Hirdetés
. Hirdetés

Szalay Balázs - Minden sikersztori mögött áll egy nagyszerű csapat

|

A szolgáltatásorientált technológiáktól kezdve a dolgok internetén és a játékokon át a fenntarthatósági kezdeményezésekig és innovációkig, az Acer elkötelezett az olyan termékek és megoldások iránt, amelyek áttörik az emberek és a technológia közötti korlátokat. De mitől lesz ilyen dinamikus, innovatív és reagálóképes egy vállalat?

Hirdetés

Másfél évtizede csatlakozott az Acer Magyarországhoz Szalay Balázs, aki az elmúlt 15 év során marketing vezetőként a hazai csapaton belül különböző vezetői pozíciókat is betöltött, egyre nagyobb és összetettebb feladatokkal. A vállalat üzleti modelljének megvalósítása mellett együtt dolgozott csapatával a hatékonyság javításán és a folyamatok racionalizálásán, inspirálva és fejlesztve kollégáit, valamint erősítve a partnerekkel és ügyfelekkel való kapcsolatokat, hozzájárulva egy olyan világhoz, ahol a hardver, a szoftver és a szolgáltatások összeolvadva egymással új lehetőségeket nyitnak meg a fogyasztók és a vállalkozások számára egyaránt.

Computerworld: Az Acert 1976-ban alapította Stan Shih többedmagával. Milyen értékek bizonyultak válságállónak a majdhogynem 5 évtized során, hiszen az Acer pozitív vállalati kultúrájáról azóta is világszerte hallani.

Szalay Balázs: Azt gondolom, hogy a technológia és az emberek közötti korlátok csökkentése, redukálása, mint hitvallás bizonyult igazán értéktartónak. Továbbá, hogy igyekezett a cég a legmodernebb technológiákat gyorsan, kiváló minőségben eljuttatni a felhasználókhoz elérhető áron. Az Acer pionírként vállalta fel az iparágban a környezetvédelem fontosságát és ebben mindenki részt vesz/vett, a munkavállalók és a beszállítók is. Ezen felül, amit elmondhatok személyes tapasztalatból, hogy nagyon emberközpontú a vállalati struktúra és hozzáállás, egyáltalán nem érzem, hogy egy multi mókuskerékben forognék. A hazai iroda is barátságos légkört biztosít a kollégáknak.

CW: A vállalat technológiai felvásárlásai elképesztően széleskörű innovációs tevékenységre utalnak, egyik legfrissebb példája, hogy Magyarországra is beköszönt az acerpure intelligens légtisztító berendezések legújabb szériája. Ez a nagyfokú innováció a vállalat sikerének a kulcsa?

Szalay Balázs: Így igaz, az Acer nagy hangsúlyt helyez a diverzifikációra és évről évre vásárol fel vállalatokat, vállalkozásokat. Az elmúlt pár évben elkezdődött egy átalakulás, amelynek részeként az Acer már nem csak egy IT hardvergyártó, ha nem rengeteg specifikus szolgáltatás is nyújt, illetve a transzformáció folytán az Acer ma már jóval inkább egy lifestyle brand, amelynek részletei, ágai az elkövetkezendő időszakban lesznek igazán láthatóak. Az e-mobilitás keretében már megjelent az első e-roller, majd az első e-bike is, természetesen az innovatív megoldásokat egy szerteágazó termékpaletta is követni fogja. Ezen kívül rengeteg okos otthon- kiegészítővel készülünk, amelynek első fecskéi az acerpure légtisztító készülékek, de a távol-keleten forgalomban van kisállatetető, víztisztító és egyéb okos kütyü is, amelyek várhatóan majd a hazai piacra is megérkeznek.

CW: A vállalat mindig is ismert volt a sportszponzorációkról és az e-sport támogatásáról. Miért fontos ez?

Szalay Balázs: A mai világban az esport megkerülhetetlen és ezt a cégünk időben fel is ismerte, immáron 14 éves a Predator gamer subbrandünk, amely ma már az egyik legkeresettebb, legpopulárisabb gamermárka, így kézenfekvő, hogy ott vagyunk a legnevesebb, leghíresebb gamerversenyeken, rendezvényeken.

