globális fogyasztói felméréséből kiderül, hogy a felhőalapú tárhelyszolgáltatás ellenére a fogyasztók a belső tárhely méretét tartják a legfontosabbnak, amikor okostelefont vásárolnak. A fogyasztók fele az akkumulátor élettartamát jelölte meg az egyik legfontosabb tulajdonságként. A 2019-ben eladott készülékek akkumulátorainak 38 százaléka legalább 4000 mAh kapacitással bírt. A gyorsaság és az akkumulátor élettartama ugyancsak alapvető azon felhasználóknál (44 százalék), akik játszanak a telefonjukon. Az egyik legfontosabb technológiai fejlesztés az 5G; 2019-ben már több mint tíz márka kínálatában szerepelt 5G-s okostelefon.

A nemzetközi tendenciákhoz hasonlóan a telekommunikációs szektor hazánkban is a legmeghatározóbb a műszaki elektronikai piacon: súlya a forgalom alapján 40 százalékos. Árbevétel tekintetében az okostelefonok piaca 4 százalékkal nőtt, de a darabszám tekintetében már 10 százalékos visszaesésről beszélünk. A bevételnövekedéshez hozzátartozik, hogy itthon is a nagyobb kijelző és kapacitás felé tolódott el a piac. A Magyarországon értékesített telefonok 36 százalékának már 6,2 hüvelyk feletti a kijelzője, míg 2018-ban ez csupán 6 százalék volt. A 128 gigabájtos vagy annál nagyobb tárolókapacitású telefonok részaránya 5 százalékról 28 százalékra nőtt. Ez is alátámasztja, hogy a magyar fogyasztói szokások a telefonhasználat tekintetében egybecsengenek az európai átlaggal.

Keresik a magyar appokat
- Az okoseszközök szegmensében a vállalati és a lakossági felhasználók piaca több termékünk esetében egyre inkább összeér. Érthető ez, hiszen egyre többen ugyanazt a mobilkészüléket veszik igénybe magáncélra és céges használatra. Mindkét piaci szegmens fontos számunkra, s bár erős az összefonódás a szegmensek között, a jövőben is kiemelten kezeljük a vállalati piac egyedi igényeit is - fogalmaz Gecse Mariann, a Huawei Technologies Hungary kormányzati kapcsolatokért és kommunikációért felelő igazgatója.

A Huawei ökoszisztéma megteremtésével biztosítja a többféle eszközei közötti átjárhatóságot és gyors szinkronizációt. Közép- és felsőkategóriás készülékeinek túlnyomó többsége kompatibilis a legtöbb népszerű, úgynevezett MDM solution provider megoldásaival. Ezzel könnyedén integrálhatóak a vállalati informatikai, távközlési környezetbe.

- A vállalati felhasználást illetően különösen fontosnak tartjuk a különböző eszközök közötti egyszerű és rugalmas összeköttetést, valamint a multitasking funkciókat, a vállalati és a magánszféra elkülönítését szolgáló beállításokat, továbbá kamerarendszereink minőségét - mutat rá Gecse Mariann, majd így folytatja:

- A vállalat kiemelt piacként tekint Magyarországra. Három éven belül a legnagyobb gyártóvá kívánunk válni az okoseszközök piacán, ennek érdekében számos új terméket hozunk Magyarországra is. Az idei év egyik legfontosabb célja a Huawei saját új mobilszolgáltatási rendszerének, a HMS (Huawei Mobile Services) bevezetése és további fejlesztése. A cég Magyarországon is keresi az együttműködést az alkalmazásfejlesztőkkel, hogy minél több magyar app kerüljön be a rendszerbe. Mindemellett új okoseszközökkel és egyéb termékszegmensekkel bővítjük kínálatunkat. Noha a vállalat továbbra is okostelefonjai értékesítését helyezi a középpontba, új termékstratégiánk részeként további nyolc okoseszköz-kategória (PC, tablet, fejhallgató, televízió, hangszóró, okosszemüveg, okosóra, autós okoseszközök) is meghatározó szerepet kap majd termékpalettánkon. Ezek közül több a következő fél évben a magyar piacra is megérkezik.

Multitasking dupla kijelzős telefonokkal
- Gyártóként fontos számunkra, hogy mind a vállalati, mind a lakossági piac igényeit ki tudjuk elégíteni, termékportfóliónkban ezért mindkét szegmens számára találhatóak ideális készülékek. Fokozott hangsúlyt kap az adatbiztonság, a különböző biometrikus azonosítási formák megfelelő működése, valamint a strapabíró, időtálló kialakítás. A vállalati szektor számára ezeken felül kifejezetten fontosak a kiemelkedő multitasking lehetőségek. Több LG telefonon is megtalálható például egy érhálózat-leolvasó biometrikus szkenner (Hand ID), ami az egyik legbiztonságosabb biometrikus azonosítási forma, emellett számos készülékünk teljesíti az IP68 szabvány követelményeit, azaz kiemelkedő por- és vízálló tulajdonságokkal rendelkezik, valamint megfelel az MIL-STD 810G katonai szabványnak is. A vállalati szektor számára szintén ideálisak azok a készülékeink, amelyek dupla kijelzővel rendelkeznek, hiszen nagyban megkönnyítik a multitaskingot munka közben azzal, hogy hatékonyan használhatunk rajtuk két vagy több alkalmazást is egy időben - emeli ki Piró Péter, az LG Electronics Magyar Kft. mobilkommunikációs értékesítési vezetője.

