Új vevők szerzése, régiek visszacsábítása

Legutóbbi cikkünkben arról írtunk, hogy az értékesítőknek érdemes kiemelt figyelmet fordítani a már meglévő vevőkre és érdeklődőkre. Ebben a cikkben pedig áttérünk arra, hogyan szerezzen újakat és, hogyan csábíthatja vissza elvesztett vásárlóit.

Elvesztett érdeklődők nyomában
Mivel az elvesztettek is vevők voltak egyszer, velük szemben is megvan az az előnye, hogy már ismeri érdeklődésüket és tudja, mit vásároltak eddig.

Mielőtt kampányt indítana az elvesztett vevők visszacsábítására, tudja meg, miért döntöttek úgy, hogy nem vásárolnak többet Öntől. Számos oka lehet, például:

  • már nem volt szükségük a termékre/szolgáltatásra
  • kedvezőbb árú, komplexebb terméket/szolgáltatást találtak

Ha nem úgy szeretné ezt kideríteni, hogy megeleveníti Sherlock Holmes kalandjait, azt javasoljuk, hogy mindig mindent jegyezzen fel, ami vevőivel kapcsolatos. Ha az értékesítők minden fontos információt rögzítenek MiniCRM-ben a beszélgetések után, az ügyfélelőzményekből később is követhető lesz, ki mit és milyen gyakran vásárolt, valamint mik voltak az esetleges problémák. MiniCRM-ben beállíthat automatikus teendőt, ami időben emlékezteti arra, ha valakivel már hosszabb ideje nem volt interakció, így nagyobb eséllyel tudják időben felkeresni az értékesítők.

Az elvesztett vevőkre szánt figyelmet is érdemes elosztani az alapján, hogy mennyi bevétele származott a cégnek az adott vevőből. Természetesen a legtöbb bevételt jelentőket érdemes a legaktívabban megcélozni ajánlatával.

Itt jön képbe a marketing. Ha szegmentálta elvesztett vevőit, célozza meg őket a nekik szánt mondanivalóra épített hírlevél kampánnyal, ahol hangsúlyozza ki terméke értékeit, és írja le, milyen újdonságokat tud nekik nyújtani. Ha MiniCRM-ből küldi a hírleveleit, az elvesztett vevő adatlapján tárolt adatokra szűrve pontosan meghatározhatja a célcsoportokat.

uj_vevok_szerzese_regiek_visszacsabitasa_screenshot_20160211144957_1_nfh.jpg
Nagyításhoz kattintson a képre.

Jöjjenek az új vevők
Következzen az új vevők szerzése. Ha marketing oldalról közelítjük meg, az első lépés egy felhasználóbarát weboldal elkészítése, ami minden fontos információt tartalmaz az adott termékről/szolgáltatásról. Ezután látogatókat kell gyűjteni a weboldalra. Az online hirdetéshez a következő csatornák a legmegfelelőbbek:

  • AdWords: A legjobb eszköz arra, hogy megcélozza azokat, akik már tudják mit keresnek. Ehhez az kell, hogy meghatározza, milyen kulcsszavakkal kereshetik érdeklődői termékét és írjon hozzájuk rövid, de ütős hirdetéseket. Érdemes figyelni, hogyan teljesítenek az egyes kulcsszavak és hirdetések, és folyamatosan finomhangolni őket. Az AdWords hirdetésekre fordított pénz nagyrészét fordítsa az új érdeklődők megcélzására, a fennmaradó részt pedig retargetingre.
  • Facebook: A másik népszerű csatorna, melynek az az előnye, hogy lehetőséget ad arra, hogy személyesebb kapcsolatot alakítson ki érdeklődőivel. Pontosan meg tudja célozni az embereket, akik érdeklődhetnek terméke iránt, de még nem feltétlen fogalmazódott meg bennük, hogy mi a problémájukra a megoldás.

Figyeljen arra, hogy a landing page, amire az érdeklődők érkeznek, összhangban legyen a hirdetéssel. Érdeklődői adatainak begyűjtéséhez illesszen weboldalába MiniCRM-ben elkészített űrlapot, így az adatok egyből beérkeznek rendszerébe.

Ha úgy gondolja, hogy iparágában alkalmazható technika, próbálkozhat hideghívással is. Van néhány tippünk a hatékony hideghívásokhoz.

Legutóbbi cikkünkben írtunk arról, miért érdemes foglalkozni a meglévő ügyfelekkel. Most azért térünk vissza rájuk, mert egy elégedett vevő az új vevők szerzésekor is hasznos. Megkérheti vevőit, hogy írják le véleményüket, és ezeket elhelyezheti weboldalán. Az érdeklődők nagy része kíváncsi erre. B2B értékesítés esetén pedig érdemes ajánlóprogram kialakításán is gondolkozni, melynek keretében vevői ajánlják termékét ismerőseiknek, a sikeres üzletkötésekért cserébe pedig jutalmat kapnak.

Jöjjön el ingyenes workshopunkra, és hallgassa meg további, való életben hasznosítható tippjeinket!

Kommentek

comments powered by Disqus