Hirdetés
. Hirdetés

Terjed az OBU-használat

|

A külföldi fuvarozók körében is egyre népszerűbb a fedélzeti egység - idővel elválthatja a viszonylati jegyet.

Hirdetés

A WebEye Magyarország adatai alapján a külföldi útdíj-bevallók aránya a rendszer bevezetése óta közel 30%-ra nőtt. Hazánk jellemzően tranzit ország a külföldi fuvarozók számára, akik az M1-M5 autópályákat főként a balkáni, az M1-M3-as sztrádákat a keleti tranzit útvonal részeként használják. A külföldi útdíj bevallók közt minden negyedik román felségjelzésű, őket a szlovák és lengyel járművek követik a sorban.

Hirdetés

Mivel Magyarországon jellemzően nagy az áthaladó, ún. tranzit forgalom, az e-útdíj rendszer tavaly nyári bevezetésekor sokan attól tartottak, hogy a nemzetközi kereskedelemben érdekelt fuvarozók el fogják kerülni Magyarországot, és inkább alternatív útvonalakat fognak használni a magyar utak helyett. Az e-útdíj rendszer első közel egy éve alatt azonban a külföldi fuvarozók aránya nem sokat változott, az egyik legnagyobb bevallási közreműködő, a WebEye Magyarország megfigyelései szerint.

A WebEye Magyarország adataiból kiderült, hogy a hazai autóutak közül a külföldi kamionok alapvetően két útvonalat részesítenek előnyben: az M1-M5 és az M1-M3 viszonylatokat. Ennek oka egyrészt, hogy az előbbi a balkáni tranzit, az utóbbi a keleti tranzit útvonal részei. Másrészt a KRESZ hatályos rendelkezései alapján a 3,5 tonna össztömeget meghaladó járművek csak indokolt esetben, például lerakodás céljából vehetik igénybe az alsóbbrendű utakat. Ezért leggyakrabban ezen a két útvonalon közlekednek, de természetesen a többi autópályán is találkozhatunk külföldi kamionokkal.

 

„Az útdíjat fedélzeti egységen (OBU) keresztül bevalló ügyfeleink közül az aktív, regisztrált járművek közel egy harmada külföldi felségjelzésű, vagyis a külföldi fuvarozók aránya megközelíti a 30%-ot. Köztük a legnagyobb arányban román jelzésű járművek szerepelnek, amelyek a külföldi úthasználók körülbelül negyedét teszik ki. Őket a szlovák és lengyel fuvarozók követik 16, illetve 17%-os jármű aránnyal, a többi tizennégy további felségjelzés között oszlik el” – mondta el Bagossy Tamás, a WebEye Magyarország ügyvezetője.

„Azt tapasztaltuk, hogy az utóbbi néhány hónapban ugrásszerűen nőtt meg a külföldi útdíj bevallók száma a rendszerünkben. Valószínűsíthetően kellett számukra néhány hónap, hogy teszteljék az OBU-val történő bevallást a viszonylati jeggyel történő fizetési móddal szemben. Vállalatcsoportunk 10 országban nyújt szervizszolgáltatást, ügyfélszolgálati munkatársaink pedig három nyelven fogadják ügyfeleink kérdéseit a nap 24 órájában, így ez a megoldás a külföldi fuvarozók számára kényelmesebb, költséghatékonyabb és ellenőrizhetőbb” – tette hozzá Bagossy Tamás.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.