Hirdetés

Panaszok a szolgáltatókra

|

Idén a hírközlési szolgáltatások 99 százalékos igénybevétele mellett magával a szolgáltatással nem, vagy nem teljesen voltak elégedettek.

Hirdetés

A Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) által összesített fogyasztói véleményekből kiderül, valamennyi hírközlési szolgáltatás közül az internetszolgáltatással volt a legtöbb problémánk. Az összesítés szerint az internet-előfizetők 42 százaléka fordult valamilyen panasszal a szolgáltatójához, míg a vezetékestelefon-szolgáltatással az előfizetők 28 százalékának, a kábeltelevíziós-szolgáltatással pedig közel 15 százalékuknak volt problémája. A legelterjedtebb, majdnem mindenki által használt mobiltelefon-szolgáltatással kapcsolatban ugyanakkor az ügyfelek kevesebb, mint 3 százaléka volt elégedetlen.

A panaszok legnagyobb része a szolgáltatásminőséggel volt kapcsolatos, a minőségi kifogások pedig leginkább az internetszolgáltatást érintették. Ezer előfizetőből 362-nek volt panasza és ebből a szolgáltatók több mint kétszázötvenet el is ismertek.

A vezetékestelefon-szolgáltatásnál 1000 előfizetőre 226 minőségi panasz érkezett és a szolgáltatók szerint ezek közül 88 volt jogos, míg a kábeltelevíziós szolgáltatásnál 1000 főre 95 panasz jutott és ebből 70 volt jogos. A mobiltelefon-szolgáltatásnál 1000 ügyfélre alig több mint egy panasz jutott.

A minőségi panaszokat a leggyorsabban - átlagosan 18,45 óra alatt - a vezetékestelefon-szolgáltatók hárították el. A hibák orvoslása a mobiltelefonnál 22,7 órát, kábeltelevíziós szolgáltatásnál 31,79 órát, az internetszolgáltatásnál 40,5 órát vett igénybe, a szolgáltatók adatai szerint.

A szolgáltatóktól származó adatok alapján készített NHH elemzés kiterjedt az ügyintézés elleni panaszokra is. Az elsősorban az ügyfélszolgáltatok felkészültségét jellemző mutató szerint a mobiltelefon-szolgáltatás volt a "legpanaszmentesebb". Itt 1000 ügyfélre alig 0,67 panasz jutott, míg a kábeltelevíziós szolgáltatásnál 3, az internetszolgáltatásnál 9,5, a vezetékes telefonnál pedig 10.

A szolgáltatások rendelkezésre állását tekintve mind a négy terület 99 százalék feletti mutatóval rendelkezett 2005-ben, vagyis az ügyfelek az év során több mint 99 százalékban igénybe tudták venni az általuk előfizetett szolgáltatást. A legmagasabb rendelkezésre állást 99,73 százalékkal a vezetékes telefónia érte el, megelőzve a mobiltelefon-szolgáltatást (99,47 százalék), az internetszolgáltatást (99,27 százalék) és a kábeltelevíziós szolgáltatást (99,14 százalék).

Az új előfizetések létesítési ideje értelemszerűen a mobil szolgáltatásnál volt a legrövidebb - átlagosan 1 nap -, de itt nincs szükség elérés kiépítésére, elég a SIM kártyát aktiválni. Az új hozzáférés létesítése a vezetékestelefon-szolgáltatásnál átlagosan 11,6 napot, kábeltelevíziós előfizetés esetében 12,5 napot, internetszolgáltatás esetében pedig közel 14 napot vett igénybe.

Ügyfélszolgálati változás!
--
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.