Hirdetés

Önvezérlő Linux biztonságos felhőhöz

|

Autonóm adatbázisának ingyenes változatával és külön szolgáltatási díj nélkül támogatott önvezérlő Linux operációs rendszerrel csábítja a vállalatokat emberi hibázástól mentes felhőjébe az Oracle. A cég üzleti alkalmazásaihoz természetes nyelven kommunikáló intelligens digitális asszisztensek seregét is bemutatta éves konferenciáján.

Hirdetés

A teljesen autonóm módon működő felhő jövőképét előrevetítve Larry Ellison, az Oracle technológiai igazgatója a cég szeptember közepén San Franciscóban megtartott OpenWorld 2019 konferencia nyitóelőadásában kifejtette, az önvezérlő rendszerek legnagyobb erénye, hogy elejét veszik az emberi hibázás lehetőségének. Az autóvezetésben az ilyen kockázatok megszüntetésével elkerülhetők a balesetek, míg a technológia világában a gyakori felhasználói melléfogások iktathatók ki, amelyek aláássák az adatok biztonságát, mondta Ellison, aki az Oracle stratégiájának két pillérére, az önvezérlő adatbázisra és a második generációs infrastruktúrára összpontosítva bejelentette a Linux operációs rendszer emberi felügyelet nélkül működő kiadását és az önvezérlő adatbázis korlátlan ideig ingyenesen használható változatát.

Mindössze két év alatt az önvezérlés az Oracle felhőstartégiájának vezérmotívumává vált. A gépi tanulás algoritmusaira támaszkodó, önmagát teljesen automatikusan és folyamatosan, működés közben javító, finomhangoló, mentő és frissítő Autonomous Database használatára 2017-es premierje óta világszere több ezer vállalat tért át, mondta Ellison, és az Oracle arra számít, hogy táborukat még ebben a negyedévben ezernél több ügyféllel gyarapítja, így a bővülés üteme tovább gyorsul.

Tétet emel az Oracle
Az önvezérlő, nyílt forráskódú operációs rendszer, az Oracle Autonomous Linux, az ugyancsak San Franciscóban debütáló Oracle OS Management Service szolgáltatással együtt a stratégia újabb mérföldköveként automatizált informatikai környezetet alkot, amely a fejlett gépi tanulás és más autonóm képességek révén egyszerre növeli a biztonságot, a hatékonyságot és a rendelkezésre állást, így jelentős IT-erőforrásokat szabadít fel az üzleti innovációs kezdeményezések keresztülviteléhez. A második generációs Oracle Cloud Infrastructure magas rendelkezésre állást szolgáló, új elemeként az OS Management Service az Autonomous vagy sima Linux, illetve Windows-alapú rendszereket egyaránt felügyeli, és nagyobb rálátást ad működésükre. Az erőforrás-irányítás szabályaival ötvözve a szolgáltatás a felhőinfrastruktúra menedzsmentkonzolján vagy API-jain keresztül a rendszerfelügyelet feladatainak, például a konfigurációk és a javítások, biztonsági frissítések kezelésének, a megfelelőség jelentésének automatizálására is lehetőséget teremt, és az Oracle Cloud Infrastructure olyan további szolgáltatásaival is összekapcsolható, mint az elasztikusságot adó önméretezés.

Hirdetés

Egyaránt külön díj felszámítása nélkül támogatja az Oracle Premier Support csomagjában az Autonomous Linux és az OS Management Services szolgáltatást. A Linux-felhasználók többsége így - a felhőinfrastruktúra más költségelőnyeit is figyelembe véve - öt év alatt 30-50 százalékkal kisebb birtoklási összköltséggel (TCO-val) számolhatnak, mint ha a nyílt forráskódú operációs rendszert házon belül vagy más felhőszolgáltatók támogatása mellett használnák, mondta az Oracle.

A gyártó régről támogatja a nyílt forráskódú operációs rendszert, relációs adatbázisának első Linuxon futó változatát 1998-ban jelentette be, amelyet nyolc évvel később az Oracle Linux követett. Minthogy ez a Red Hat Enterprise Linux forráskódjára épült, várható volt, hogy a Red Hat felvásárlását az Oracle nem hagyja válasz nélkül. Mindenesetre a vállalatoknak érdemes mérlegelniük, hogy az Autonomous Linux az Oracle felhőjében futó szolgáltatás, amelynek támogatása egy meglévő előfizetés részeként ingyenes, míg az IBM és a Red Hat ajánlata egészen másra, a különböző szolgáltatók felhőiből felépülő környezetek gördülékeny átjárására vonatkozik (lásd Felhőcsomagok konténerben című cikkünket).

Automata adatbázis ingyen
Felhőjének új, ingyenes rétegében az Oracle korlátlan ideig díjmentesen használható (Always Free) szolgáltatásokat is elérhetővé tesz, hogy a kis- és nagyvállalatok, fejlesztők és diákok a gyakorlatban is megismerhessék az önvezérlő adatbázis és a felhőinfrastruktúra képességeit, közöttük a virtuális gépeket, tárolószolgáltatásokat, dinamikus terheléselosztást, és azokra alkalmazásokat készítsenek. Az Always Free Autonomous Database ingyenessége persze bizonyos határokon belül érvényes: a felhasználók például két adatbázist (Autonomous Data Warehouse vagy Autonomous Transaction Processing) kapnak, egyenként legfeljebb 20 gigabájt tárkapacitással és 1 OCPU feldolgozó egységgel, de a sávszélesség, a biztonsági mentések száma és több más paraméter felső értéke is kötött.

