Hogyan kerestem 1 milliárd forintot CRM-mel?

Fontos és divatos téma ma a CRM, így megkérdeztük Egerszegi Krisztiánt a MiniCRM Zrt. cégvezetőjét, hogy mi is az a CRM?

A CRM egy ügyfélkezelő rendszer, ami segít a vállalkozásoknak, hogy tűzoltás helyett hatékony legyen az értékesítés és komoly üzleti eredményeket, árbevétel növekedést érjenek el. Ennél szemléletesebb példa, hogy nekem személy szerint azt jelenti hogyan növeltem a cégem árbevételét 1 milliárd forinttal 2 év alatt. A MiniCRM előtt 2008-2016 között egy piacvezető IT Security céget, a Compliance Data Systems Kft-t építettem fel nulláról és 2012 végén több problémába ütköztem a "jól bevált exceles" működés miatt. Heti fél napomat elvitte a folyamatos adminisztráció és amikor 2012. november végén az előrejelzésem több tízmilliós eltérést mutatott a várt profittól, kiderült, hogy hibáztunk. Nem is csoda, mert 2 excel táblán hárman dolgoztunk. 10 verzióval korábbra kellett visszamennem, amíg meglett a hiba. 2 napig nem aludtam amíg kijavitottam és az összes módosítást újra elvégeztem. Akkor mondtam, hogy elég volt és 1 hét alatt bevezettem a MiniCRM-et, ami lehetővé tette, hogy a napi tűzoltás helyett a cégem fejlesztésére fókuszáljak, így tudtam 2012-ről 2014-re 450 millióról 1,45 milliárdra növelni az árbevételt. Azóta vagyok a MiniCRM egyik tulajdonosa és cégvezetője, mert annyira meggyőzött és hiszek benne, hogy minden cégnek szüksége van CRM-re, mert így tudnak eredményesen működni és növekedni. A másik cégemből kiszálltam, átadtam és ezt azért tudtam megtenni könnyen, mert volt egy rendszer, ami ebben segített és az embereim tudták mi a dolguk az én folyamatos kérdezgetésem nélkül is.

hogyan_kerestem_1_milliard_forintot_crm_mel_screenshot_20161117115130_1_nfh.jpg
Egerszegi Krisztián, a MiniCRM Zrt. cégvezetője

 

Mi a helyzet ezen a téren Magyarországon?
A felmérések sajnos azt mutatják, hogy az EU-ban utolsó helyen állunk a CRM rendszerek használatában, az USA-hoz képest pedig még nagyobb a lemaradás. Az alap probléma, hogy email/papír/excel tábla az ügyfélkezelő rendszer a cégeknél és az értékesítésben komoly hiányosságok vannak, sokszor hiányzik a rendszerben való gondolkodás.

Hogy lehet ezen segíteni?
A MiniCRM-nél a víziónk és missziónk, hogy a CRM-et, ami korábban a nagyvállalatok játékszere volt - sok százmilliós, évekig tartó bevezetés, aminek az eredménye egy bonyolult rendszer amit nem szeretnek a felhasználók -, könnyen elérhetővé és használhatóvá tesszük a KKV-k számára, úgy hogy nagyon gyorsan eredményeket tudnak elérni vele. Hadat üzentünk az excel táblák tömkelegének, amit mindenki napi szinten használ és rengeteg felesleges extra adminisztrációt okoz a cégeknek. Létrehoztunk egy értékesítési mátrixot ami az ügyfélminősítésen alapul és átláthatóvá teszi az értékesítésünket, és ezt természetesen be is építettük a MiniCRM-be. Cégünk díjmentes workshopjain egy hatékony 10 lépéses értékesítési folyamatot is megtanítunk a résztvevőknek, ami CRM rendszer nélkül is használható akár a következő naptól. Ide várunk minden érdeklődőt, a weboldalunkon lehet regisztrálni.

Milyen előnyöket, eredményeket ad egy CRM rendszer a cégeknek?
A nagyobb árbevétel és eredmény mellett az egyik legfontosabb, hogy a cégvezető konkrét tények alapján tud üzleti döntéseket hozni, nem csak az érzéseire kell hagyatkoznia. Az értékesítő kolléga mindent egy helyen lát az érdeklődőkről, nem kell felhívnia a kollégáját aki szabadságon van, hogy a múlt héten milyen ajánlatot küldött ki, mert elég ciki az ügyféltől megkérdezni mire is adtunk ajánlatot. Az automatizmusok pedig figyelmezetik, hogy ne felejtse el a teendőit és akár automatán értesítik az ügyfelet és minket is hogy holnap találkozó. Előző este egy email az ügyfélnek, reggel meg egy sms, hogy 10:00-kor találkozó, ez drasztikusan csökkenti a találkozó lemondásokat. Könnyebb az értékesítő élete, könnyebben megkeresi a havi jutalékot.

hogyan_kerestem_1_milliard_forintot_crm_mel_screenshot_20161117115130_2_nfh.jpg
Nagyításhoz kattintson a képre.

 

Jól hangzik, de tudna néhány konkrét példát is mondani?
Az Echo-Print Kft. 2016. április végén lett előfizetőnk és az első hónap végére több mint 50%-os havi árbevétel növekedést értek el, mert a MiniCRM segítségével nem felejtették el az érdeklődőket, tudták, hogy kivel, mikor, miért és mit kell beszélniük. Egy havi néhány tízezres befektetés eredménye egy sok százezres árbevétel bővülés, amit könnyen ki lehet számolni mennyi. Az előző éves árbevételük 14,23 millió forint volt, így ha csak 50%-os bővüléssel számolunk az havonta nettó 600 ezer forintot jelent.

Sokszor halljuk azt, hogy túl kicsik vagyunk még egy CRM-hez. Egy fős vállalkozásnak segít leginkább a CRM, mert az automatizálás a legdrágább dolgot, az időnket spórolja meg nekünk, amikor automatikusan küld ki kampányokat, oszt ki teendőket. Megfizethetetlen, ha nem csak aludni jár haza az ember.

Nem akkor kell CRM rendszert bevezetni amikor a cég már 10 fős és 100 milliós árbevétele van, mert akkor a napi tűzoltás annyi időt elvesz, hogy nem lesz időnk 1 hónapra bezárni a céget, hogy rendet rakjunk. A Borháló amikor elindult még csak páran voltak, de bevezették a MiniCRM-et, minden folyamatuk ebben van leképezve, ezzel választják ki a borászokat, ezzel küldik ki a kampányokat. Mivel az elején kialakították a rendszert könnyen tudtak fejlődni és ma már közel 50 boltjuk és fél milliárdos árbevételük van. Akkor lehet könnyen növekedni, ha az elején kialakítjuk a rendszerünket.

Miért mini a MiniCRM?
Mert nagyon gyorsan megtanulható a használata minimális ráfordítással és gyorsan bevezethető, az eredmények már 1 hónap múlva mérhetőek. Aki egy levelező programot tud használni annak a MiniCRM sem jelenthet problémát. Bárki kipróbálhatja, a weboldalunkon lehet 14 napig ingyenes tesztrendszert igényelni.

Kommentek

comments powered by Disqus
Ezt olvasta már?

Minecraft tábor Debrecenben is »