Hirdetés
. Hirdetés

Az ügyfél története

|

A hosszú távú, hatékony működés kulcsa az ügyfélközpontú gondolkodás. Vállalkozásunk akkor fog megérni erre a szemléletmód-váltásra, amikor belátjuk, hogy az ügyfelek értéke a történetükben rejlik.

Hirdetés

Élő adatok, központosított adatbázis

A vállalati ügyfélkezelés maximális kivitelezését általában két hiba nehezíti: a központi adatbázis hiánya, illetve a véglegesített adattárolás módszere. A felhőalapú MiniCRM rendszer bevezetésével azonban mindkét probléma könnyedén orvosolható.

Ahhoz, hogy az ügyfelek megfelelő kiszolgálásban részesüljenek, elengedhetetlen egy olyan rendszer használata, ami az összes velük kapcsolatos információt minden alkalmazott számára elérhető módon tárol.

Ráadásul a felhőben nincs limit: a vevőkkel kapcsolatos összes információ cégszinten rögzül. Ezáltal személyre szabott, célzott üzeneteket tudunk küldeni a hatástalan és törvénytelen spamek helyett.

Az alkalmazottak és a CRM

A bevezetni kívánt szoftvernek a végfelhasználók munkáját is támogatnia kell a menedzsment igényeinek kielégítésén kívül: fontos, hogy egy olyan eszközt lássanak benne, ami egyszerűbbé teszi a munkájukat.

Ebből fakadóan azok az igazán jó rendszerek, amelyeket integrálni tudunk a már használatban levő eszközökkel, szoftverekkel; okostelefonokkal, Gmaillel, Outlookkal, naptárszoftverekkel. Ezáltal a teljes váltás elkerülhető és így könnyebb elfogadni a használatát.

Eredményes értékesítés

Jól működő CRM esetén a vállalkozások felismerik, hogy az értékesítésben a szolgáltatások száma és minősége lesz a döntő az engedmények helyett. Az eredményes értékesítéshez meg kell találnunk azt a „rést”, ahol elakad a folyamat, amit fejlesztenünk kell.

A MiniCRM használatával érdeklődőinket a megkeresés pillanatától nyomon követhetjük az értékesítési folyamaton át a vevővé válásig. A rendszer az érdeklődőket és a vevőket különböző vásárlási potenciáljuknak megfelelően automatikusan státuszokba rendezi – így segítve munkánkat.

Minden felvett érdeklődő ügyfélminősítésen esik át a még tüzetesebb lekövethetőség érdekében. Őket objektív szempontok szerint (Nem célcsoport, Célcsoport, VIP) értékeljük, anélkül, hogy egyetlen szót váltottunk volna velük.

Ezt követően elkötelezettségük szempontjából szintén besoroljuk őket, szubjektív perspektívából: a többszöri kapcsolatfelvétel alapján ugyanis reális képünk alakul ki arról, mennyire motivált az érdeklődő a vásárlásban (Érdektelen, Bizonytalan, Elkötelezett).

Ezek alapján könnyen meghatározható, hogy az egyes státuszokban levő érdeklődőknek vagy ügyfeleknek milyen szintű figyelmet kell szánni. Vagyis az ’Elkötelezett VIP’ készen áll a vásárlásra. Az elkötelezett célcsoport vagy bizonytalan VIP-ből lesznek a ’Kiemelt érdeklődők’, akik fokozott figyelmet érdemelnek.

Az ’Érdeklődő’ (Bizonytalan, de Célcsoport; Érdektelen VIP; Elkötelezett, de Nem célcsoport) státuszban levőkre koncentrálva jelentős növekedés érhető el a lezárásokban, ugyanis egy nagyon fontos szegmenst tartalmaz: a Bizonytalan Célcsoportot.

A vásárlás valószínűsége az ’Esélytelen’ státuszban levő érdeklődőknél (érdektelen célcsoport, bizonytalan vagy érdektelen nem célcsoport) a legkisebb. Nem érdemes sok energiát pazarolni rájuk, mert alig néhányukból lesz vevő.

 

Automatizált folyamatok

Az egyes folyamatok automatizálása nem azt jelenti, hogy robotokkal végeztetjük el a munkát. Automatizálás segítségével a rendszer adott feltételek alapján (adatlapok, státuszok) automatikusan és tömegesen oszthat ki teendőket a kollégáknak, küldhet személyre szóló, célzott emaileket és SMS-eket ügyfeleinek.

A marketing-automatizálás segít fokozatosan közelebb kerülni azokhoz az érdeklődőkhöz, akik még nem állnak készen a vásárlásra, de egyszer talán majd amellett döntenek. Küldjünk nekik bizonyos időközönként az érdeklődési körüknek megfelelő hírlevelet vagy invitáljuk őket termékbemutatóra. 

Jelentősen több bevételt termelhetünk, ha a lehető legrövidebb idő alatt válaszolunk egy ajánlatkérésre – ennek érdekében beállíthatunk értesítőket, hogy a rendszer jelezzen  a kiküldött levél állapotáról. Ha nem érkezik válasz pár napon belül, érdemes ismét felkeresni az érdeklődőt, ha már nem aktuális, akkor tudunk más teendőre fókuszálni.

Ezt alkalmazhatjuk a honlapra regisztrálók esetében is: gyakran meggyőző lehet a potenciális vevő számára, ha rögvest tájékoztatást kap kollégáinktól a regisztrálást követően. Az ügyfeleknek küldendő e-maileket szintén lehet automatizálni. Ebben az esetben a rendszer küld e-mailt, nem az értékesítő.

A MiniCRM-ben beállított automatizmusok érdemben tudják javítani az értékesítés és az ügyfélkezelés folyamatait, segítségükkel kiaknázhatjuk az upsell (felülértékesítés) és a cross-sell (keresztértékesítés) nyújtotta lehetőségeket, emeli a vevők, valamint a visszatérő vevők lezárási arányát, ezáltal növeli a bevételt.

Mini jelző, óriási lehetőség

A MiniCRM tehát kiváló megoldás mindazoknak, akik egy könnyen kezelhető, bárhonnan elérhető, mégis sokrétű szoftvert szeretnének – legyen szó kis- és középvállalkozásról vagy nagyvállalatról. Míg az előbbieknek komplex, integrált megoldást nyújt, addig a nagyvállalatok esetében a sales csapatnak a leadek kezeléséhez nélkülözhetetlen.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.