Hirdetés
. Hirdetés

Informatika mint közmű

|

Operatív Információtechnológia 2009 címmel rendezte az IQSYS ez évi második IQSymposiumját kedden. A több mint kétszáz részvevő azt az informatikában lezajló modellváltást járta körül, amelynek egyik legfontosabb eleme az informatika mint szolgáltatás szemlélet. A válság hatására ennek kapcsán került előtérbe a kérdés: vajon az informatikai erőműveké-e a jövő?

Hirdetés

Erről beszélt Rékasi Tibornak, az IQSYS ügyvezető igazgatójának rövid megnyitója után Dr. Bőgel György, a CEU egyetemi tanára is, aki párhuzamot vont a hagyományos közművek, a víz-, az áram vagy a telefonhálózat, illetve az egyre inkább körvonalazódó informatikai közmű között. Bőgel György szerint természetesen a közmű szemlélet komoly kockázatot is rejt magában, hiszen bizonyos értelemben kiszolgáltatottá teszi azt, aki igénybe veszi, ám óriási előnye is vannak, melyek jelen korunkban különösen megmutatkoznak. Előadásban idézte az indiai születésű menedzsment-gurut, Coimbatore Krishnarao Prahaladot, aki szerint a szélsőséges ingadozások, kilengések korára kell felkészülni. Hogyan készülhet fel erre az informatikára egyre nagyobb mértékben támaszkodó üzlet? Úgy, hogy az informatikát mint közműszolgáltatást veszi igénybe. Ekkor ugyanis nem kell nagy tőkebefektetést eszközölnie a vállalatnak, változó költésgekkel számolhat, hiszen használat alapján történik az árazás. Fontos előny, hogy sokkal nagyobb rugalmasságot ad az ilyen rendszer, mint a saját informatikai infrastruktúra, ráadásul a terhelésingadozás miatti kockázatokat lényegében a szolgáltatást igénybe vevő ?átterhelhetih a szolgáltatóra - foglalta össze mondanivalóját a CEU egyetemi tanára.


Bőgel György után Komáromi Zoltán, az IDC Hungary ügyvezető igazgatója a magyarországi vállalatok körében végzett felmérés kapcsán azt mutatta be, hogy tendenciájában a magyar vállalatok körében is nő a fogadókészség az informatika mint szolgáltatás szemlélet elfogadására. A nyitó előadások után Kovács András, az IQSYS üzletfejlesztési és marketing igazgatója moderálásával ültette egy asztalhoz azokat a cégeket (RÁBA Járműipari Holding, FCSM, Magyar Telekom, Brokernet), amelyeknél a gazdasági krízis okozta problémákra hathatós megoldást találtak. Az általuk alkalmazott módszereket, ötleteket mutatták be a hallgatóságnak. Az ebéd után a konferencia négy szekcióban folytatta a munkát.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.