Hirdetés
. Hirdetés

A válság ellenére nőtt Közép-Kelet-Európa internetpiaca

|

Növekedést tudhatott maga mögött a közép-kelet-európai internetpiac 2010-ben mind az internet-felhasználók számát, mind a reklámköltés eredményeit tekintve mindazok ellenére, hogy a gazdasági világválság sok országra és más iparágakra továbbra is érezhetően kihatott. A Gemius most tette közzé "Do You CEE?" című átfogó jelentésének legfrissebb kiadását.

Hirdetés

A riport 15 olyan európai országot mgrutat be közelebbről, ahol az online szektor egyre jelentősebb szerepet foglal el a reklámbüdzsék és a kommunikációs stratégiák szempontjából. Az internetes iparág áttekintése során nyilvánvalóvá vált, hogy nem feltétlenül a legnagyobb piacok fejlőnek a leggyorsabban, ám ugyanakkor a legmagasabb internet penetrációs mutatókkal a kisebb közép-kelet-európai országok büszkélkedhetnek.

 

A KKE régió online piaca az elmúlt évek során számtalan érdekes „történetet" tudhatott magáénak. Olyan nemzetközi óriások törtek be a régióba mint az Apple, a Facebook, a Twitter, vagy a Yahoo, de a Németországtól keletre fekvő országok mégsem bizonyultak mindegyikük számára az „ígéret földjének". Egyes vállalatoknak sikerült erős brandeket felépíteniük, valamint globális és innovatív megoldásaikkal a térség fontos ügyfeleit meghódítaniuk, mások viszont alul maradtak az erős helyi konkurenciával folytatott versenyben. Ha a legmeghatározóbb trendeket kell megemlítenünk, akkor azt mondhatjuk, hogy a 2010-es esztendőt a multimédiás tartalmak egyre növekvő szerepe, a közösségi oldalak változatlan népszerűsége és a böngészők háborúja jellemezte.

 

A gemiusAudience kutatás adatai alapján elmondható, hogy a 2010-es év igen látványos változásokat hozott például Oroszországban, ahol több mint 40 millió volt az internet-felhasználók száma.

Ugyanakkor Törökországban 22 millió, Lengyelországban pedig 15 millió internetező szörfölt a világhálón (a 2010. január havi eredmények alapján). 2009-hez képest pedig a KKE régió Törökországgal együtt (és Fehéroroszország nélkül) összesen közel 9 millió új internet-felhasználót „hódított meg", ami több mint Szlovákia teljes lakossága.

Bemelegítésül érdemes tanulmányozni a Carnation Group közép-európai full-service ügynökség - által készített infografikát, mely segítséget nyújt annak megértésében, hogy miben különbözik az egyes országok internetező közönsége. Ha a leggyorsabban növekvő piacokat nézzük, az internet-felhasználók számának vonatkozásában Ukrajna vezetett, hiszen egyik évről a másikra ért el 15%-os növekedést, mégis összességében a kisebb országokban volt nagyobb az internet penetrációs ráta. 2010 elején úgy tűnt, hogy e tekintetben vitathatatlanul Észtország vezetett az egész régióban, - hiszen az internet penetráció elérte a 71%-ot - azonban a ranglista élmezőnyében más balti országok is szerepeltek, mint például: Lettország (65%) és Litvánia (57%), valamint Szlovénia (62%) és Csehország (58%). Az egy közép-kelet-európai országra eső átlagos internet penetráció 2010 elején 49% volt. A legnagyobb fejlődés - Ukrajna mellett - Fehéroroszországban volt látható (9 százalékpont), őt követte Lengyelország 7 százalékponttal, míg a harmadik helyen Lettország és Csehország állt 6 százalékponttal. Bulgária, Magyarország, Horvátország és Románia esetében ez az arány 5 százalékpontos növekedést jelentett. Mivel az internet egyre szélesebb körben válik elterjedté az egész régióban, nem csak a fiatalok, de az idősebb emberek is egyre gyakrabban használják. 2010 márciusában az 55 év feletti korosztály online populáción belüli aránya Észtországban (15%), Magyarországon (13%), Csehországban és Lettországban (12%) volt a legmagasabb.

A riport elérhető elektronikus formátumban az "Internet CEE" konferencia hivatalos honlapján.

 

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.