Hirdetés
. Hirdetés

Feljebb kapcsoltunk

|

Néhány napja jelentették be, hogy a Gloster Kft. többségi tulajdont szerzett az Euroway Networking Kft.-ben. A részletekről Szekeres Viktor, a Gloster tulajdonosa és Megyesi Zoltán, az Euroway ügyvezető igazgatója számolt be lapunknak.

Hirdetés

Hirdetés

Európai mércével mérve is korszerű biztonsági és hálózati operációs központ felállítását, két új - Ipar 4.0 és IT-infrastruktúramegoldásokkal foglalkozó - üzletág beindítását, majd pedig a cég tőzsdei bevezetését tervezi egyebek közt a tranzakcióról hároméves távlatban gondolkodó két vállalatvezető.

Computerworld: Miközben az IT-világ nagyjaitól gyakran érkeznek cégegyesítésekről, felvásárlásokról szóló hírek, hazai vonatkozásban viszonylag ritkán hallunk ilyesmiről. Milyen megfontolások vezették a Glostert az Euroway Networking többségi tulajdonának megszerzésében?           

Szekeres Viktor: Szerettünk volna a korábbiaknál nagyobb piaci jelenlétet elérni, amihez ezt az utat, stratégiát véltük járhatóbbnak. Komoly vonzerőt jelentett a sokéves együttműködés során kialakult ügyfélkapcsolati háló és a magas hozzáadott értékű, közös szaktudás.           

Megyesi Zoltán: A bevásárlást nagyon sok hosszú beszélgetés és egyeztetés előzte meg. Ezek során igyekeztünk számba venni azokat az előnyöket, amelyekkel a másik fél gazdagodhat, így jó másfél év után jutottunk el a megállapodásig.

Szekeres Viktor tulajdonos, Gloster           

CW: Milyen kompetenciákat visz az új vállalatba az Euroway Networking?           

MZ: Két területen vagyunk erősek. Az egyik a nemzetgazdasági szempontból kiemelt ügyfelek országos rendszereinek üzemeltetés-támogatásában szerzett tapasztalat. A kezdetektől fogva kevés számú, de kiemelten fontos ügyfelek rendszerüzemeltetését támogatjuk, ami bizalmi kapcsolatokkal és évtizedes tapasztalatokkal gazdagított minket. A másik szál egy nagy médiavisszhangot kiváltott felvásárláshoz, a Balabitéhez köthető. A Balabittel nagyon régi kapcsolatot ápolunk; az általuk fejlesztett és a Balasys képviselte biztonsági technológiát szinte valamennyi ügyfelünknél alkalmazzuk, az portfóliónk egyik jelentős eleme. Tevékenységünk az üzemeltetéstől és üzemeltetés-támogatástól a magas hozzáadott értékű tevékenységekig terjed, az eszközértékesítés kisebb jelentőséggel bírt.           

CW: Túl a szakemberek létszámának növekedésén milyen szinergiákat látnak?           

SzV: Az Euroway nagy tapasztalatú mérnökcsapattal rendelkezik, míg a Glosternek hálózati megoldások értékesítésében van hosszabb múltra visszatekintő tapasztalata. Úgy gondoltuk, ha e kettőt sikerül jól kombinálnunk, nyerő párost alkothatunk, hiszen ma azok a cégek fejlődnek a leggyorsabban, amelyekben a jó mérnökcsapat mellett vannak hozzáértő értékesítők is, akik a sales-folyamat során hozzáértő tanácsokkal tudják ellátni az ügyfeleket.         

MZ: Az Euroway eddig annak köszönhette fejlődését, hogy meglévő szaktudását kapcsolatain keresztül értékesítette, aminek megvannak a hátrányai. Éppen emiatt volt vonzó számunkra a Glosternél felhalmozódott értékesítési tapasztalat.

Megyesi Zoltán ügyvezető igazgató, Euroway           

CW: Az egyesülés után milyen közép- és hosszútávú célokat szeretnének elérni?           

MZ: Egyelőre nem azonnali egyesülésről beszélünk; az egyesítésre a hároméves sikeres tranzakciót követően kerül sor. Ebben a periódusban számos célt külön-külön is el szeretnénk érni, ami közös erőfeszítéssel könnyebben fog menni. A legfontosabb, hogy egy európai mérce szerint is korszerű hálózati és biztonsági operációs központot (NOC/SOC) szeretnénk felállítani ügyfeleink üzemeltetés-támogatásának hatékonyabbá tétele érdekében, ahol helpdesk-rendszert, dokumentált munkafolyamatokat és automatizált rendszereket fogunk bevezetni. Tavaly új alapokon álló monitoring- és hálózatmenedzsment-megoldást fejlesztettünk ki, a jövőben minden ügyfelünknél ezt szeretnénk alkalmazni.           

SzV: Az új operation center helyszíne Nagytarcsa, a Gloster mostani telephelye lesz. A közös ügyfeleket ide fogjuk bekötni, s így állandó monitoringot tudunk biztosítani, proaktív módon tudunk reagálni az ügyfelek rendszereiben jelentkező hibákra, elvégezni a szükséges változtatásokat. Tapasztalataink szerint a mostani szakemberhiányos időszakban komoly igény mutatkozik ilyen szolgáltatásra. Célunk, hogy az egyik meghatározó szolgáltató legyünk a piacon. Másik közös célunk a számunkra stratégiai fontosságú gyártóknál minél magasabb gyártói minősítések megszerzése. Ehhez mindkét cégnél megvannak az alapok.           

Végül, de nem utolsósorban említem, hogy tavaly ősszel csatlakoztunk a Budapesti Értéktőzsde által indított ELITE programhoz, amely egy színvonalas nemzetközi vállalatfejlesztési program. Olyan vállalatvezetési és finanszírozási ismereteket, illetve networköt nyújt, amely nemzetközileg is versenyképessé teszi a vállalkozásokat, és megnyitja az utat a tőzsdei, valamint egyéb külső finanszírozási formák felé. Nagyon izgalmas, kihívásokkal teli időszak elé nézünk, hiszünk benne, hogy néhány éven belül tőzsdére visszük a Glostert.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.