Hirdetés
. Hirdetés

Sikeres év a Sharp mögött

|

A japán vállalat a nyolcadik egymást követő évben zárta rekorderedménnyel pénzügyi évét, köszönhetően az LCD tévéknek és napenergia-rendszereknek.

Hirdetés

Az LCD televíziók és napelemek iránti világszerte nagymértékben megnövekedett keresletnek köszönhetően a Sharp kiemelkedő eredménnyel zárta a 2007. március 31-én zárult 2006-os pénzügyi évét. A globális eladások 11,8 százalékkal, 2,79-ről 3,12 ezer milliárd jenre (19,45 milliárd euró) növekedtek. A működési profit 13,9 százalékkal 163,7-ről 186,5 milliárd jenre (1.16 milliárd euró) nőtt, míg a nettó profit 14,7 százalékkal 88,6 milliárd yen-ről 101,7-re (632.6 millió euró) emelkedett.

A Sharp egyik legfontosabb külpiacaként Európa megerősítte pozícióját. Az eladások14 százalékkal 493 millió jenre (3,4 milliárd euró) növekedtek, míg a működési profit 46 százalékkal 8,1 milliárd jenre (52,5 millió euró) emelkedett. Az európai kontinens a világ legnagyobb napelem- és modulpiaca, ráadásul az LCD TV-k több mint 40 százalékát is itt értékesítik.

Sajtóközleménye szerint a Sharp Európát a jövő piacának tekinti. A japán vállalat a kontinensen a napenergia-rendszerek, a dokumentumkezelő megoldások és az LCD televíziók jól jövedelmező piaci szegmensére fókuszál. Ez tette számára lehetővé, hogy az elmúlt három pénzügyi évben közel megduplázza ezen termékek forgalmát a térségben. Ma a Sharp Japánon kívüli tevékenységének 26 százaléka származik európai üzleteiből.

A 2007-es pénzügyi év kilátásai a vállalat előrejelzései alapján hasonló rekorderedményekkel kecsegtetnek. A Sharp tervei szerint 105 milliárd jenre növeli globális nettó profitját, eladásait pedig 8,7 százalékkal szeretné emelni, összesen 3,4 ezer milliárd jenre.

A nagyképernyős full-HD LCD tévék iránti keresletnövekedés lehet a gazdasági sikernek garanciája. A Sharp a síkképernyős tévék szegmensének jól bevált receptjére támaszkodik: nagy képernyő-átmérő, full-HD panel, 100 hertzes technológia és megfelelő formatervezés. Mindezeknek köszönhetően az audio-, video- és kommunikációs divíziók a vállalat eredményeinek 44,2 százalékát teszik ki. A nagyképernyős full-HD LCD televíziók iránti nagy keresletnek köszönhetően az eladások több mint 26 százalékkal nőttek, 1,38 ezer milliárd jenre (8,59 milliárd euró).

A Sharp úgy becsüli, hogy ebben az évben 68 millió LCD tévé fog elkelni a világon, amelyből 27 millió Európában talál majd gazdára. A Sharp célja hogy a 2007-es pénzügyi évben 9 millió AQUOS LCD tévé értékesítsen világszerte - ezek 40 százalékának képátlója egyébként nagyobb lesz, mint 1 méter. Egyedül Európában 2,9 millió Sharp termék eladásával számolnak, ezt támogatandó a vállalat az év elején elindította az LCD modulok gyártását a lengyelországi Torunban. Az európai kereslet kielégítésére a gyár néhány hónapon belül LCD televíziók gyártásba is belekezd, mivel a vállalat tervei között az is szerepel, hogy összesen 10 millió darab AQUOS LCD tévét értékesítsen a következő két-három évben az európai piacon.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.