Erre kattintanak a hi-tech vásárlók az ünnepek alatt

A hi-tech vásárlókat a termékkritikák és értékelések befolyásolják leginkább, több forrást és csatornát is megvizsgálnak a vásárlási döntés meghozatalakor.

A UPS legújabb a hi-tech fogyasztók igényeit vizsgáló kutatásának tanúsága szerint a hi-tech termékeket vásárlók sokat vásárolnak online, sokat használják okostelefonjaikat és a közösségi médiát, ugyanakkor a boltban történő vásárlás szerepe sem elhanyagolható náluk.

A megkérdezett hi-tech vásárlók 42 százaléka vásárolt mobiltelefonján 2016-ban, ami jelentősen több mint a nem hi-tech terméket vásárlók esetében (27%). A Hi-tech vásárlók 42 százaléka követi a kereskedők közösségi csatornáit, 37 százalékuk állítja, hogy a közösségi háló befolyásolja is vásárlói döntéseit, 25 százalékuk pedig vásárol is ezeken az oldalakon.

Habár a hi-tech vásárlók sokat vásárolnak online, vásárlásaik 46 százalékát mégis a kereskedők "fizikai" boltjaiban végzik, 58 százalékuk pedig a termékcserét teszi meg szívesebben ezekben az üzletekben.

erre_kattintanak_a_hi_tech_vasarlok_az_unnepek_alatt_screenshot_20161220122844_1_nfh.jpg
Nagyításhoz kattintson a képre.

 

"A hi-tech vásárlók egyedi vásárlási szokásokkal bírnak, a kereskedőknek pedig tisztában kell lenniük a motivációikkal és döntéseiket befolyásoló tényezőkkel a teljes vásárlási élmény során a termékek keresésétől a tényleges vásárláson át a kiszállításig és az esetleges visszaküldésig, - mondta el David Roegge a UPS hi-tech szegmenséért felelős marketing igazgató. - Ezek az ügyfelek hatalmas vásárlóerővel bírnak az ünnepi időszak alatt, ezért is fontos, hogy megértsük, mi hajtja őket."

A UPS kutatása végigjárja, mit várnak el a hi-tech vásárlók a vásárlási élménytől. Az eredmények azt mutatják, hogy e vásárlók sokban hasonlítanak magához a hi-tech iparághoz. Jellemző rájuk, hogy:

  • Mindig online vannak: állandó internethasználók, erős mobilhasználók, gyakran igénybe veszik a közösségi oldalakat is a vásárlási döntés során.
  • Kutatók: keresik a különböző lehetőségeket, a kényelmet és az ajánlatokat, kedvezményeket; több információforrást is igénybe vesznek a megalapozott döntés meghozásához.
  • Kényelem-centrikusak: az üzletet is a vásárlási élmény részeként értékelik, keresik az egyszerű visszáru-kezelést és a kényelmes kiszállítási lehetőségeket.

"A kereskedők úgy léphetnek egyről a kettőre a hi-tech vásárlókkal, ha a különböző csatornák között is zökkenőmentes élményt nyújtanak, ellátják őket minden szükséges információval, valódi értéket nyújtanak az ajánlásokkal, ajánlatokkal és kedvezményekkel, és kényelmes megoldásokat biztosítanak a vásárlás előtt, a kiszállítás és a visszáru-kezelés során, - tette hozzá Roegge. - A UPS szolgáltatások széles körét nyújtja kifejezetten a hi-tech cégek számára, melyek segítségével még jobban kiszolgálhatják ügyfeleik igényeit a teljes vásárlási folyamat során."

A kutatás további eredményei:

  • Az információ forrásai: a top három információforrás, mely befolyásolja a hi-tech vásárlók döntéseit az online piacterek, a fogyasztói értékelések és a különböző keresőmotorok. A nem hi-tech vásárlókhoz viszonyítva ezek a vevők sokkal gyakrabban használják a mobilhirdetéseket, a közösségi médiát és az ár-összehasonlító oldalakat is.
  • Szakértői bírálat: a hi-tech vásárlók fontosabbnak találják a szakértői bírálatokat (61%), mint a nem hi-tech társaik (55%).
  • Ajánlások és kedvezményes ajánlatok: a hi-tech vásárlókat sokkal inkább befolyásolják a más vásárlók általi ajánlások, illetve a kedvezményes ajánlatok a közösségi médiában, vagy SMS-ben.

Kiszállítási preferenciák: a hi-tech vásárlók jobban preferálják az alternatív kiszállítási helyszíneket (39%), mint a nem hi-tech vásárlók (31%).

Kommentek

comments powered by Disqus