Hirdetés
. Hirdetés

Összefogott a Sanoma Budapest és az Origo

|

Együttműködik a Sanoma Budapest Újmédia-divíziója és a Magyar Telekom leányvállalata, az Origo Zrt. A hazai internetes piac két meghatározó szereplője közös fejlesztést jelentett be tegnap egy sajtórendezvényen, ahol a Sanoma és az Origo illetékese is azt mondta, keresik a további együttműködési lehetőségeket. De azért továbbra is versenyeznek egymással.

Hirdetés

Legnagyobb konkurenciájánál vendégeskedett kedden az Origo Zrt. nemrégiben kinevezett vezérigazgatója. Vaszily Miklós azért érkezett a Sanoma Budapest egyébként az újságíróktól zsúfolásig megtelt tárgyalójába, hogy Gerentsér Imrével, a finn médiacég budapesti újmédia-divíziójának vezetőjével és Szabó Mártonnal, az Origo tulajdonában lévő iWiW közösségi portál vezetőjével, valamint a Grafton Recruitment hr-céget képviselő Fehér Tamással együtt bejelentse: elkészült a Profession.hu állásportál iWiW-es programja, az Állásvadász.


A közösségi oldalhoz illeszkedő új alkalmazás potenciálisan 4,4 milliót felhasználót ér el, és a két cég képviselői szerint mind a hirdetők, mind az álláskeresők számára egyedülálló, személyre szabható lehetőségeket kínál. Az alkalmazás minden eddiginél kényelmesebbé és hatékonyabbá teszi az álláskeresést - mondták. - Könnyen belátható, hogy nem csupán egy újabb, sokadik álláskereső portálról van szó, még csak nem is egyszerű hirdetésről. A felhasználók alapvetően kétféleképpen csoportosítják a dolgokat az interneten manapság: vannak az őket érdeklő témák, és vannak a hirdetések. A Profession.hu alkalmazása, azáltal, hogy beépül az iWiW-profilba, a ?fontos dolgok"-csatornán keresztül szól a felhasználókhoz" - hangoztatta Gerentsér Imre.

- Az alkalmazás testre szabhatósága mind hirdetői, mind álláskeresői oldalról precízebb találatokat tesz lehetővé. Valódi paradigmaváltásról van szó: az álláskeresések böngészését felváltja az a helyzet, ahol az álláskeresések előre megadott paraméterek alapján házhoz jönnek, méghozzá egy olyan környezetben, amely a felhasználó számára a leginkább releváns. Mivel az alkalmazáson keresztül az adatbázisba feltöltött állásokból akár egy-egy ismerősnek is lehet ajánlani, az álláskereső és az állás ?egymásra találása" sokkal személyesebbé, gyorsabbá válik - egészítette ki mondandóját Gerentsér Imre.

Vaszily Miklós ehhez hozzáfűzte: ?Az iWiW amúgy is gyakorlatilag az első felület, ahol a hr-esek, állásadók megismerkednek leendő munkavállalóikkal - a Profession Állásvadász alkalmazás ezt gondolja tovább: biztonságos, jól használható, személyre szabható lehetőségeket kínál, amelyek az álláskeresők és a munkatársakat keresők dolgát egyaránt nagymértékben megkönnyítik."

Konkurensek, mégis együtt

A Computerworld kérdésére, hogy a két konkurens internetes szereplő között ez csupán egy egyszeri összefogás volt-e, vagy várható-e más téren is együttműködés, konkrétumok említése nélkül Gerentsér és Vaszily is azt mondta, hogy időnként ?bombázzák egymást" ötletekkel, és törekszenek arra, hogy megtalálják a mindkét fél számára előnyös, win-win típusú üzleti lehetőségeket, mint amilyen a mostani is. Az együttműködés a két cég között egyébként nem teljesen új keletű, hiszen korábban például az online közösségmérés kapcsán is összefogott a szakma, így a Sanoma és az Origo - idézte fel Gerentsér, aki ugyanakkor hozzátette: a két vállalat a maguk területén továbbra is versenytársai egymásnak.