CW: Az Acer együttműködik a játékfejlesztőkkel is. Miért tartják fontosnak az ilyen szoros kapcsolatot?

Szalay Balázs: A legjobb játékélmény eléréséhez azt gondolom ez a megfelelő út, és ilyenkor nem mellesleg sokat tanulunk egymástól, így ezeket a fontos feedbackeket tudjuk a soron következő gamertermékek fejlesztéséhez felhasználni, még tökéletesebb élményt biztosítva vásárlóinknak.

Hirdetés

CW: Az Acer már több évtizede elkezdte a fenntarthatósági gyakorlatok beépítését a működésébe, célul tűzte ki, hogy 2025-ig a számítógépek 20-30%-ában újrahasznosított műanyagot használ a gyártáshoz. Az ESG-szempontok iránti elkötelezettségével pedig 2021-ben indította el az Earthion programot. Milyen kézzelfogható megoldások vannak?

Szalay Balázs: Valóban, cégünk nagyon régóta kiemelten foglalkozik a környezetvédelemmel és fenntarthatósággal. Célunk természetesen egy zöldebb, fenntartható jövő megteremtésének segítése. A program keretében meghatároztunk célokat, határidőket, amelynek fontos mérföldköve, hogy 2035-re teljesen karbonsemlegessé váljunk. Így természetesen a termékfejlesztéseknél is az egyik fő kritérium a környezetvédelem. A termékek csomagolásánál már régóta újrahasznosított anyagokat használunk, és 2021-ben végre bejelentésre került a VERO termékcsalád, ahol már nemcsak a csomagolás, de maguk az eszközök is jelentős mértékben újrahasznosított anyagokból készülnek. Bár egyetlen notebookkal indult a termékfejlesztés, ma már számos modelltípus és szinte minden más eszköz - projektor, monitor, desktop és több kiegészítő (egér, egérpad, táska, billentyűzet és egyéb alkatrész stb.) - is elérhető a portfólióban. De az óceánból kihalászott palackok újrahasznosítása mellett fontos még megemlítenem, hogy a VERO termékeknél kiemelt szempont az életciklus elnyújtása is. Az Aspire VERO notebooknál például könnyen cserélhető és/vagy bővíthető a háttértár és a memória, illetve a burkolatok könnyen és egyszerűen leszerelhetők egy otthoni karbantartás vagy alkatrészcsere céljából. Ha megnézünk egy mai átlag laptopot, sajnos rengeteg esetben a legtöbb főalkatrész integrálva van az alaplapra, így szinte bármilyen meghibásodás esetén szervizbe kell vinni és főalkatrészt kell cseréltetni, amelynek költsége megközelíti a termék teljes bekerülési árát.

CW: Az Acer Csoport célja, hogy 2035-re 100%-ban megújuló energiaforrásokat használjon, ehhez 2021-ben már elérte a 45%-os felhasználást. Emellett a kritikus beszállítóinak több mint fele szintén elkötelezte magát a 100%-os megújuló energia elérésére, 2025-re várhatóan nyolcvan százalékuk már ilyen lesz. Sikerül tartani a célokat?

Szalay Balázs: Egyelőre úgy néz ki, hogy igen, de ismerve a vezetés és a kollégák elkötelezettségét a folyamatban, nincs kétségem, hogy így is lesz!

CW: Az Acer elindította a "21 napos kihívást", amellyel az alkalmazottait ösztönzi a környezetvédelemre, azzal a céllal, hogy fenntartható személyes szokásokat alakítsanak ki. Az eredmény azt mutatja, hogy ennek a missziónak komoly hatása van a személyes életmódtól kezdve az üzleti életstílusig...

Szalay Balázs: Kis befektetéssel és minimális lemondással már rengeteget tehetünk egyéni szinten is egy zöldebb jövőért. Ebben a véleményemben csak megerősített ez a kihívás, és a visszajelzésekből ítélve a résztvevők szinte 100%-a hasonló következtetésre jutott. Bizakodó vagyok.

