Hirdetés
. Hirdetés

Vállalatirányítás újratöltve

|

Az SAP legfrissebb pénzügyi jelentése szerint a cég bevételei 2013 második negyedévében és első félévében kétszámjegyű növekedést mutatnak. Ez a trend töretlen volt az elmúlt három évben, annak ellenére, hogy az ERP-piac - amellyel az SAP-t nagy piaci részesedése miatt a legtöbben ma is azonosítják -, a nagyvállalati és a középvállalati szegmensben gyakorlatilag telített.

Hirdetés

Hirdetés

Hogyan csinálja az SAP? – kérdeztük Simon Kalužát, a vállalat közép-kelet-európai ügyvezető igazgatóját.



Simon Kaluža: Tekintsünk vissza a közelmúltra, hogy megértsük, vállalatunk milyen gyökeres változáson ment keresztül. Öt évvel ezelőtt még szinte mindenki ERP-szállítóként tekintett az SAP-ra. Kétségtelenül, cégünk története a vállalatirányítási rendszerrel indult, amelyet magas fokra fejlesztettünk, az alaprendszert és a rá épülő üzleti alkalmazásokat is beleértve, ezt a piac egyértelműen visszaigazolta.

Az ERP-piac éretté válásával azonban vezetőségünk tagjaiban is felmerült a kérdés, hogyan tovább? Első lépésként az üzleti analitika terén bővítettük portfóliónkat. ERP-megoldásunk jelentéskészítő funkciói eleve kínáltak bizonyos BI-képességeket, a BusinessObjects felvásárlása azonban áttörést hozott: lehetővé tette számunkra, hogy más perspektívából mutassuk meg a világot. A történeti adatok elemzésén túl a jövőidejű adatok előrejelzéséhez, a szimulációk készítéséhez is eszközöket adtunk az üzleti felhasználóknak.

Termékfejlesztésünk ezzel fordulóponthoz ért, de az üzleti analitika önmagában még kevés ahhoz, hogy lépést tartsunk a gyorsan változó világgal. Az életünket formáló négy megatrend – a mobilitás, a felhő, a közösségi hálók és a nagy adat – hatása az SAP stratégiájának továbbfejlesztését is szükségessé tette. Négy éve új vezetőség állt cégünk élére és öt piaci szegmenst jelölt ki, amelyben a további növekedés lehetőségét látjuk.

Elsősorban az adatbázis-kezelés és -technológia fejlesztésébe ruháztunk be. A memóriaalapú számítástechnikán alapuló intelligens HANA rendszer fejlesztése mellett a Sybase felvásárlásával is erősítettünk ezen a téren. Ezekkel a technológiákkal az üzleti felhasználók adatokkal, információkkal kapcsolatos igényeinek lefedésén túl új távlatokat nyitottunk az üzleti tevékenység előtt. Míg a Sybase felvásárlásával fejlett mobilplatformhoz jutottunk, a felhőalapú megoldások terén az Ariba és a SuccessFactors felvásárlásával bővítettük portfóliónkat.
Ma az SAP stratégiája erre az öt pillérre épül. Változatlanul elkötelezettek vagyunk a hagyományosnak tekinthető alkalmazások – köztük például az ERP-megoldás – mellett, amelyet továbbfejlesztünk, például korszerű interfészekkel látunk el és csökkentjük birtoklási összköltségét, de pénzügyi értelemben a látványos növekedést már nem ettől a területtől várjuk. A két számjegyű bővülést az adatbázis-kezelő technológiák és a felhőalapú megoldások hozzák számunkra, melyhez a negyedik és ötödik pillér, a mobilitás és az analitika, új stratégiánk kiindulópontja is hozzájárul.

Ha összehasonlítjuk az öt évvel ezelőtti SAP-t a mai vállalattal, akkor látjuk, hogy az új területekkel több mint megdupláztuk a megcélozható piacunkat. Ügyfeleinknek végponttól végpontig terjedő megoldásokat tudunk adni, amikor a négy megatrend kihívásaira keresnek választ. Ennek megfelelően 2015-re bevételünket 20 milliárd euró felettire, melyből a cloud-üzlet 2 milliárd eurót jelentene, felhasználóink számát 1 milliárdra kívánjuk növelni. Az SAP a leggyorsabban növekvő adatbáziskezelő-szállító marad. Ez a határozott jövőképünk és a stratégiánk, amellyel jó úton haladunk e célok felé.

