Indítson személyre szabott kampányokat MiniCRM-mel

Marketing kampányt sokféleképpen lehet indítani - lehet ugyanazt a hírlevelet küldeni mindenkinek, de eredményesebb személyreszabott ajánlatokat küldeni. Lehet ugyanazt az AdWords hirdetést megjeleníteni mindenkinek, de hatékonyabb ügyfélprofilok alapján célozni. Lehet egyszeri eladásokra játszani, de kifizetődőbb újraeladásra törekedni. Lehet mindezt MiniCRM nélkül csinálni, de nem érdemes. Miért nem? A cikkben kifejtjük!

Kosárérték vs ügyfélérték
Egy bizonyos szintig lehet CRM nélkül működtetni a marketinget, de ahogy felerősödik a piaci verseny, több szereplő igyekszik ugyanazt olcsóbban kínálni, és ezek a szereplők mind ugyanazokat a fogyasztókat próbálják megcélozni hasonló helyeken. Ha csak egyedi tranzakciók generálására fókuszálunk, az értékesítési árbevétel duplázásához, a marketing költést is dupláznunk kell. Így viszont a profit ráta nem biztos, hogy növekszik, sokszor inkább csökken.

Ezért érdemes a megtérülést inkább ügyfélértéken (Customer LifeTime Value) mérni, és a különböző marketing csatornákat megosztani aszerint, hogy új ügyfelek szerzésére vagy meglévő ügyfelek aktiválására szolgálnak. A drágább csatornákat - online és offline hirdetéseket - új ügyfelek szerzésére, az olcsóbbakat - email és sms kampányok, retargeting - pedig érdemes a meglévő vevőkre irányítani. Ahhoz, hogy teljes mértékben kiaknázza az ebben rejlő lehetőségeket, szüksége lesz a MiniCRM-ben felépített ügyfélbázisára.

Úgy ismerje vásárlóit, mint a tenyerét
Minél többet tudunk vevőinkről, annál jobban tudjuk egyedi üzenettel megcélozni őket. A leggyakrabban meglévő ügyfélperszónák alapján szegmenseket lehet kialakítani, tulajdonságaikra pedig a MiniCRM-ben tárolt adatok alapján lehet következtetni. Mit vásárolt korábban? Milyen eszközön olvas emaileket? Férfi/nő?

Kisebb adatbázisok esetén az ügyfelek kategorizálása működhet manuálisan, tíz-,százezres, esetleg milliós adatbázisoknál az automata szegmentálás a megoldás. A MiniCRM - machine learning algoritmusokkal - képes ügyfélszegmensek meghatározására, az adatbázisban megtalálható minták felismerésével. Ezután a rendszer automatikusan meg tudja határozni, ki milyen vásárlói csoporthoz tartozik.

Ha az érdeklődő Macbook eszközön böngészik és prémium kategóriájú termékeket keres, valószínűleg "prémium vásárló" lesz. Ennek megfelelő ajánlattal kell őt ösztönözni a vásárlásra, és később sem érdemes alacsony árkategóriás készülékekről hírlevelet küldeni neki.

Ha már kezdetben is sok adat áll az algoritmusok rendelkezésére, azonnal képesek mintákat felismerni, ha nulláról kezdődik a folyamat, minél több az adat, annál jobb eredményeket tudnak hozni. Míg a Google Analytics statisztikákat, a MiniCRM személyreszabott előrejelzést biztosít.

inditson_szemelyre_szabott_kampanyokat_minicrm_mel_screenshot_20160428152044_1_nfh.jpg
Nagyításhoz kattintson a képre.

 

Szegmentáljon
A teljes listára ugyanazt az üzenetet küldő kampányok helyett, hatékonyabbak azok, amelyek a lehető legtöbb szempontot figyelembe veszik az ajánlat kiválasztásánál. Ilyen lehet a termékkategória, árkategória, korábbiakkal kompatibilis eszközök és kiegészítők ajánlása. Nem kell azon gondolkozni, hogy kinek küldhetné ki a csúcskategóriás okostelefonról szóló hírlevelet, mivel a MiniCRM tudja, kik érdeklődtek ezen kategória iránt.

Emailek küldéséhez sem kell elhagynia MiniCRM rendszerét. Hírlevelei megjelenését cégéhez igazíthatja, időzítheti és A/B tesztelheti. A kampányokról részletes statisztikát ad a rendszer: mennyien nyitották meg, milyen eszközön és platformon, mennyien kattintottak a levélben szereplő linkre, milyen volt a konverziós arány.

Hirdessen a legjobb helyen és időben
Minden eddiginél fontosabb, hogy akkor érje el vevőit, amikor ők a legfogékonyabbak erre. A cookie-alapú webes kampányokkal ellentétben a Google AdWords-szel való MiniCRM integrációval azokat tudja megcélozni YouTube-on, Gmail-ben, és Google Keresés közben, akikkel már kapcsolatban áll, esetleg vásároltak Öntől.

Ehhez kell egy jól felépített ügyfélbázis MiniCRM-ben, amiből tetszőleges szempontok szerint célcsoportok alakíthatók ki. Miután feltöltötte a vevők listáját Google AdWords fiókjába, személyreszabott hirdetésekkel célozhatja meg vevőit, valamint a hozzájuk hasonló potenciális vásárlókat is.

Eredményorientált marketing MiniCRM-mel
A MiniCRM egy bárhonnan elérhető, könnyen használható rendszer, amely az analitikus CRM-ek irányába tart a technológiában rejlő lehetőségek kiaknázásával, és az ügyfélérték középpontba helyezésével.

Ha szeretné, hogy cége minden eddiginél eredményesebb marketing kampányokat indítson, próbálja ki rendszerünket díjmentesen!

Kommentek

comments powered by Disqus
Ezt olvasta már?

Analítika sokszínűen »