Amit mérünk, az javul

A digitalizáció megváltoztatja azt, ahogyan dolgozunk, és - ha megfelelő megoldásokat választunk - azt is, ahogy gondolkodunk a tevékenységeinkről. A Quattrosoft üzleti platformja, a BürOffice olyan integrált rendszer, amelynek alkalmazásával hatékonyabb lesz a munkavégzés, mérhetővé, kimutathatóvá válik a digitalizáció hatása, eredménye.

Arról beszélgetünk Boros Péterrel, a Quattrosoft műszaki igazgatójával, hogy a felhasználók miként viszonyulnak a digitalizáció mindennapi kihívásaihoz.

Computerworld: Melyik céget nevezné meg elsőként a BürOffice felhasználói közül?

Boros Péter: Talán meglepő, amit mondok, de elsőként a Quattrosoftot, vagyis a mi cégünket említeném. Ugyanis - sok megoldásszállítóval ellentétben - mi saját magunkon teszteljük a rendszereinket, és élesben is használjuk azokat, ami természetesen azt jelenti, hogy a mi irodánk valódi digitális iroda. A mi tapasztalatunk is ugyanaz, mint ami a felhasználóinké: a folyamatok mérése már önmagában jótékony hatással van a működésre. Ha valamit mérni kezdünk, szinte bizonyosra vehető, hogy az javulni fog. A dolog természetéből fakadóan azokat, akiknek a tevékenységét mérjük, nem hagyja hidegen a mérés ténye: vagy aggódnak, vagy remélnek tőle valamit. Az a lehetőség, hogy a vezetőség nyomon követheti a digitális műszerfalon, ki, mikor, melyik témában mennyit dolgozott, jelentősen hozzájárul a hatékonyság növekedéséhez.

amit_merunk_az_javul_screenshot_20161104112644_1_nfh.jpg
Boros Péter műszaki igazgató, Quattrosoft

CW: A vállalati, intézményi hierarchiában a digitalizációt, az áttérést olyan megoldásokra, amelyek mérhetővé teszik a folyamatokat, jellemzően kik kezdeményezik? Gondolom, az üzleti oldal, és nem a vezető informatikusok.

BP: Minden szervezetben vannak olyanok, akik nyitottak az új dolgokra, röviden azt mondhatnám, hogy azok, akik innovatívak. Az kétségtelen, hogy ritkán jelentkezik tömegigény olyan megoldásokra, amelyek mérhetővé, áttekinthetővé teszik a munkafolyamatokat. Mi azt tapasztaljuk, hogy az esetek jelentős százalékában éppen az informatika vezetője az, aki az innovatív szemléletet képviseli a vezetésben, és ő teszi meg az első lépéseket a digitalizáció felé. Az is igaz azonban, hogy a vezetőség egészének támogatnia kell a változást ahhoz, hogy a siker garantált legyen. Megjegyzem, hogy sokakkal szemben mi úgy gondoljuk, hogy a digitalizáció nem projekt, hanem folyamat. Van olyan ügyfelünk, amelyik immáron nyolc éve indult el a digitalizáció útján, és lépésről lépésre, folyamatosan végezve a költség-haszon elemzéseket halad előre. Úgy látjuk, hogy az innovációra való nyitottság mellett egyebek között kitartásra is szükség van az ilyen hosszan tartó folyamatok sikeres működtetéséhez.

CW: Kik lehetnek az ellenfelei, ellenségei a transzformációnak?

BP: Ahogyan a kezdeményezés esetében sincs egyértelmű válasz, erre a kérdésére sem tudok egyszerűen felelni. Mi úgy látjuk, hogy sem a hierarchiában elfoglalt helyéből, sem pedig a kolléga életkorából nem következik az, hogy kerékkötője lehet vagy lesz a fejlődésnek. Az esetek többségében az ellenállás a bizonytalanságból fakad, abból, hogy az illető nem rendelkezik kellő információval a változás céljáról, várható eredményeiről. Úgy vélem, nemcsak arról érdemes szót ejteni, kik akadályozhatják a folyamatot, hanem arról is, hogy milyen előnyökhöz juthatnak azok a munkatársak, azok a szervezeti egységek, akik vagy amelyek a digitalizációs folyamatból lelkesen és hozzáértéssel veszik ki a részüket. Azt tapasztaljuk ügyfeleinknél, hogy a transzformáció élcsapatainak elismertsége a vállalaton belül gyorsan növekszik. Az is megeshet, hogy az egyébként szigorú létszámgazdálkodással működő cégben a digitalizációs fejlesztések befogadásában és használatában jeleskedő szervezeti egységeknek dinamikusan bővül a feladatköre és a munkatársainak száma.

CW: Hogyan írná le a BürOffice ideális ügyfelének profilját?

BP: E kérdésre sem lehet egyetlen mondatban, üzleti jellemzők egyszerű felsorolásával választ adni. Sokféle ügyfél számára hozhat akár háromjegyű százalékban kifejezhető hatékonyságjavulást a BürOffice. Gyors a megtérülés és nagymértékű a javulás például olyan ügyfeleink esetében, amelyek többszáz munkatárs tevékenységét, munkafolyamatait irányítják, támogatják és mérik a platformunkkal. A BürOffice használatában szerzett saját tapasztalataink pedig azt mutatják, hogy olyan munkaszervezetekben, amelyekben magasan kvalifikált, speciális szakértelemmel és tapasztalatokkal bíró, következésképpen a munkaadó szempontjából drága szakemberek dolgoznak, ugyancsak elérhető a hatékonyság számottevő növekedése.

Kommentek

comments powered by Disqus