Facebookon is

Egyébként bár a sajtótájékoztatónak ez nem volt témája, a mostanában a hazai internetezők körében is egyre felkapottabbá váló Facebook közösségi oldalon is megtaláltunk egy, a Profession.hu-hoz kapcsolódó álláskereső alkalmazást. Igaz, ennek működése tapasztalataink szerint némiképp különbözik az iWiW-es változattól, de mindenesetre ebből is arra lehet következtetni, hogy a Sanoma platform-semleges kíván maradni, és nem kizárólagosan az iWiW mellett teszi le a voksát.

 


Népszerűek az iWiW API-k


A sajtótájékoztatón Szabó Márton, az iWiW egykori alapítója az iWIW-es alkalmazásfejlesztések, az API sikeréről szólt. Mint mondta, most már 100-nál is több alkalmazás található a közösségi portálon. Elismerte, hogy kezdetben voltak ugyan gyerekbetegségei a programoknak, mivel ezeket sokszor kis cégek, vagy amatőrök készítették, mostanra azonban egyre profibb megoldások is találhatók a rendszerben, és van olyan applikáció, amit a ?nulla marketing" ellenére napi 80 ezer látogató használ. Összességében egyébként nő a programok népszerűsége: 2009 novemberében még napi 180 ezer felhasználó használt iWiW-es programokat, idén januárban viszont ez a szám már 250 ezer volt. Mint mondta, az Állásvadász alkalmazást annak ellenére telepítették máris 10 ezren, hogy a mostanáig tartó tesztidőszakban nem is hirdették a szoftver létezését.

Közösségi média a toborzásban

A Szonda-Ipsos felmérése alapján az internetes álláskeresés egyre fontosabbá válik. 2008-ban az internetezők 25 százaléka, 2009-ben pedig már a 28 százaléka keresett állást online. Ha ezt összevetjük azzal, hogy a KSH 2009. év végére vonatkozó gyorsjelentése szerint 15-74 éves munkanélküliek száma 445 ezer fő, 43 százalékuk egy éve vagy annál régebben keres állást, könnyen belátható, hogy az alkalmazásnak mekkora a létjogosultsága.

Ezzel kapcsolatban a rendezvényen ugyancsak jelenlévő Fehér Tamás, a Grafton személyzeti cég ügyvezetője arról beszélt, hogy eleinte idegenkedtek a közösségi oldalak segítségével történő toborzástól, mivel úgy látták, a klasszikus toborzási technikák is hozzák az elvárt jelentkező számot, és ennek megugrása csak a kiválasztást nehezítené. Ráadásul a válság drasztikusan megnövelte a beküldött álláspályázatok számát, és a szokásos 200-300 helyett már 500-1000 pályázatot kellett átbogarászniuk, miközben ezek között nagyon sok olyan álláskereső anyaga van, aki nem felel meg a pályázati kiírásnak, például nem rendelkezik a szükséges nyelvi kompetenciákkal.

Idővel azonban mégis tettek egy kísérletet, és kipróbálták, milyen az, ha a közösségi médiát is bevonják a toborzásba. És bár az a várakozásuk, hogy a jelentkezők száma lényegesen több lesz, beigazolódott, örömmel tapasztalták, hogy az álláskeresők között nagyobb arányban voltak az elvárásoknak megfelelő emberek. Vagyis a hatékonyság a közösségi médiára épülő toborzás során növekedett. A közösségi hálózatok révén azokat is el tudják érni, akik nem keresnek aktívan munkát, de gondolkodnak egy esetleges munkahelyváltáson. - Ha állásajánlatot kapnak valamelyik ismerősüktől, lehet, hogy kedvet kapnak és megpályázzák - mondta Fehér Tamás.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.