Hirdetés
. Hirdetés

ZEN - Stressztől és korlátoktól mentes online vásárlás

|

A Mastercard és a ZEN új digitális pénzügyi megoldásokat indít az e-kereskedelmi kihívások kezelésére. Dawid Rożeket, a ZEN alapítóját és vezérigazgatóját kérdeztük.

Hirdetés

A ZEN fintech vállalat a Mastercarddal együttműködve olyan digitális pénzügyi megoldásokat indított el, amelyek lehetővé teszik a fogyasztók, a szabadúszók és a vállalkozók számára, hogy könnyedén kezeljék pénzforgalmukat, valamint biztonságosan és kényelmesen fizethessenek érintésmentes fizetési kártyával.

A "zero effort non-bank" szavak kezdőbetűből álló ZEN arra a nyugalomra és biztonságra utal, amelyet szolgáltatásaik biztosítanak ügyfeleik számára.

A ZEN szolgáltatások a felhasználók számára mobilalkalmazáson és a Zen online platformján keresztül vehetők igénybe. A felhasználók ZEN Mastercard kártyát kapnak (fizikai vagy digitális), emellett a ZEN többpénznemű devizaszámlát kínál, amely 35 pénznemben tesz lehetővé a jutalékmentes fizetést, valamint olyan exkluzív előnyöket, mint a Zen Care vásárlóvédelem, vagy gyártói garancia egyéves meghosszabbítása. Az ügyfelek egyedi kedvezményeket is kapnak, amelyek a vásárlás értékének akár 15%-át is elérhetik, és amit a vásárlást követően azonnal a fogyasztó számlájára térítenek vissza.

A ZEN felhasználóinak, akár egyéni, akár üzleti ügyfelekről van szó, nem kell időt és energiát fordítaniuk a visszatérítési követelésekre. A ZEN Care járulékos vásárlóvédelem keretében, amennyiben egy vásárló él a reklamáció jogával, a nincs más dolga, mint a megfelelő fizetési tranzakciónál jelezni igényét a kifizetett összeg visszatérítésre, és a ZEN gondoskodik róla, és rövid időn belül visszakapja a vásárlás összegét. A vállalkozók számára a ZEN ugyancsak azonnali visszatérítési ügyintézést biztosít, és garantálja, hogy az átutalások a tranzakciótól számított néhány órán belül teljesülnek. Minden szolgáltatás könnyen kezelhető egy minimalista és intuitív felhasználói felülettel rendelkező mobil alkalmazással.

Hirdetés

Computerworld: Mi indokolta az együttműködést a Mastercarddal? Milyen előnyei vannak?

Dawid Rożek: A Mastercard és a Zen közötti partneri együttműködés elsősorban a közös értékrenden alapul. A világ gyorsan változik, és ahelyett, hogy harcolnánk ez ellen, inkább meglovagoljuk a változás szelét. A Mastercard támogatta a ZEN a piaci stratégiájának megalkotását, de segít bennünket a termékeinkkel kapcsolatos munkában is. A jelenlegi piaci környezetben az ötletek megvalósításának sebessége kulcsfontosságú tényező a siker szempontjából. Az együttműködés garantálta számunkra a termékfejlesztés és a piacralépés közötti időszak minimálisra csökkentését, és a gyors nemzetközi terjeszkedés lehetőségét is. A több területet felölelő együttműködésnek köszönhető az is, hogy a ZEN ilyen sokoldalú megoldásokat tud kínálni piaci igények kiszolgálására. Legyen szó online kereskedelmi tevékenységet végző üzleti vállalkozásról, vagy a rohanó világban online vásárlásait intéző egyéni felhasználóról, a ZEN bárki számára rendelkezésre áll, hogy egyszerűen, egyetlen applikáció segítségével intézze pénzügyeit.

CW: Mit foglal magában az együttműködés, milyen területeket érint?

DR: Az együttműködés jelentős versenyelőnyt jelent a ZEN számára. Többek között ennek köszönhető, hogy a piacon egyedülálló szolgáltatásokat tudunk nyújtani, valamint biztonságosabbá és egyszerűbbé teszi ügyfeleink számára a fizetési és pénzforgalmi ügyleteik bonyolítását. Például a ZEN fizikai és virtuális Mastercard kártyákat kínál a felhasználóinak, amelyek hozzáadhatók egy egyedi Apple Pay vagy Google Pay fiókhoz is, így az együttműködésnek köszönhető, hogy az ügyfeleink fizethetnek okosórával. Emellett a pénzügyek könnyebbé és átláthatóbbá tételéhez olyan előnyöket kínálunk, mint a több pénznemű kártyák, a jutalékmentesség, vagy a banki árfolyamánál kedvezőbb váltási árfolyam - ezek is mind olyan területek, ahol nagy segítségünkre van a partnerkapcsolat.

CW: Melyek az együttműködés eredményeként létrejött új pénzügyi megoldások, és miben segíti ez a felhasználókat az e-kereskedelemben?

DR: Ügyfeleinknek számára egy all-in-one típusú alkalmazást kínálunk, amelyen keresztül igénybe vehető minden szolgáltatásunk, azok minden járulékos előnyével együtt. Tegyük fel, hogy valaki vásárol egy laptopot online. Amennyiben a ZEN-t használja fizetéséhez, automatikusan egy évvel meghosszabbítjuk a gyártói garancia időtartamát, függetlenül a megvásárolt darabszámtól. Tehát, ha valaki gyakran vásárol elektronikai cikkeket, nem kell, akár több tízezer forintot fizetnie a jótállásokért, elég csupán egy egyszeri 0,99 eurótól kezdődő havi díjat fizetnie szolgáltatásunkért. Ugyanakkor, kereskedelmi partnereinken keresztül kedvezményeket is biztosítunk ügyfeleink számára, amelyeket a vásárlás után azonnal jóváírunk a felhasználó Zen-számláján. A ZEN a vállalkozók számára lehetővé teszi az üzleti tevékenységük bővítését és segítséget nyújt a fizetőképességük fenntartásában, például azzal, hogy kiegészítő védelmet kínál az ügyfelek jogosulatlan visszaterhelési panaszaival szemben.

