Rendszergazdák 5+1 újévi fogadalma

A NetIQ Novell SUSE Magyarországi Képviselet szakértői elmondják, tapasztalataik szerint milyen fogadalmakat érdemes tenniük idén az informatikai szakembereknek.

Még nagyobb figyelmet fordítunk a mobil eszközökre
Már az elmúlt egy-két év is arról szólt, hogy a vállalati felhasználók az okostelefonjukról vagy a tabletjükről akarták használni a céges adatokat és programokat, miközben ugyanúgy fenn kellett tartani a biztonságot. Ez a közeljövőben sem lesz másképp: az IDC szerint a nagyvállalatoknál jelenleg az IT-költségvetés negyedét fordítják valamilyen, mobil eszközökhöz kapcsolódó termékre vagy projektre, és ez a szám várhatóan 2018-ra éri el csúcspontját 40 százalékon, majd ezután kezd újra csökkenni. A rendszeradminisztrátoroknak tehát még évekig sok teendőjük lesz a mobil eszközökkel, amelyek ugyan hatékonyabbá teszik a munkavégzést, de biztonsági kockázatokat is jelenthetnek.

Jobban odafigyelünk a belső védelemre
Az elmúlt időszakban a különféle fenyegetések is egyre komolyabbá és összetettebbé váltak. Ráadásul egyre több esetben fordul elő, hogy egy kiemelt felhasználó jogosultságaival élnek vissza a kiberbűnözők, vagy belülről segíti valaki a munkájukat, esetleg egy alkalmazott figyelmetlenségét használják ki. A Gartner szerint folyamatosan szigorodnak a kiemelt hozzáféréseket érintő szabályozások, ennek következtében mintegy 40 százalékkal nőnek a terület hiányosságai miatt kiszabott bírságok. A visszaélések és a félreértések egyaránt megelőzhetők, ha a vállalatnál használnak valamilyen eszközt a kiemelt hozzáférések kezelésére és felügyeletére

rendszergazdak_51_ujevi_fogadalma_screenshot_20160105122659_1_nfh.jpg
Forrás: IDGNS

Csökkentjük a frissítések telepítésére fordított időt
Egy friss felmérés szerint az IT-biztonsági szakemberek számára nem is a támadások kivédése a leginkább időigényes feladat, hanem a frissítések telepítése. Ez a feladat a rendszergazdák idejéből ugyanúgy jelentős mennyiséget foglal le, ezért érdemes megvizsgálni, hogy miként lehet egyszerűsíteni, automatizálni vagy felgyorsítani a feladatot.

Hamarabb elérhetővé tesszük az új alkalmazásokat a felhasználóknak
A legtöbb vállalati felhasználó minden program esetében azonnal a legújabb változattal szeretne dolgozni, amint elérhető a legfrissebb kiadás. Ez a lelkesedés részükről érthető is, azonban a rendszeradminisztrátorokra nagy terhet róhat, ha sokan kérik egyszerre a frissítést, akár egyszerre több alkalmazás esetén. Ezt a káoszt segít megszüntetni többek között az alkalmazásvirtualizáció.

Gyorsabban reagálunk a felhasználói panaszokra.
A vállalati munkatársak az új alkalmazásokat is tegnapra szeretnék megkapni, a különféle hibák javításánál pedig még türelmetlenebben szoktak lenni, hiszen egy-egy probléma jelentősen hátráltathatja őket a munkájukban. Természetesen olyan varázsszer még mindig nem létezik, amely egyetlen csettintésre vagy kattintásra azonosítaná és javítaná a hibákat, a service desk megoldással kiegészített helpdesk szolgáltatás azonban jelentős mértékben képes javítani a problémakezelés hatékonyságát.

Felkészülünk minden eshetőségre.
Ami elromolhat, az el is romlik, ezt már Murphy óta tudjuk. Ezt szabályozni nem tudjuk, de egy katasztrófavédelmi tervvel, illetve egy hatékony katasztrófa utáni helyreállítási megoldással minimalizálni lehet a károkat, legyen szó bármilyen potenciális csapásról. Aki már rendelkezik ilyen megoldással és tervvel, az sem pihenhet, hiszen ezeket rendszeresen felül kell vizsgálni és tesztelni.

Kommentek

comments powered by Disqus
Ezt olvasta már?

Lesz LastPass a Microsoft Edge-hez »