Advertisement

Totemet az okosvárosba!

|

Ma már nem csak a bankfiók előterében vagy a mobiltársaság bemutatótermében álló ügyfélhívón lehet sorszámot tépni. Az ügyek intézése, az ügytípus kiválasztása mobiltelefonról vagy tabletről is kezdeményezhető, amivel időt, energiát lehet spórolni - és ez még nem minden.

Totemoszlopoknak nevezi Marczali Tibor, az ONLINET Group Zrt. vezérigazgatója a mindenki által ismert ügyfélirányító terminálokat, amelyek jövője szerinte igen érdekesen alakul: szolgáltatásaik részben a Felhőbe költöznek, részben pedig Smart City-megoldásokkal gazdagodnak.

Hirdetés

Computerworld: Emlékeim szerint az ONLINET Kft. saját fejlesztésű és gyártású ügyfélirányító terminálokkal robbant be a hazai piacra. A weboldalukat elnézve még mindig ezek viszik a prímet, de a kínálat vadonatúj megoldásokkal bővült.

Marczali Tibor: 2001-ben valóban kft.-ként indultunk, és a főtevékenységünket máig az ügyfélhívó berendezések, információs kioszkok fejlesztése alkotja, fő partneri körünket pedig továbbra is a pénzintézeti és a távközlési ágazat adja. Markáns különbség, hogy azóta jelentősen erősödött a külföldi jelenlétünk. 2006-tól egymás után nyitottunk leányvállalatokat Romániában, Bulgáriában, Lengyelországban, Csehországban, Oroszországban és az Egyesült Királyságban. Jelenleg disztribútorokon keresztül harmincöt országban vagyunk jelen a világon. Egy libanoni partnercégen keresztül például a Közel-Kelet szinte minden országában elérhetőek a termékeink, és az idei tervünk, hogy ismét visszalépünk az észak-afrikai területekre.

Marczali Tibor vezérigazgató, ONLINET Group Zrt.

Sem a gazdasági válság, sem az "Arab tavasz" néven emlegetett észak-afrikai földindulás nem kedvezett a pénzügyi világnak, és ennek hatásait mi is éreztük. Ugyanakkor jó évek voltak ezek a fejlesztésre. Olyan mobilalkalmazásokat alkottunk meg, amelyekkel az ügyfél előre kiválaszthatja a tervezett látogatás célját, időpontját, és mire belép a fizikai térbe, már zöld útja van az ügyintézőhöz.

CW: Ezzel az ügyintézés úgymond a felhőbe költözött, ha jól értem.

MT: Az informatika fejlődésével nekünk is lépést kell tartanunk. A mobil- és tabletes megoldásokkal elégedettséget tudunk mérni, riportokat készítünk, és visszajelzést adunk a felhasználónak. Kezdettől tisztában voltunk azzal, hogy a célpiacainkon központosított IT-rendszerek működnek, mára azonban ez a központ a felhő lett, nem pedig egy központi szerver, ezért mi is a felhőbe vittük a funkciókat, amelyek így a világ bármely pontjáról elérhetőkké váltak.

CW: Milyen egyéb újdonságok születtek a válság óta?

MT: Olyan különlegességeket említenék meg, mint a Braille-írásos nyomógombok bevezetése, az ügyfélirányító rendszerek akadálymentesítése.

Megláttunk továbbá egy másik irányt: ha már megjelentek az utcákon az elektromos autók és ezek töltőoszlopai, miért ne integrálhatnánk az utóbbiakat a totemoszlopokban rejlő képességekkel? Vadonatúj fejlesztésünk egy DOKK névre keresztelt multifunkcionális oszlop, amely egyszerre parkolóautomata, illetve elektromos kerékpárokhoz, motorokhoz és autókhoz használható akkumulátortöltő, de akár képernyőkkel felszerelve információs kioszk is egyben, amelyen reklámok vagy a környék nevezetességei jeleníthetők meg.

DOKK Urban Station

CW: A nehéz évek után hogyan tudták tető alá hozni az okosváros-megoldások fejlesztését?

MT: A válságos években a felére esett vissza az árbevételünk. Amikor a hazai piacok beszűkültek, az exportpiacainkba menekültünk, de be kellett látnunk, hogy a közel százfős dolgozói létszám tarthatatlan. Éppen a válság indított el minket az újabb fejlesztési irányok, a külföldi terjeszkedés átgondolása felé. Ekkor jött segítségünkre a Corvinus Kockázati Tőkealap-kezelő Zrt., amelynek akkori pénzügyi befektetése most zárul, így a jövőben már szakmai befektetőre számítunk.

Jelentősen a közelmúltban kezdett olvadni a jég, kezdtek újabb beruházásokba a pénzintézetek, és ennek köszönhetően mi is hosszú távú beszállítói szerződéseket köthettünk régi partnereinkkel. Mindenesetre az ínséges idők megmutatták, hogy az öt-hat évre tervezett rendszerek akár egy évtizedet vagy annál többet is kiszolgálnak.

CW: Technológiai szempontból is lehet tízéves periódusokban gondolkodni?

MT: Nyilván nem, hiszen a tíz évvel ezelőtti ügyféligények és a mai elvárások között ég és föld a különbség. Mi is megváltoztunk: hardvergyártó helyett ma már szoftverfejlesztő cégnek valljuk magunkat. Bár megmaradt a hazai gyártás és dizájntervezés, a szolgáltatásaink már a felhőben vannak, nem a hardveren futnak; a digitalizáció minket sem került el.

Mint ahogy ma már elavultnak látszanak az országunkat teleszennyező óriásplakátok, amelyek helyét dinamikus tartalmak, digitális felületek fogják átvenni. Továbbá a köztereket, buszmegállókat is eléri majd a reform. DOKK oszlopaink információt tudnak küldeni az autósnak arról, van-e szabad parkolóhely az adott járdaszakaszon, de akár időjárás-információt is továbbíthatnak a meteorológiai központnak. Ezen oszlopok ötvözhetők a kültéri bútorokkal, buszmegállókkal, utastájékoztató rendszerekkel - még nem látjuk a fejlődés végét -, de az egészen biztos, hogy haladnunk kell az innovációval.

0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.