Computerworld: Pénzügyi jelentésük az EMEA régióra vonatkozóan tartalmaz adatokat. Hogyan teljesít Közép-Kelet-Európa?
SK: Adatokat ebben a bontásban nem adhatok, de a vállalati stratégiát szűkebb régiónkban is követjük. Közép-Kelet-Európát olykor kissé konzervatív, követő piacnak látjuk, amikor az új technológiák, innovatív megoldások bevezetéséről van szó. De az adatbázis-kezelők és az analitika területén régiónk több számjegyű növekedést ér el. A mobilitás terén szintén növekedünk, talán nem olyan gyors ütemben, mint várnánk, míg a felhőalapú megoldások területén a növekedés két számjegyű – itt az értékesítés ciklusa jóval hosszabb, régiónk üzleti kultúrájának hagyományaival is magyarázható, hogy a vállalatok tartózkodóbban állnak hozzá a felhőalapú megoldásokhoz. Összességében azonban jó úton haladunk, és vállalatunk stratégiájával összhangban növekedünk Közép-Kelet-Európában.

CW: A térséget alkotó 14 ország között lát-e eltéréseket?
SK: Ezt a térséget a sokszínűség jellemzi, a piacok méretüket és érettségüket tekintve egyaránt széles spektrumon helyezkednek el. A korszerűen működő vállalatok és államigazgatási intézmények azonban minden országban bizalommal fordulnak hozzánk, mint olyan partnerhez, aki hozzásegítheti őket a hatékonyabb működéshez.

Hirdetés

CW: Mi a helyzet a kisvállalatokkal, az 5-25 főt foglalkoztató kis cégekkel, amelyek száma Magyarországon és a térség több más országában is magas? Hozzáférnek-e az SAP innovatív megoldásaihoz és nyitottak-e használatukra?

SK: Gyakran tapasztalom, hogy az SAP-t nagyvállalati megoldásokat kínáló piaci szereplőnek tartják. Ügyfeleink 80 százaléka azonban a kis- és középvállalati szegmensből származik, ami sokakat meglephet. Az arány hasonló Közép-Kelet-Európában is, ahol a kkv-szegmensre stratégiai piacként tekintünk. Stratégiánkat és üzleti modellünket is ennek megfelelően formáljuk. Business One megoldásunk kkv-kra szabott, olyan konstrukciókban kínáljuk, amelyek a kisebb szervezetek számára is lehetővé teszik a gyors bevezetést és a rendszer birtoklási összköltségének csökkentését. Erős partnerhálózatot építettünk ki a térségben, partnereink outsourcing modellben is kínálják ERP-megoldásunkat, előfizetéses alapon.

Ebben a szegmensben is mind több vállalat látja, hogy az említett megatrendek miként formálják jövőnket. A kkv-k vezetőit is elgondolkodtatja, hogyan fog működni vállalatuk 3-5 év múlva, miként fogja információvá alakítani az adatáradatot, milyen munkakörülményeket tud majd kínálni a mobilinterneten felnőtt munkavállalók új nemzedékének. Konzervatívabb szemlélettel persze körükben is találkozunk. Értékesítési hálózatunkat éppen ezért felkészítettük arra, hogy ne termékeket, hanem megoldásokat kínáljon, és a kkv-kal stratégiáról, annak gyakorlatba ültetéséről beszéljen.

CW: A Business One már SAP HANA-alapon is elérhető. Milyen fogadtatásra talált térségünk kis- és középvállalatainak körében?
SK: A szolgáltatást használó ügyfeleink száma egyre nő, ezen a módon a kkv-k is olyan rendszert használhatnak, amely extrém analitikai teljesítményt, valós idejűséget ad számukra. Új távlatok nyílnak előttük, sokkal több adat gyorsabb elemzésével például jobban megismerhetik ügyfeleiket, jobb ajánlatokat adhatnak nekik.

CW: Az SAP nagyvállalati szoftvercsomagja, a Business Suite májustól szintén elérhető HANA-n és a felhőben is. Van már felhasználója térségünkben?
SK: A HANA felhőben még nincs, de ez sem fog sokáig váratni magára. HANA-n futó Business Suite csomagunkat viszont már több vállalat megvette a régióban.

CW: Említette az értékesítési csatornát, amelyet több mint 200 partner alkot térségünkben. Miként alkalmazkodnak az SAP stratégiájához? Hogyan segíti őket hozzá az SAP, hogy lépést tartsanak a fejlődéssel és megtalálják a helyüket, az üzleti lehetőséget a változó helyzetben? Mit vár az SAP regionális partnereitől a következő 2-3 évben?
SK: Az értékesítési csatorna kulcsfontosságú számunkra, szoftverbevételeink közel 40 százalékát partnereink hozzák. Térségünkben külön szervezet kínál számukra tréningeket és támogatást, minden segítséget megadunk nekik ahhoz, hogy az új területeken erősítsék szakmai és üzleti kompetenciájukat. Executive Sponsorship programunk keretében regionális felsővezetőink mentorként külön is foglalkoznak a kiemelt partnereinkkel. Az év első felében 8 új partner csatlakozott hálózatunkhoz, akik kimondottan innovatív adatbázis-kezelő technológiáink, mobil és felhőalapú megoldásaink terén építik kompetenciáikat.

 

Hardverek, szoftverek, tesztek, érdekességek és színes hírek az IT világából ide kattintva!

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.