Hirdetés
. Hirdetés

Megbízható háttércsapat az e-közigazgatási szolgáltatások fejlesztésében

|

A Kopint-Datorg Kft. tizenöt éve az e-közigazgatási fejlesztések megbízható háttércsapata - innovatív informatikai megoldásokkal az űrlap-technológiától az automatizált ügyintézési folyamatokig.

Hirdetés

A Kopint-Datorg Kft. a Belügyminisztérium szakmai felügyelete alatt működő NISZ Zrt. leányvállalatai közül a legkisebb: állandó létszáma mindössze 80 fő. - Nálunk nem csak szlogen a "megbízható, pontos csapat", hanem valóban mindig határidőre, magas színvonalon teljesítjük feladatainkat, így a vállalat az elektronikus közigazgatás hazai modernizálását célzó informatikai fejlesztések állandó szereplője, emeli ki Tolnay Roland, a Kft. ügyvezetője.

A cégnél futó projektek jelentős részének alapját a saját fejlesztésű iFORM intelligens űrlap-technológia képezi. Az iFORM űrlap-technológia három modulból épül fel, amelyek az adatgyűjtési folyamat különböző munkafázisaihoz kapcsolódnak az űrlap elkészítésétől kezdődően az űrlap központi menedzselésén át a felhasználónál megjelenő kitöltési felület biztosításáig.

iFORM-alapú megoldásokkal találkozhatnak az ügyfelek például a Cégkapu regisztráció alkalmával vagy a központi ügyintézési felületeken, de az az Önkormányzati ASP űrlapkezelő rendszere, az Országos Rendőr-főkapitányság InNOVA ügyintézési portálja, valamint az állami tisztviselők eHR rendszere is a kft. által fejlesztett technológiára épül. Kiemelten fontos a felhasználók folyamatos szakmai támogatása, így számos oktatási videó, valamint az iFORM űrlapszerkesztéshez kapcsolódó tudásmegosztó portál is segíti a technológiát alkalmazó szervezetek munkatársait.

Élethelyzetek és megoldások

A cég tevékenysége szerteágazó, hiszen az alkalmazásfejlesztés teljes vertikuma mellett jelentős tudással és tapasztalattal rendelkezik az elektronikus aláírási technológia területén, részt vesz a KSH ELEKTRA elektronikus adatgyűjtési rendszerének továbbfejlesztésében, ellátja az Országos Bírói Hivatal Bírósági Integrált Információs Rendszer központi alkalmazásüzemeltetési, támogatási feladatait is. Részt vett a Magyar Vöröskereszt vizsgaszervezéshez kapcsolódó tevékenységeinek elektronizálásában, emellett Budapest Főváros Kormányhivatala megbízásából ellátja számos, saját fejlesztésű kereskedelmi, engedélyezési, e-ügyintézési rendszer teljes körű üzemeltetését, szoftverkövetését és továbbfejlesztését.

Az informatika - mint az egyik leggyorsabban változó iparág - a pandémia hatására még nagyobb szerephez jutott az elmúlt időszakban. Felértékelődtek mindazon technológiai megoldások, amelyek közvetlen emberi érintkezés nélkül nyújtanak segítséget egy-egy élethelyzet megoldásában. Ezt szolgálja az Automatikus Közigazgatási Döntéshozatali rendszer projekt is, amelynek célja egy olyan központi automatizált rendszer létrehozása, amelynek segítségével a közigazgatási ügy elindítása és lezárása közötti ügyintézési lépések emberi beavatkozás nélkül történhetnek meg. A pilotprojekt keretében olyan ügytípusok vizsgálata történik, amelyek esetében a szükséges részletes jogi, igazgatási, technikai és integrációs szempontú elemzések elvégzését követően indokolt lehet a jelenlegi papíralapú vagy részben elektronizált folyamatok teljes körű automatizálása. Ezzel jelentősen csökken az ügyintézési idő, valamint egyszerűsödnek a közigazgatási szerveknél végrehajtott és az ügyféloldali folyamatok egyaránt. A projekt hosszú távú célja, hogy feltérképezze mindazon közigazgatási ügyeket, amelyekre az automatizált döntéshozatali rendszer működése kiterjeszthető, ezzel jelentősen hozzájárulva a bürokráciacsökkentéshez.

Speciális szerepkörben

Emellett a közelmúltban a cég feladatköre jelentősen kibővült a szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltatások igénybevételi feltételeinek ellenőrzésével, a csatlakozó szervezetek nyilvántartásával, valamint a nem a Kopint-Datorg Kft. által fejlesztett alkalmazásokhoz kapcsolódó minőségbiztosítási feladatok ellátásával.

Tolnay Roland ügyvezető szerint a kft. speciális szerepkörben van: mivel fejlesztéseik általában egy-egy közigazgatási szerv elektronikus szolgáltatásába épülnek be, így kiemelten fontos számukra, hogy könnyen átlátható, ügyfélbarát alkalmazásokat hozzanak létre, hiszen ezzel hozzájárulnak az e-közszolgáltatások pozitív megítéléshez, valamint áttételesen a szolgáltatást nyújtó szerv reputációjának növeléséhez is a végfelhasználók körében. A vállalat hosszú távú célja, hogy az e-közigazgatási fejlesztésekben betöltött szerepét tovább erősítse, valamint a szakmai műhelyében meglévő, szerteágazó szakmai tudást elmélyítse, és bővítse a már eddig is széleskörű szakmai portfólióját, a szolgáltatási színvonalának további növelése mellett.

 

Cikkünk a Computerworld 2021/9. számában, május 12-én jelent meg.

Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.