Hirdetés
. Hirdetés

Szárnyal a Google a válság ellenére

|

Az első negyedévben nem volt különösebb hatással a hirdetésbevételekre a koronavírus-járvány.

Hirdetés

Hirdetés

A Google anyacégének, az Alphabetnek a bevétele az első negyedévben elérte a 41,2 milliárd dollárt, ami 13 százalékkal haladja meg az előző év azonos időszakában realizált bevételt. Az Alphabet bevételének nem kevesebb, mint 83 százalékát a Google hirdetési üzletága teremtette elő.

Ami a konkrét számokat illeti, a keresőkirály az előző év azonos időszakához képest 10 százalékkal több, 38,8 milliárd dollárnyi bevételt könyvelhetett el a hirdetések értékesítéséből. Elemzők szerint ebben nagy szerepe volt a YouTube-nak, amely komoly növekedéssel büszkélkedhet annak ellenére, hogy a koronavírus-járvány miatti korlátozások következtében a vállalatok csökkentették a reklámokra fordított kiadásaikat.

Tavaly az Alphabet bevételének 5,5 százaléka származott felhőszolgáltatásokból, idén pedig a válság káros hatásainak ellensúlyozása érdekében az internetes óriás különféle ingyenes ajánlatokkal sietett ügyfelei megsegítésére. Mindazonáltal a felhő üzletág 2,8 milliárd dollárral járult hozzá a negyedévben a vállalat bevételéhez, ami elképesztő, 52 százalékos növekedést jelent az előző év megegyező időszakához képest.

Az Alphabet kiadásai 12 százalékkal emelkedtek az előző évhez képest, és elérték a 33,2 milliárd dollárt. Az első negyedéves profit 6,8 milliárd dollárt tett ki, ez részvényenként  9,87 dollárt jelent. Az elemzők 7,21 milliárd dollár nyereséget, és részvényenként 10,40 dollárt vártak.

A vállalat nem készít előrejelzést a bevételéről és a nyereségéről. Ugyanakkor iparági elemzők és reklámügynökségek szerint a mostani negyedév és 2020 hátralévő része nem kecsegtet sok jóval. A bevételek két remélt ösztönzője - az amerikai elnökválasztás és az olimpia - kisebb vagy semmilyen pozitív hatást fog gyakorolni a forgalomra, mivel a járvány miatt a kampányok visszafogottabbak lesznek, az olimpiai játékokat pedig jövőre halasztották. Egyes pesszimista becslések szerint a következő negyedévekben akár 20 százalékkal is csökkenhetnek a hirdetésbevételek.

Mindenesetre a befektetők már hozzászokhattak az Alphabetet övező kiszámíthatatlansághoz a vírustól függetlenül is. Az emberek egyre interaktívabb módon kezelik okostelefonjukat és okoshangszóróikat, ami arra kényszerítette a Google-t, hogy új módjait dolgozza ki a hirdetések megjelenítésének, és ezek közül némelyeket nem fogadtak kedvezően a hirdetők.

Hirdetés
Ügyfélszolgálati változás!
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.