Hirdetés

Tanuláshoz, próbaprojektekhez azonban ezek az erőforrások bőven elegendőek, igényeik növekedésével pedig a felhasználók könnyen előfizethetnek további példányokra, szolgáltatásokra. Az Always Free Autonomous Database világszerte elérhető az Oracle Universal Credit előfizetéssel rendelkező ügyfelei mellett mindazoknak, akik az ingyenes változat használatához hoznának létre fiókot. A jövő év elejétől az Oracle Academy egyetemi programjának intézményi tagjai még könnyebben regisztrálhatnak majd a szolgáltatásra, és a tanárok ingyenes fiókokat hozhatnak létre diákjaiknak. A program részeként tananyag is készül az önvezérlő adatbázishoz és az Oracle Application Express (APEX) fejlesztőeszközéhez, amellyel kevés kódírással készíthetők webalapú alkalmazások.

San Franciscóban az Oracle bejelentette a nemrég bemutatott Oracle Exadata X8 integrált rendszerre épülő Generation 2 Exadata Cloud at Customer szolgáltatását, valamint előzetest mutatott Autonomous Database Cloud at Customer szolgáltatásából is. A három évvel ezelőtt debütáló Exadata Cloud at Customer menedzselt szolgáltatás ugyanabból a hardverből, szoftverből és felügyeleti környezetből épül fel, mint az Oracle nyilvános felhője, annak élményét maradéktalanul a vállalatok saját adatközpontjába viszi. Carl Olofson, az IDC alelnöke a második generáció mostani bejelentése kapcsán elmondta, hogy az Oracle megbízásából végzett kutatásuk (IDC White Paper, sponsored by Oracle, Exadata Cloud at Customer Optimizes Database Performance, Reduces Operational Costs, and Contributes to Better Business Results, September 2019) szerint az Exadata Cloud at Customer szolgáltatással a vállalatok éves szinten átlagosan 1,93 millió dollárt takarítottak meg, az előfizetés árát 6 hónap alatt visszahozták, és összességében 356 százalékos beruházásmegtérülést értek el.

A vállalat intelligens hangja
Természetes nyelvi feldolgozással (NLP), mesterséges intelligenciával (AI) és gépi tanulással (ML) támogatott, új képességekkel bővítette az Oracle Digital Assistant vállalati digitális asszisztensét is, amely megérti a felhasználók szóban megfogalmazott kérdéseit és utasításait, következtet szándékukra, és mintákat azonosít viselkedésükben, hogy az üzleti alkalmazásokban és más forrásokban elérhető információkkal segítse őket feladataik hatékonyabb ellátásában, valamint céljaik gyorsabb elérésében. A technológiával a vállalatok szoftverkód írása nélkül hozhatnak létre párbeszédalapú kezelőfelületeket üzleti és munkafolyamataikban.

Bonyolult nyelvi szerkezeteket és logikai összefüggéseket is értelmező intelligens digitális asszisztensét az Oracle előre betanította az ERP-, SCM-, HCM- és CX-alkalmazások kezelésére, valamint a különböző üzleti területek szakzsargonjának használatára is, így az egyszerre többféle háttérrendszerhez kapcsolódva kezeli és hangolja össze az interakciókat. A vállalati felhasználóknak ezért csupán egy digitális asszisztenssel kell párbeszédet folytatniuk ahhoz, hogy az összes alkalmazásból megkapják a releváns információkat. Digitális asszisztensét az Oracle olyan elterjedt, párbeszédalapú kezelőfelületekkel is integrálta, mint a Microsoft Teams, a Slack, a Facebook Messenger, a WeChat, továbbá a hangvezérelt Siri és Alexa.

Hirdetés

Enterprise Resource Planning (ERP) Cloud, Enterprise Performance Management (EPM) Cloud és Customer Experience (CX) Cloud felhőalapú megoldásait is frissítette az Oracle, többek között az értékesítés, az ügyfélszolgálat és a marketing területén dolgozó szakemberek munkáját segítő digitális asszisztensekkel, adatvezérelt b2b- és IoT-képességekkel, valamint a média, a kormányzati, a pénzügyi és a távközlési szektor igényeire szabott iparági megoldásokkal. Mindehhez adatmenedzsment- és CX Unity ügyfél-intelligencia platformját is továbbfejlesztette a gyártó, amelyekkel a vállalatok a kapcsolattartás és a kiszolgálás összes csatornáján - a weboldaltól és mobilalkalmazástól kezdve a telefonos vevőszolgálaton át az üzlet eladóteréig - az adott helyzet összefüggésébe ágyazott, egységes vásárlói élményt alakíthatnak ki.

Ügyfélszolgálati változás!
--
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.