Hirdetés
Hirdetés

Több törődést igényelnek a bankok ügyfelei

|

Az európai bankoknak mindössze 23 százaléka képes könnyen hozzáférni a végrehajtott tranzakciókkal kapcsolatos ügyfélinformációkhoz - állapította meg az EMEA-régió 30 országának 125 lakossági bankja bevonásával végzett vizsgálat.

Az Európai Pénzügyi Menedzsment és Marketing Szövetség (EFMA), a Mannheimi Egyetem és az SAP AG által közösen készített tanulmány szerint az üzleti intelligencia kulcsfontosságú informatikai terület az európai bankok számára, amelyek 88 százaléka készül adatminősége javítására a következő három évben.

A bankok tökéletesen tisztában vannak a releváns ügyféladatok gyűjtése, pontos tárolása, elemzése és visszakeresése kínálta értékkel. Felismerték, hogy az adatok egyértelmű szegmensekbe sorolása elősegíti stratégiájuk sikerét az ügyfélszerzés, a keresztértékesítés és a többcsatornás ügyfélkezelés terén, és ezzel kapcsolatban határozottabban foglalnak állást, mint az első hasonló vizsgálat lebonyolításakor, 2003-ban.

Az ügyfélinformációs rendszerekkel kapcsolatos főbb megállapítások:

? Bár az ügyféltranzakciókkal, -elégedettséggel és viselkedéssel kapcsolatos adatok egyszerű elérhetősége ma még csupán a térségbeli bankok 23 százaléka számára realitás, 88 százalékuk 2009-re szeretné megvalósítani ezt az adatminőségi szintet.
? A régió bankjainak egyharmada elemzi ad-hoc jelleggel az ügyféladatokat.
? Csupán 11 százalékuk végez rendszeresen, egységes eljárás alapján adatbányászatot.
? 81 százalékuk készül arra, hogy ügyfélszegmensenként gyűjtse az adatokat vagy az összes releváns ügyféladatra, vagy pedig egyes adatcsoportokra (pl. reklamációk, értékesítési látogatások, számlázás) vonatkozóan.

"A piac magasabb érettségi fokán csak olyan, strukturáltabb üzletiintelligencia-folyamat birtokában lehet majd fenntartani az organikus növekedést, amely révén a bankok el tudják érni az ügyfélszegmensek jobb megismeréséhez szükséges információminőséget" - mutatott rá Daniele Bonfanti, a Financial Insights EMEA-régióbeli programmenedzsere. "A bankoknak rendkívül rugalmassá kell tenniük az adatgyűjtés és elemzés folyamatát, hogy valóban támogatni tudják az üzleti döntéseket, kezdeményezéseket, és ami még ennél is fontosabb: fel kell hagyniuk a gyakran túlságosan is nehézkes, lassú és merev szemlélettel az üzleti intelligencia terén."

Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.