Hirdetés
. Hirdetés

A Facebook lecsap a lájk-üzérekre és adatkufárokra

|

A cég azután terelte jogi útra az ügyeket, hogy a közösségi platformjaikkal visszaélő oldalak többszöri felszólításra sem hagytak fel tevékenységükkel.

Hirdetés

Két weboldal üzemeletetői ellen is pert indított Mark Zuckerberg cége, amiért azok Facebook és Instagram felhasználói fiókokon keresztül próbáltak meg kétes módokon pénzt kicsikarni felhasználókból. Amerikában a MassRoot8 mögött álló férfi ellen indult eljárás, mivel az személyes adatokat lopott el falhasználóktól, míg Spanyolországban az Instagram lájkokat és kommeneteket áruló MGP25 Cyberint Services miatt fordultak a bíróságokhoz.

Hirdetés

A MassRoot8 mögött álló Mohammad Zagharnak a San Francisco-i igazságszolgáltatással kell szembenéznie. Oldala olyan funkciókat kínál, melynek köszönhetően több Facebook fiókot is kezelhetünk egyszerre; a bökkenő csak az, hogy a vád szerint ezen keresztül ellopta a felhasználók jelszavait, hogy utána adatokat gyűjthessen a a barátaikról, ismerőseikről. A Facebook azt állítja, hogy ezzel a módszerrel 5500 fiókhoz férhetett hozzá, ezzel bőven kimerítette a számítógépes csalás és visszaélés fogalmát, emiatt indul ellene eljárás. Noha a Zaghar fiókjait törölték a MassRoot8 weboldal továbbra is működik.

Spanyolországban a MGP25 Cyberint Services mögött álló személyeknek kell bíróság előtt felelniük azért, mert pénzért árultak Instagram lájkokat és kommenteket. A Facebook jogi osztályának vezetője, Jessica Romero elmondása alapján a hamis személyazonosság megadása szembemegy az alkalmazás felhasználási feltételeivel. A vádlottak azután sem hagytak föl tevékenységükkel, hogy a cég egy hivatalos felszólítólevelet küldött számukra és elérhetetlenné tette felhasználói-fiókjaikat.

A Facebook az elmúlt két évben rengeteg ilyen pert indított a világ számos országában, ezzel próbálva meg visszaszorítani, hogy az egyes emberek vagy csoportok jogosulatlanul húzhassanak hasznot a szolgáltatásaikból, vagy okozzanak kárt a felhasználóiknak. Mindez egyébként a Facebookon jelen lévő vállalkozásokat, hivatalos márkaoldalakat és hasonló entitásokat is érinti, hiszen ezek "értékét" sokszor a követők és lájkolók száma, vagy az egyes posztok, megosztások népszerűsége méri. Ha ezt mesterségesen turbózzák fel, az valahol csalás abból a szempontból is, hogy a vásárlókat, lehetséges partnereket és befektetőket is fals adatokkal "eteti" az adott cég vagy márka népszerűségéről.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.