CW: Ezért is történt az, hogy a gamer hardvereiről ismert gyártó az e-mobilitásba is beszállt?

Szalay Balázs: Többek közt ezért is. Városi közlekedésben, főleg a belső kerületekben egy észszerű és jó megoldás a közlekedésre a már említett e-bike és e-roller. És hogy mennyire komolyan gondolja a vállalat; már az idén több modell fog megjelenni mind az elektromos roller, mint pedig az elektromos kerékpár kategóriában, egészen formabontó, innovatív megoldásokkal is készülünk.

CW: A piaci elfogadottság egyértelmű üzenetet közvetít, hogy az emberek törődnek a környezettel, és értékelik, hogy választhatnak, zöldebb termékeket vásároljanak, amelyek segítenek egy jobb, fenntarthatóbb környezet összességében?

Szalay Balázs: Lassan, de biztosan elindult a folyamat, amely remélhetőleg még jobban felgyorsul és pár éven belül a gépek túlnyomó többsége már ebben a szellemben készült termék lesz.

CW: Az elmúlt években a szakmai és a magánéletünk közötti határvonal a hibrid munka irányába való elmozdulás miatt megbomlott. Ez gyorsan égető témává vált mind a munkavállalók, mind a vállalatok számára. Mivel egyre többen értékelik az időt a személyes érdeklődési körök felfedezésére és a szeretteikkel való együttlétre, a rugalmasság nagyon fontossá vált: a rugalmas munkanapok, a rugalmas munkaidő és a rugalmas munkahelyek a kiegyensúlyozott életmód új fókuszpontjává váltak. Milyen termékvonallal tudja ezt az Acer támogatni?

Szalay Balázs: Az Acer mindig is az innováció éllovasa volt, ha megfigyeljük, a mi termékeinkben jelentek meg elsők között a legújabb Intel/AMD/Nvidia stb. technológiák a saját fejlesztésű innovációk mellett, így szinte mindig gyorsan és precízen tudtunk reagálni a felmerülő piaci igényekre. Nem volt ez másképp az elmúlt időszakban sem. Az Acer legfőbb terméke a hordozható számítógép, azaz notebook, amelynél az almárkáinkkal kiegészülve minden igényt ki tudunk elégíteni, az egészen belépő, egyszerű netezős notebooktól, a bonyolult grafikai tervezésre fejlesztett laptoptokon át, az általános iskoláknak szánt folyadékálló eszközökig.

CW: Ön már 15 éve dolgozik a vállalatnál, hogyan jellemezné az elmúlt időszakot?

Szalay Balázs: Szuper volt! Természetesen voltak benne hullámvölgyek is, de összességében egy fantasztikus 15 év repült el, rengeteg kiváló embert ismertem meg, jó pár életre szóló barátság is köttetett, és nem mellesleg az Acer márkát csapatunkkal végig az élvonalban tudtuk tartani, habár óriási volt a nyomás rajtunk végig. Ha visszatekerhetném az időd, valószínűleg ugyanígy csinálnám…

CW: Az Acer közel fél évszázada elkötelezett az emberek és a technológia közötti akadályok lebontása mellett. Az Ön munkája nemcsak a technológiáról szól, hanem az emberekről is.

Szalay Balázs: Ez így igaz, főleg mert a PR és sajtókapcsolatok is az én területem volt mindig. A munkám szerves része a partnerekkel való kommunikáció és a sajtóval, médiával való kapcsolattartás is mindennapos.

CW: Milyen mérföldköveket ért el, mire emlékszik vissza szívesen?

SzB: Rengeteg ilyen van szerencsére. Volt például, hogy a helyzet úgy hozta, hogy bő másfél évig a retail sales menedzseri feladatokat is el kellett látnom a marketinges munkám mellett és ott is sikereket értem el, de a legnagyobb mérföldkövek az egyes almárkák bevezetései voltak. A ma már mindenki által ismert és elismert Predator gamermárkát itthon is a nulláról építettük fel, és ma már a legnépszerűbbek közt jegyzik. Említhetném még a rengeteg saját rendezvényt, kampányokat, nemzetközi szintűeket is, ahol személyem volt a felelős az adott projektért vagy akár a social media boom hatékony kihasználását - ami globálisan uralta a 2010-es évek második felének kommunikációs stratégiáit.