A LG a magyar piacon 2019 októberében, az elsők között jelent meg 5G-kompatibilis telefonnal. - Emellett törekszünk arra, hogy évről évre valós felhasználói igényeket kielégítő, egyedi fejlesztéseket tegyünk elérhetővé a felhasználók számára. Ilyenek például dupla kijelzős készülékeink. Célunk a hazai piacon, hogy az elmúlt évek visszaesése után új termékportfóliónkban erős felsőkategóriás modellekkel, valamint kedvező árú, mégis prémium funkciókat felvonultató telefonjainkkal stabil növekedési pályát érjünk el - hangsúlyozza Piró Péter.

Nyomógombos okostelefonok
- A HMD Global a belépő és középkategóriára fókuszál, innen építkezik a high end készülékek irányába, ugyanakkor mind a vállalati, mind a lakossági piacot fontosnak tartja. A vállalati ügyfelek számára a biztonság, a naprakész szoftver és a flottában való menedzselhetőség a Nokia telefonok legfőbb előnye - tájékoztat Mészáros Zoltán, a HMD Global Magyarországért, Csehországért, Szlovákiáért és az adriai régióért felelő értékesítési vezetője.

Mivel a magyar piacon is egyre inkább kitolódnak a készülékhasználati idők, kiemelten fontos, hogy minden árszinten friss biztonsági csomaggal lássák el az eszközöket. A készülékekre a megjelenéstől számított két évig operációsrendszer-frissítést, három évig havi rendszeres biztonsági frissítést garantálnak. Az úgynevezett Android Zero Touch révén a nagyvállalati ügyfelek méretezhető módon, könnyebben, gyorsabban és egyszerűbben menedzselhetik az androidos készülékek beállítását, nincs szükség arra, hogy minden telefon fizikailag is érintkezzen az IT-részleggel.

Ami a fejlesztéseket illeti, egyértelmű az 5G. A vásárlók további fontos igénye a fotóképességek javítása (partner a Zeiss) és az akkumulátorkapacitás növelése. A Nokia okostelefonok nagy része jelenleg is akár kétnapos üzemidőre képes. A HMD az okostelefonok mellett okosfunkciókkal ellátott nyomógombos készülékeket is gyárt. Ezzel is szeretné megtartani jelenlegi ügyfeleit. - Emellett rövid- és középtávú terveink egyik legfontosabb pillére, hogy a fiatalabb generációk számára is vonzóvá tegyük a márkát, azok számára, akikben nincs meg a "nokiás nosztalgia" - emeli ki Mészáros Zoltán.

Mesterséges intelligencia, IoT és 5G
- A Samsung célja, hogy a teljes magyar piac hozzáférjen olyan megoldásokhoz, mint például az 5G-képes készülékek, az okoseszközökbe integrált mesterséges intelligencia (AI) vagy a fejlett titkosítási megoldások, legyen szó lakossági ügyfelekről vagy szervezetekről. Az üzleti felhasználók számára a biztonság, a megbízhatóság és a professzionális szervizháttér a legfontosabb tényező. A kifejezetten üzleti ügyfelek számára kialakított KNOX biztonsági platform fejlesztésével célunk, hogy a felhőalapú rendszerekben dolgozó és nyitott együttműködésekben résztvevő felhasználók is biztonságban tudhassák adataikat, mind szoftveres, mind hardveres szempontból. Szintén fontos a vállalati felhasználáskor a testre szabható operációs rendszer, valamint a frissítések professzionális kezelése - mutat rá Samu Zsófia, a Samsung Magyarország kommunikációs vezetője.

- Célunk, hogy az elkövetkező években is vezető szereplők maradjunk a magyarországi okostelefon-piacon, és minél több mobilinnovációt hozzunk el a hazai felhasználók számára is. A következő öt évben bővítjük 5G-képes okostelefon-kínálatunkat, valamint további kihajtható kijelzővel rendelkező készülékeket mutatunk be. Ezek mellett folyamatosan bővítjük a Galaxy Ökoszisztémához tartozó szolgáltatásainkat is. Az 5G-, IoT- és AI-technológiák alkalmazásával kiemelt szerepet kapnak a személyre szabható élmények és a professzionális megoldások - teszi hozzá Samu Zsófia.

Hirdetés
Ügyfélszolgálati változás!
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.