Hirdetés
. Hirdetés

2015-ös eredményes vevőszerző technikák

|

A 2015-ös év új üzleti trendeket hoz a kis- és középvállalkozások számára. Fejlődni, látványos konverziónövekedést produkálni nem lehetetlen, elég, ha pár egyszerű, egymásra épülő lépést alkalmaznak. Leskó Norbert, a MiniCRM alapítója a várható legsikeresebb vevőszerző technikákat mutatja be.

Hirdetés

1. Céloldal rendbetétele

Első lépésként az a legfontosabb, hogy az érdeklődők bármilyen hirdetésre kattintva egy dedikált céloldalra jussanak el. Az átlagember nem hajlandó azzal tölteni az idejét, hogy kikeresse az őt érdeklő információt a honlapról - tehát mindenképpen meg kell könnyíteni a dolgát, és egyből elé rakni az őket érdeklő tartalmat.

A céloldalt kétféleképpen lehet felépíteni. A marketingesek tanácsa, hogy az oldalon egyetlen cselekvésre buzdító gomb (call to action, CTA) legyen, a sales-eseké pedig az, hogy ne igen-nem kérdést tegyünk fel, hanem egy kérdésnek két változatát. Például: ne azt kérdezd, hogy “Hozhatok kávét?”, hanem azt, hogy “Tejjel, vagy tej nélkül szereti a kávét?”

A/B teszteltük a tanácsokat, és arra jutottunk, hogy a marketinges megoldás 12.17%-os konverzióval járt, a sales-es pedig 15.99%-ossal.

2. Űrlap optimalizálása

2014-ben igyekeztük elkerülni a felesleges kérdéseket az űrlapokon, és inkább a valóban fontos információk bekérésére koncentráltunk.

Ezzel szemben 2015 meghatározó trendje a kifogáskezelés lesz.

Kipróbáltuk a MiniCRM-mel, hogy mi történik akkor, ha a feliratkozó űrlap mellett lekezeljük a leggyakrabban visszatérő problémákat és kérdéseket egy mini GYIK formájában. Hogyan alakul a konverziónk, ha megválaszoljuk a kérdést, amit még fel sem tett az érdeklődő? És az eredmény: 36%-os konverzió növekedést mértünk.

 

3. Válaszidő

Egy felmérésből kiderült, hogy a vállalkozások túlnyomó többsége vagy 5 percen belül hívja vissza az érdeklődőit, vagy több mint egy nap után, vagy soha. Szintén érdekes, bár nem túl meglepő statisztika, hogy a vevők fele attól vásárol, aki először felveszi vele a kapcsolatot.

Ezt az ötletet is leteszteltük a MiniCRM-nél, és arra jutottunk, hogy amikor 5 percen belül visszahívtuk az érdeklődőt, azzal minimum duplázni tudtuk a lezárási arányunkat.

 

4. Piacfejlesztés

Magyarországra jellemző, hogy a vállalkozók belemennek egy árversenybe a konkurenciával, és hajlamosak az akciókat, kedvezményeket kommunikálják a vásárlók felé. Az új év nyerő stratégiája viszont annak ígérkezik, ha nem a legolcsóbb terméket próbálod eladni, hanem inkább valami olyan pluszt kínálsz mellé, amit a konkurencia nem tud, vagy akar megadni. Így reális áron jó minőségű terméket árulhatsz, és a vevőd számára sem a pár forint árkülönbség lesz a döntő a vásárláskor.

Jó példa erre egyik építőipari ügyfelünk, aki az általa levezényelt építkezéseken kirak néhány webkamerát, így a megrendelői szó szerint bármikor nyomon tudják követni, hogy mi zajlik éppen az építkezésen.

Leskó Norbert jótanácsa 2015-re: “A csodaszer az, ha tudod, hogy nincs csodaszer. Céged fellendítéséhez titkos trükkök hajszolása helyett az ügyfeleid valódi igényeit próbálod megérteni, és azokat a lehető legjobb minőségben kiszolgálni.”

 

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.