Hirdetés
. Hirdetés

Scale Impact - Magyar startup teszi profivá a nonprofit szervezeteket

Fenntartható élelmiszer-ellátással és oktatással foglalkozó impact szervezeteket keresnek.
|

Startupper sztárok a 25 000 eurós támogatási program mögött.

Hirdetés

Fenntartható élelmiszer-ellátás vagy az oktatás iránt elkötelezett nonprofit szervezeteket vagy társadalmi vállalkozásokat keres ősszel induló, 2 éves programjához a Scale Impact, amely vállalatok támogatásával és tudásának felhasználásával fejleszti őket profi, hatékony impact szervezetté, hogy pénzügyi, menedzsment és fenntarthatósági szempontból is "állóképesebbek" legyenek. A "2022 őszi nonprofit-fejlesztési pályázaton" 6 szervezet nyerheti el a résztvevőnként 25 000 eurós támogatási lehetőséget. A vállalatoknak főként employer branding, a munkaerő vonzása és megtartása szempontjából fontos, hogy fejlett nonprofit szervezetekkel dolgozhassanak együtt.

A Scale Impact egy társadalmi vállalkozás, amelynek célja, hogy összekösse a társadalmi hasznossággal bíró szervezeteket (nonprofit szervezeteket vagy társadalmi vállalkozásokat) olyan vállalatokkal, amelyek szintet akarnak lépni a környezeti és/vagy társadalmi felelősségvállalás területén. Részben ezekből a vállalati támogatásokból, a nonprofit szervezet egy fejlesztési folyamatban vesz részt, amelyben szakértők segítségével hatékonnyá alakítják a működésüket pénzügyi, menedzsment, és fenntarthatósági szempontból. Ezáltal profibban végezhetik világjobbító munkájukat, és növekszik a pozitív társadalmi, környezeti hatásuk - ez utóbbit nevezik a nemzetközi szóhasználatban "impact"-nek.

"Az említett területek hatékony eszköztára hiányzik a legtöbb hazai impact szervezet kelléktárából", mondja Lévai Gábor, a Scale Impact társalapítója. "Emiatt sokan nem tesznek szert elég partnerre és bevételre, nehezen követik a törvényi előírásokat, nem ellenállóképesek a nehezebb időkben". A Scale Impact kétéves fejlesztési folyamata révén azonban felkészítik őket arra, hogy hosszú távon partnerként tudjanak együttműködni vállalatokkal. Utóbbiaknak pedig azért jó ez, mert ma már szinte "kötelező" CSR tevékenységüket a számukra fontos ügyért dolgozó nonprofit partnerrel együtt tudják végezni, és ennek rendkívül komoly hatása van (többek között) a munkáltatói márkaértékre (employer branding), sőt magát a márkát is felértékelheti.

A társadalmi vállalkozás most hirdette meg "2022 őszi nonprofit-fejlesztési pályázat" nevű kiírását, amelyben fenntartható élelmiszer-ellátással és oktatással foglalkozó impact szervezeteket keresnek. "A folyamat egy kérdőív kitöltésével kezdődik, amely 40 percig tart. Ennek során képet kapunk arról, hogy milyen a nonprofit szervezet önismerete, hol tart a fejlettsége", mondja Harsányi András, a Scale Impact másik társalapítója.

A kérdőívet kitöltő minden szervezet írásos visszajelzést kap, amely önmagában is értékes: a kiértékelés egy tükör, amely megmutatja a cselekvés irányát, a fejlesztendő területeket, hogy a szervezet nagyobb hatást tudjon kifejteni a világra és hatékonyabban érje el a céljait. A legrelevánsabb szervezetekkel ezután interjút készítenek, amely meghatározza, hogy részt vehetnek-e a 25 000 euró értékű, vállalati támogatással és professzionális fejlesztők bevonásával zajló, kétéves fejlesztési folyamatban.

Az alapítók:

Lévai Gábor - a Magyar Lízingszövetség egykori főtitkára, a Green Brands egyik alapítója a bankszektorban termék-, és üzletfejlesztés területen eltöltött 15 év után az elmúlt 10 évben - a Civil Support alapítójaként és tanácsadójaként - több száz civil szervezettel, társadalmi vállalkozással és céggel dolgozott együtt.
Harsányi András - 13 évig ingatlanfejlesztéssel foglalkozott az Euro Ingatlannál, korábban a Plaza Centers-nél, de rájött, hogy ennek a szakmának nincs pozitív társadalmi hatása. 5 éve foglalkozik civil szervezetekkel és társadalmi vállalkozásokkal. Évek óta oktat nonprofit szervezeteknek pénzügyi menedzsmentet és számos szervezetet mentorál pénzügyi és üzletfejlesztési területen.

A Scale Impact befektetői a hazai startup világ és a gazdasági élet ismert szereplői:

Csillag Péter, az adatbányászattal foglalkozó, legnagyobb Szilícium-völgyi tech cégeknek dolgozó globális startupját, a Starschema nevű céget januárban vásárolta fel egy indiai befektető 13 milliárd forintért, azóta üzleti angyalként tevékenykedik, egyben a HUNBAN, az üzleti angyalok hazai szövetségének elnöke.
Fülöp András, a Deloitte tanácsadó cég tavaly leköszönt magyarországi vezérigazgatója
Györkő Zoltán, a startup világban sztár Balabit társalapítójaként és ügyvezetőjeként felépített egy nemzetközileg is elismert szoftvercéget, amit felvásárolt egy amerikai stratégiai befektető. Jelenleg angyal befektetőként és executive coach-ként dolgozik, tagja a Startup Hungary kuratóriumának.
Kalmár Péter, a Flow-csoport, az egyik piacvezető szervezetfejlesztő és tanácsadó cég alapítója és vezetője.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.