CW: Az online piacterek építésében szerzett sokéves tapasztalatát használta fel a ZEN létrehozásakor, volt-e személyes indíttatása, igénye, amiben meglátta a piaci rést?

DR: Korábban magam is vállalkozó voltam és számos nehézséggel szembesültem az online üzleti vállalkozásom működtetése közben. Amikor például a magyar Vatera.hu-hoz hasonló online piactereken kereskedtem, számtalan problémát tapasztaltam, nehézkes és bürokratikus volt az ügyintézés, rengeteg időm ment el vele. Később, amikor egy videojátékok kereskedelmére specializálódott platformot indítottam, folyamatosan figyeltem az e-kereskedelmi piacot, nyomon követettem a változó igényeket, valamint az ügyfelekkel és az eladókkal kapcsolatos elvárásokat. Ha 10 évvel ezelőtt a ZEN rendelkezésemre állt volna, akkor azt hiszem, a vállalkozásom most akár tízszer nagyobb is lehetne. A ZEN a piac éveken áttartó megfigyelésének eredménye, azért hoztuk létre, hogy ügyfeleink könnyebben kezelhessék pénzügyeiket. Szerettünk volna egy hiánypótló terméket létrehozni, és olyan szolgáltatást nyújtani az embereknek, amelyben minden megtalálható, amire szükségük van. A ZEN révén az üzleti felhasználók egy egyszerű alkalmazással kényelmesen kezelhetik vállalkozásuk minden pénzügyét, az említett nehézkes eljárásoktól és felesleges terhektől mentesen.

CW: Az együttműködés keretében európai országokról van szó, a ZEN együttműködik a további kontinenseken más vállalatokkal is?

DR: A ZEN számos olyan ismert nemzetközi szereplővel működik együtt, mint az Ali Express, a Groupon vagy a Rentalcars.com. Csapatunk a nap 24 órájában azon dolgozik, hogy új partneri és kereskedelmi megállapodásokat kössünk, mind globális, mind helyi szinten - támogatni akarjuk a helyi vállalkozásokat és nyitottak vagyunk a helyi piac igényeire. A ZEN segítségével valóban határok nélküli környezetet szeretnénk létrehozni az e-kereskedelem számára.

CW: Mik az Ön további tervei a ZEN-nel és mint az egyik leginnovatívabb lengyel vállalkozó?

DR: A ZEN jelenleg Európa 31 piacán elérhető, és öt éven belül szeretnénk elérni az egymillió regisztrált felhasználót. Céljaink nagyon ambiciózusak, de hiszünk benne, hogy a ZEN pártalan egyszerűsége és megfizethetősége ezt lehetővé teszi. Ez idő alatt tovább fogunk dolgozni, hogy hatékony megoldásainkkal egyszerűbbé tegyük mind a vállalatok, mind a magánszemélyeket életét.

CW: Milyen terveik vannak a Magyarország piacon? Hány tranzakciót terveznek a régióban és hazánkban?

DR: A ZEN.com egy nemzetközi fizetési rendszer, a világon gyakorlatilag bárki számára lehetővé teszi a vásárlást és a fizetés. Jelenleg tehát arra összpontosítunk, hogy minél szélesebb körben megismerjék termékeinket és szolgáltatásainkat, valamint azokat a megoldásokat, amelyek segítik az e-kereskedelem szereplőit költségeik optimalizálásában. A magyar e-kereskedelmi piac gyorsan növekszik, itt is nagy igény mutatkozik az új megoldásokra. A ZEN segítségével sokkal könnyebb lesz a magyarországi ügyfelek számára is. A fizetés egyszerűsödik, ami az ügyfelek számára időt és energiát szabadít fel. Készek vagyunk a lehető legtöbb tranzakció kezelésére, a piaci igényektől függően, és készek vagyunk reagálni a piaci keresletre, mind üzleti, mind egyéni ügyfelek részéről. Mi nem a megszokott számokat nézzük, a cél az, hogy az online vásárlás stresszmentes és korlátoktól mentes legyen. Pontosan ezt tervezzük Magyarországon is és bízunk benne, hogy a ZEN hamarosan a magyar e-kereskedelmi közösség szerves részévé válik.

Dawid Rożek, alapító, a ZEN vezérigazgatója

Dawid Rożek, a ZEN vezérigazgatója és alapítója az egyike a legsikeresebb fiatal lengyel vállalkozóknak, 2018-ban szerepelt a Forbes magazin lengyel kiadásának Under 30 listáján. Dawid a piaci trendek elemzésének és előrejelzésének kiemelkedő szakértője, innovatív vállalatvezetési megközelítése nyomán számos új termék és ötlet aratott sikert világszerte. A ZEN létrehozásával az online piacterek építésében szerzett sokéves tapasztalatát felhasználva egy friss, innovatív termékkel mutatkozott be az e-kereskedelem szereplői számára. A ZEN küldetése, hogy segítse a vállalkozásokat a nemzetközi piacon történő terjeszkedésben. Jelenleg kizárólag a ZEN fejlesztésére koncentrál.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.