Hirdetés

Webboltnyitás házilag

|

Jó ideje tart már a verseny a házilag elkészíthető e-kereskedelmi platformok aranyérméért. Testvérlapunk, a CIO.com összehasonlításából úgy tűnik, a Shopify jobban teljesít igazi webboltban, mint akár a Wix, akár a WordPress.

Minden vállalkozásnak szüksége van saját honlapra, amelyen vevői körülnézhetnek a kínálatban, kikereshetik az igényeiknek megfelelő terméket vagy szolgáltatást. Többé azonban nem elég csupán információt nyújtani. Olyan honlapra van szükség, amelyen az ügyfelek meg tudják rendelni a kinézett árut, kapcsolatba tudnak lépni a céggel, időpontot tudnak egyeztetni az eladóval. Amennyiben nem találják a keresett információt, máris továbbállnak.

Mint azt a vállalkozók többsége pontosan tudja, a weblap elkészíttetése csöppet sem olcsó mulatság. Szerencsére vannak "csináld magad" eszközök, amelyekkel szinte fillérekért lehet profi honlapokat készíteni házilag. A legismertebbek ezek közül a Wix és a WordPress, ám mindkettőnek vannak hátulütői. Webáruház céljaira jobban megfelel a Shopify. A CIO.com magazin összefoglalta, mire kell odafigyelniük az elektronikus kereskedelemmel foglalkozó vállalkozásoknak, amikor webboltot szeretnének készíteni maguknak.

 

Költségek
Minthogy a WordPress a legolcsóbb megoldások egyike, a takarékos vállalkozók leggyakrabban e platform mellett döntenek. Csakhogy az ingyenes sablonok száma korlátozott, ezért előbb-utóbb általában fizetni kell a kívánatos template-ekért. Igaz, ez az egyszeri kiadás is kevesebb, mint amennyit a Wixnél kérnek el éves díj formájában azért, hogy távol tartják a külső hirdetéseket.

A Shopify kifejezetten az online boltok tulajdonosainak kínált megoldása jól méretezhető, követi az üzlet fejlődését. A kicsiben kezdett vállalkozás fokozatosan függetlenedhet, ahogy gyarapszik az ügyféltábor. Noha az árak a Wixhez hasonló házilagos weblapkészítőkéhez hasonló módon alakulnak - a Lite változat ára havi 9 dollár, a Basic 29, a Pro 79 dollárba, a korlátlan licenc 179 dollárba kerül -, itt is találunk néhány célirányos megoldást. Ilyen például a kézbesítés integrálása az oldalba vagy a félbehagyott vásárlások elemzésének lehetősége. Bár idővel a vállalkozók egy része dedikált webáruházba költözik, sokan megmaradnak a Shopifynál, de a kiszállítást és más szolgáltatásokat külső partnerre bízzák.

Egyszerű tervezés
Sokaknál fontos szempont, hogy a "csináld magad" eszköz használata a lehető legegyszerűbb legyen. A Wix fogd és vidd kezelőfelülete ilyen szempontból lényegesen barátságosabb a WordPressénél, amelyben a felhasználóknak meghatározott sablonokkal kell ügyeskedniük. A testre szabás is sokkal könnyebb a Wixben, hiszen a felületén szinte még egy digitális analfabéta is eligazodik.

Minthogy a Shopify inkább a kereskedésre van kihegyezve, nem pedig az információk tálalására, az ügyfelek megfelelő kiszolgálása a fő erőssége. A csomag arra ösztökéli a felhasználókat, hogy minél pontosabban határozzák meg céljaikat, és azoknak megfelelően válasszák ki és használják a sablonokat. (Minderről részletes leírás található az ecommerceguide.com oldalon.)

A WordPresshez hasonlóan a Shopify is sablonokból építkezik, de a felhasználók általában arról számolnak be, hogy a termékek megjelenítése és a látogatók kalauzolása remekül működik. Az online bolt megnyitása után új fényképek feltöltésével és a termékleírás begépelésével lehet új árut hozzáadni a kínálathoz.

Funkcionalitás
Miután a bolt elkészült, a tervezés egyszerűsége helyett az egyszerű használhatóság lesz a döntő szempont. Amennyiben a vevők nehezen tudnak ráakadni a keresett információra, vásárlás nélkül fognak távozni. Noha mind a Wix, mind a WordPress kínálatában találhatók e-kereskedelmi sablonok, egyik csomag sem annyira webbolt-irányultságú, mint Shopify. Beépített pénztár- és raktárfunkciót nem tartalmazó honlapként mindkettő jól megfelel a cég- és termékbemutatás céljaira.

Ezzel szemben a Shopify felhasználói egy helyen kapnak meg mindent, amire kereskedőként szükségük van. Feltölthetik a raktárkészlet adatait, és itt kezelhetik a megrendelések teljesítését is. A jelentéskészítéssel naprakészen követhetik az eladásokat, az esetleges reklamációkat és más, egyébként nem szembeötlő ügyeket. Tényleges, nem csak virtuális bolttal rendelkező kereskedések számára hasznos lehet a számlaadás, valamint a kártyaolvasók, POS-terminálok integrálásának lehetősége.

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra » Advertisement

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.