Elakadt fejlesztések: a vállalatok 95%-ának technológiai újításai nem jutnak el a piacra dobásig

|

Az újítások nagy része még a fejlesztési szakaszon sem jut túl. Az informatikai biztonsági osztályokkal való együttműködés hiánya is növeli annak valószínűségét, hogy a projekt sosem jut el a piaci bevezetésig.

A Kaspersky megbízásából készített új globális szintű kutatásban a vállalatok innovációs vezetőinek 95%-a mondta azt, hogy projektjeik gyakorta nem jutnak el a piacra dobásig. Az újítások nagy része még a fejlesztési szakaszon sem jut túl (36%). Az informatikai biztonsági osztályokkal való együttműködés hiánya is növeli annak valószínűségét, hogy a projekt sosem jut el a piaci bevezetésig.

Gyakori eset, hogy a vállalatok által fejlesztett új termékek nem lesznek sikeresek. A Nintendo Virtual Boy játékkonzolja, amelybe a virtuális valóságot kívánták beépíteni, valamint a Nike FuelBand fitneszmérője két jól ismert példája ennek. És ahogy azt a GE-nél tapasztaltak megmutatták, a belső folyamatok átalakítása sem mindig hozza meg a kívánt eredményt.

A nyilvános piacra dobásig eljutott projektek kudarca azonban csak a jéghegy csúcsa. A Kaspersky egyik felmérése szerint, amelyben az innovációs folyamatban részt vevő 304 felső szintű döntéshozó vett részt, az "innovációs életciklus" legnagyobb kihívását a fejlesztési szakasz jelenti. Ezt a tapasztalataik alapján a válaszadók egyharmada (36%-a) erősítette meg.

A legtöbb vállalat esetében az innováció sikertelenségének fő oka az, hogy nincs megfogalmazva világos terv és struktúra - ezzel az állítással a válaszadók egyötöde (19%-a) értett egyet. Ez azt jelenti, hogy a végrehajtási képesség legalább olyan fontos, mint egy briliáns ötlet, hiszen ennek hiányában egy értékes meglátást nem lehet jövedelmező, használható megoldássá alakítani. Ha megvan az ütemterv, érdemes azt rendszeres időközként felülvizsgálni, hogy tisztában legyenek a versenytársak tevékenységeivel, a piaci trendekkel és az iparági ingadozásokkal.

A kiberbiztonság nem szerepelt a projektek elbukásának legfőbb okai között. Ennek ellenére nagy az egyetértés abban (a válaszadók 74%-a ért egyet az állítással), hogy ha a vállalatok nem vonják be az információbiztonsági igazgatót már a folyamat elején, azzal növelik annak a valószínűségét, hogy az újításuk sikertelen lesz. Ezt okozhatja az, hogy a projektjeiket nem tudják a szigorú kiberbiztonsági szabályokhoz igazítani, ugyanis a válaszadók több mint fele (54%) úgy gondolja, hogy a vállalata informatikai biztonsági szabályzata akadályt gördít az innováció útjába.

"Ahhoz, hogy egy vállalkozás újítani tudjon, kockázatokat kell vállalnia, és fel kell készülnie arra, hogy a folyamat során kudarcok is érhetik, hiszen ezek elkerülhetetlenek egy teljesen új dolog esetében. Van azonban néhány olyan praktikus lépés, amelyet a vállalkozások megtehetnek annak érdekében, hogy egy új technológia vagy termék eljusson a piacra dobásig. Nem szabad hagyni, hogy a kiberbiztonság egy újabb vállalati akadály legyen, hanem már a kezdetek kezdetétől a projekt elválaszthatatlan részének kell lennie. Ezért a kiberbiztonsági igazgatót már a folyamat legelején be kell vonni a vállalat következő technológiai áttörésének tervezésekor" - fejtette ki Alekszander Mojszejev, a Kaspersky üzleti igazgatója. A teljes jelentés ide kattintva érhető el.

A kutatásról

A Kaspersky 2020 nyarán azzal bízta meg a Savanta nevű független piackutató céget, hogy vizsgáljon meg néhány vállalati innovációhoz kapcsolódó területet. Az innováció a vállalkozásoknál pozitív változásokat eredményező új öltetek, technológiák, módszerek, szolgáltatások vagy termékek bevezetésének folyamatát jelenti.
Az online felmérésben, melyre 2020 júliusában került sor, az innovációs folyamatban részt vevő 304 felső szintű - Európában, a Közel-Keleten és Afrikában, az ázsiai-csendes óceáni térségben, Kínában és Latin-Amerikában dolgozó - döntéshozó véleményét kérték ki. Ezek az alkalmazottak különféle iparágakban, 500-nál több főt foglalkoztató nagyvállalatoknál dolgoztak. A felmérést követően 15 részletekbe menő kvalitatív interjú keretében kérdeztek meg innovációban részt vevő felső szintű döntéshozókat, akik különféle iparágakban és szakterületeken dolgoztak nagyobb szervezeteknél.

A Kasperskyről

A Kaspersky egy 1997-ben alapított globális kiberbiztonsági vállalat. A Kaspersky internetes fenyegetésekkel kapcsolatos tudását és biztonsági szakértelmét folyamatosan innovatív biztonsági megoldások és szolgáltatások fejlesztésére használja, hogy védelmet kínáljon vállalkozások, a kritikus infrastruktúra, a kormányok és a fogyasztók számára világszerte. A vállalat széleskörű biztonsági portfóliójába vezető végpont védelmi és számos speciális biztonsági megoldás és szolgáltatás tartozik, az összetett és fejlődő digitális veszélyekkel elleni küzdelem érdekében. Több mint 400 millió felhasználót védenek a Kaspersky technológiái, valamint 270.000 vállalati ügyfélnek segítenek megóvni azt, ami a legfontosabb számukra. További információ: www.kaspersky.com

Ügyfélszolgálati változás!
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.