CW: Mit talál a legnagyobb akadálynak a munkája során egy ilyen nyitott és innovatív vállalatnál?

Szalay Balázs: Legnagyobb akadály az idő. Rengeteg ötletem/ötletünk van és sokszor az idő hiánya miatt egyszerűen nem tudjuk meg- valósítani azokat. Persze adott időszakokban az erőforrások korlátázottságába is néha belefut az ember.

CW: Milyen személyes céljai vannak a jövőre nézve a vállalat küldetésével összhangban?

Szalay Balázs: Természetesen szeretném, ha az Acer továbbra is az élvonalba tartozna az IT-szférában, emellett kiemelt feladatomnak tekintem, hogy az új szegmensekben, mint az e-mobilitás és okos otthonok, kiegészítők piacán is tartós sikereket érjünk el és nem utolsó sorban továbbra is szeretném erősíteni a fenntarthatóság üzenetét.

CW: Említette a csapatát, milyennek tart egy jó csapatot?

Szalay Balázs: Egy jó csapatban mindenki tudja a feladatát és kész a másikért is harcolni, kiállni. Csapatban gondolkodik, és nem helyezi előtérbe a személyes céljait. Egy igazán jó csapatban kialakulnak emberi, baráti kapcsolatok is, ami persze nem megy a munka kárára, sőt. Gyerekkoromban évekig fociztam, ezek a szempontok a sportban, a csapatjátékoknál is rendkívül fontosak, ezt már akkor megtanultam.

CW: Mik azok a tanulmányai során szerzett hard és soft skillek, amiket valóban hasznosítani tudott a munkája során?

Szalay Balázs: A METU Egyetemen végeztem 2005-ben, akkor még leánykori nevén BKF (Budapesti Kommunikációs Főiskola) üzleti kommunikáció szakon, ahol a főirányvonalam a marketing volt, a diplomamunkám is az akkori angol direktmarketing témakörében készült. Nagyon jó tanáraim voltak, rengeteg hasznos gyakorlati óránk volt marketing és PR területen. Ezzel együtt természetesen a tanulás nagy része a munkahelyi tapasztalatszerzéssel együtt bontakozik ki, ez nálam sem volt másképp.

CW: Mit szeretne még tanulni? Szabadidejében mivel foglalkozik?

Szalay Balázs: Igaz, nem releváns, de tavaly elvégeztem az aranykalászos gazda képzést, szeretném ezen tanulmányaimat jobban elmélyíteni. Fiatal koromban nagyon jól beszéltem németül is, sajnos ez egy kicsit megkopott mivel az angolt használtam az elmúlt 20+ évben, így azt is szeretném a közeljövőben újra felfrissíteni. Van kettő gyönyörű gyermekem és boldog házasságban élek. Hobbim és a szabadidőm a velük való időtöltés. Van egy Labrador fajtájú kutyusunk, nagyokat kirándulunk és játszunk együtt.

CW: Milyen bevált módszere van a stresszkezelésre?

Szalay Balázs: Jó kérdés, a családdal való értékes idő eltöltése, a kutyával való séták, foglalkozások, illetve a zenehallgatás, ami kikapcsol.

CW: Mennyire tartja magát tech-függőnek?

Szalay Balázs: Szerencsére nem vagyok az, de azért tudatosan kell erre odafigyelnem. Nagyon fontosnak tartom, mert nem szeretném, ha a gyerekeim ezt látnák rajtam. Így is kihívás a mai gyerekeket a képernyő elől elcsábítani.

CW: Hol látja magát újabb 15 év múlva?

Szalay Balázs: Egy mindenféleképpen zöldebb és környezettudatosabb világban, ahol újra felértékelődtek az emberi kapcsolatok, a közösségi média platformok is a helyükre kerültek és béke van.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.