Hirdetés
. Hirdetés

Online Photoshop: az Adobe a Google babérjaira tör

|

Az Adobe Systems hat hónapon belül ígéri a Photoshop képszerkesztő hostolt változatának elérhetővé tételét. Az ingyenes, belépő szintű alkalmazás reklámbevételekből tartaná el magát.

Hirdetés

Bruce Chizen, az Adobe vezérigazgatója a CNET News.com oldalon nyilatkozott vállalatának tervezett online szolgáltatásaival kapcsolatban. A jelenleg a PhotoBucket felhasználói számára hozzáférhető Adobe Remix videoszerkesztő mintájára az online Photoshop szolgáltatás is ingyenes lesz, és keretein belül megjelenik majd a Photoshop Elements is. A vállalat a jövőben több alkalmazását is elérhetővé kívánja tenni az interneten keresztül, mivel Chizen szerint ideje, hogy az Adobe a dobozos szoftverek értékesítése mellett ezen a területen is megvesse a lábát.

"Ez számunkra teljesen új dolog, de nagyon érdekel minket, mivel figyelemmel kísérjük, hogy a Google és a hozzá hasonló cégek merre haladnak. Biztosítani akarjuk, hogy a magunk területén megelőzzük őket" - fogalmazott Chizen. A hirdetésekre alapuló online szolgáltatások sikere egyébként sorra kelti fel az olyan vállalatok figyelmét, amelyek szoftvereiket dobozos formában, vagyis kimondottan egy-egy számítógépre telepítve árulják; a legjellemzőbb példa, hogy már a Microsoft is komolyan foglalkozik velük.

Chizen elmondta, hogy hibrid megoldásokat is ügyfeleik rendelkezésére bocsátanak majd. Ez azt jelenti, hogy az asztali gépre telepített szoftverek kiegészítéseként online alkalmazásokat tesznek majd elérhetővé, az Adobe Photoshop Lightroom mintájára. "Tisztában vagyunk vele, hogy felhasználók számára készítjük a termékeinket, ők pedig nem feltétlenül fizetnek közvetlenül nekünk. A hirdetési bevételek azonban megoldást kínálnak erre. A Google már bebizonyította, hogy bizonyos esetekben ez a modell nagyon jól működik" - fogalmazott az Adobe vezérigazgatója.

Noha az online Photoshop alsó kategóriás alkalmazás lenne, a vállalat arra törekszik, hogy a többi ingyenes online szolgáltatásnál magasabb színvonalon szolgálja ki a felhasználókat. Az Adobe számára létkérdés, hogy ezen a területen is vezető szerepre törekedjen, hiszen csak így veheti fel a versenyt riválisaival - a Google Picasa asztali alkalmazás például már most is lehetővé teszi a képek online megosztását, méghozzá úgy, hogy a Photoshop fájlokat is képes kezelni. A Photoshop márkanév felhigítása viszont szintén nemkívánatos dolog lenne, hiszen a program elsőszámú közönsége még mindig a professzionális felhasználók közül kerül ki.

picasa.jpg
Amit felül kell múlni: Google Picasa, a működő modell

Az adobe megállapodása a PhotoBuckettel egyelőre kísérleti jellegű, és a szoftvercég a hirdetési bevételek egy részéről le is mond, cserébe azért, hogy a szolgáltatás hostolását a PhotoBucket biztosítja. Chizen szerint amennyiben a modell életképesnek bizonyul, az Adobe ezt is saját maga oldja meg, bár elismerte: a Google technikai háttere és webes fejlesztési tapaszatlata hatalmas előnyt jelent a legnagyobb jövőbeni rivális számára.

Hirdetés
Ügyfélszolgálati változás!
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.