Hirdetés
. Hirdetés

Megállíthatatlan trend? A kínai elektromos járműgyártók a nemzetközi piacokra törnek

|

A BYD, Kína legnagyobb EV-gyártója már a jövő hónapban megkezdi kompakt elektromos crossovere, az Atto 3 forgalmazását.

Hirdetés

Kína vámhivatalának adatai szerint az ország autógyártói novemberben 3,2 milliárd dollár értékben szállítottak elektromos járműveket, ami 165 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest, és minden idők legmagasabb havi összértékét jelentette. A szállítmányok több mint 70 százalékával az európai országok, köztük Belgium és Anglia voltak a legnagyobb importőrök.

A kínai EV-export növekedését számos tényező táplálja. Kína monopóliuma az EV akkumulátor- és anyagellátás terén, így a helyi autópiacok növelni tudják a termelést. A kínai autógyártók javítottak márkájuk megítélésén, meglepve ezzel a nyugati fogyasztókat. A közösségi médiában, például a Reddit-en több száz találatra lehet bukkanni a Kína növekvő befolyásáról az autóipari témákkal kapcsolatban - írja a Pekingben és a Szilícium-völgyben egyaránt működő kínai technológia weboldal, a PingWest.

A BYD és számos ismeretlen kínai autógyártó, köztük a WEY, a Seres, a Leapmotors és az ORA, jelentős és látványos járműveket mutattak be a 2022 októberében megrendezett Párizsi Autószalonon. A standjaik tele voltak érdeklődő francia autóvásárlókkal, akik méretre kipróbáltak egy WEY Coffee 01-et, egy BYD Tangot vagy egy Seres 3-at.

Hirdetés

A BYD, Kína legnagyobb EV-gyártója már a jövő hónapban megkezdi kompakt elektromos crossovere, az Atto 3 forgalmazását Japánban. A járműveket BYD bemutatótermek árulják, amelyek közül az első Yokohamában nyílt meg, és a tervek szerint további 19 kezdi el működését 2023 hátralévő részében. A következő két évben a BYD összesen 100 bemutatótermet kíván nyitni. A gyártó a yokohamai üzletnyitó rendezvényén mutatja be az ATTO 3 elektromos sportkocsiját, amelynek 485 kilométeres hatótávolsága van és 4,4 millió jenbe (33 744 dollár) kerül.

A BYD, a Build Your Dream (Építsd meg az álmod) rövidítése, ambiciózus tervei szerint a cég japán részlege 2023 végéig két további modellt is piacra kíván dobni. Atsuki Tofukuji, a BYD Auto Japan vezérigazgatója szerint a vállalat japán részlege mind a 47 prefektúrát ki szeretné szolgálni, de január végétől 22 helyen szeretnének ideiglenes üzleteket nyitni. Nehéz küldetése van azonban egy olyan országban, ahol az akkumulátoros elektromos járművek sokkal kevésbé népszerűek, mint a benzines és hibrid változatok, az évente eladott tíz autóból pedig kilencet a hazai gyártók állítanak elő.

A BYD a legújabb elektromos járművekkel - köztük a Han szedánnal és a Tang crossoverrel - Kínában tekintélyes előnyre tett szert, és más piacokon is előretört, kezdve Norvégiával 2021-ben, és most már Ausztráliával, Nagy-Britanniával, Brazíliával, Costa Ricával, Németországgal, Japánnal, Mexikóval és Szingapúrral.

Az elektromos járművek kínai gyártói azt fontolgatják, hogy az autóknak az adott kontinensen történő értékesítése mellett az elektromos járművekhez kapcsolódó szolgáltatásokat is nyújtanak az európai ügyfeleknek. A NIO felgyorsítja a villamosenergia-termékek, például az akkumulátor-cserélő állomások fejlesztését, hogy megfeleljen az európai felhasználóknak olyan országokban, mint Németország, Hollandia, Svédország és Dánia, mivel idén októberben kezdődően vezeti be Európában a vadonatúj ET5 és ET7 szedánokat, valamint az ES7 SUV modellt.

A Nio alapítója és vezérigazgatója, William Li szerint a cég szeptemberben építette meg első, akkumulátorcsere-állomásokat gyártó üzemét Magyarországon, és célja, hogy az év végéig legalább 120 akkumulátorcsere-állomást építsen Európa-szerte. A globális EV-eladások közel kétharmada Kínából származik, az egyik legnagyobb EV-növekedést mutató piacról. Az EV-ágazatba és az erőforrásokba történő beruházások szintén jelentős gazdasági optimizmusra adnak okot.

Ennek eredményeképpen a hazai kínai EV-gyártás megugrott, ami további kínai autógyártókat ösztönzött arra, hogy belépjenek a piacra, és előretörjenek Európában és Észak-Amerikában. A Dealogic adatai azt mutatják, hogy a tavalyi járvány miatti zárlatok ellenére az EV-iparágban a tavalyi évhez képest az M&A-aktivitás változatlan maradt, több mint 10 milliárd dollár volt, nagyjából 50 ügyletben. A kínai EV-hez kapcsolódó csoportok kifelé irányuló befektetései is állandóak voltak.

Kína egyik legismertebb autógyártója, a Geely Automobile Holdings, amely a Volvo tulajdonosa, és részesedése van a Mercedes-Benzben, szeptemberben kijelentette, hogy 2023-ban ugyanannyi hibrid és elektromos járművet kíván értékesíteni, mint hagyományos belsőégésű motoros modellt.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.