Kaspersky: Hogyan segíthetjük idős rokonainkat biztonságban maradni az interneten a járvány alatt is

|

Az embereket arra kérik, hogy csak akkor hagyják el otthonaikat, ha erre feltétlenül szükség van, például alapvető tárgyak vásárlásakor vagy orvosi segítség igénybevételekor. Rengeteg technológiai megoldás áll rendelkezésünkre, amelyek segítenek fenntartani mindennapi életünk szokásos ritmusát.

Sajnos azonban nem mindenki tudja használni a technológia nyújtotta előnyöket. Azok az emberek, akiket a legnagyobb veszély fenyeget, és akiknek leginkább szükségük van ezekre a szolgáltatásokra - az időskorúak - gyakran ütköznek nehézségekbe olyan modern eszközök használata közben, amelyeknek használatát legtöbbünk számára magától értetődő ma már. A társadalmi távolságtartás és a fizikai kapcsolat korlátozása miatt pedig a fiatalabb hozzátartozók sem tudnak olyan egyszerűen segíteni idősebb hozzátartozóiknak a technológia eszközök használatában.

Ahhoz, hogy kapcsolatban maradjanak szeretteikkel és az alapvető fontosságú termékeket beszerezhessék, az idősebb generációknak meg kell tanulniuk ezen technológiák használatát több időt kell tölteniük online, mint ahogy megszokták - ez pedig növekvő kiberbiztonsági kockázatot jelent. Egy nemrég elvégzett Kaspersky felmérés[1]  szerint az 55 éves vagy annál idősebb emberek 46% -a nem tesz különösebb intézkedéseket online védelme érdekében. Ha ezt egy fiatalabb generációval hasonlítjuk össze, azt látjuk, hogy ez 25% -kal magasabb szám, mint a 25-34 éves korosztálynál.

Ez pedig könnyedén jelentheti azt, hogy adataikat ellopják vagy harmadik felek számára nyilvánosságra hozzák, ugyanis az idősebb generációk nehezen tesztnek különbséget a valódi és biztonságos ajánlatok és azon csalások között, amelyeken keresztül kihasználhatják őket.

Annak érdekében, hogy az idős rokonai biztonságban maradjanak az online térben otthon a koronavírus idején, Kaspersky a következő intézkedéseket javasolja:

  • Használjon telefon vagy videóbeszélgetést, hogy távolról is segíteni tudjon. Több alkalmazás (pl. Skype) rendelkezik képernyőmegosztási lehetőséggel a segítség megkönnyítése érdekében
  • Ossza meg idősebb rokonaival a webhelyekkel kapcsolatos információkat, ahonnan ételt tud rendelni, vagy más fontos kérdésekben segítséget kaphat, vagy jelentkezzen be az ő fiókjukba. Legyen óvatos, kivel osztja meg az adatait. Alternatív megoldásként megfontolhatja, hogy ön végzi el számukra az online vásárlást - sok szolgáltató több helyszínre is lehetővé teszi a kézbesítést egy fiókból
  • Magyarázza el nekik, hogy miért nem érdemes ugyanazt a jelszót használni több weboldalon vagy szolgáltatásnál és fontolja meg a jelszókezelő eszköz használatát
  • Beszéljen nekik az adathalászat veszélyeiről, a kéretlen levelekben található linkekről, közösségi média és SMS üzenetekről, ezáltal segítve nekik a csalások elkerülését az online vásárlás során
  • Magyarázza el nekik, hogy miért kell elkerülni a kártyaadatok mentését a weboldalakon, amelyekről vásárol
  • Adjon tanácsot nekik, hogy hol találhatnak állami vagy más megbízható szolgáltatást és esetleg regisztráljon ezeken a nevükben
  • Telepítsen olyan védelmi megoldást, amely a fenyegetések széles körét lefedi - például a Kaspersky Security Cloud-ra -, és ossza meg a család idős rokonaival. A szoftver olyan praktikus rendszert tartalmaz a védelem megosztására és a távoli kezelésére, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy eszközeiket és a személyes információkat többféle módon megóvják.

A linkre kattintva David Emm, a Kaspersky biztonsági szakértőjének további tippjeit olvashatják el arról, hogyan védhetjük meg idős rokonainkat, barátainkat az online térben.

A Kasperskyről
A Kaspersky egy 1997-ben alapított globális kiberbiztonsági vállalat. A Kaspersky internetes fenyegetésekkel kapcsolatos tudását és biztonsági szakértelmét folyamatosan innovatív biztonsági megoldások és szolgáltatások fejlesztésére használja, hogy védelmet kínáljon vállalkozások, a kritikus infrastruktúra, a kormányok és a fogyasztók számára világszerte. A vállalat széleskörű biztonsági portfóliójába vezető végpont védelmi és számos speciális biztonsági megoldás és szolgáltatás tartozik, az összetett és fejlődő digitális veszélyekkel elleni küzdelem érdekében. Több mint 400 millió felhasználót védenek a Kaspersky technológiái, valamint 270.000 vállalati ügyfélnek segítenek megóvni azt, ami a legfontosabb számukra. További információ: www.kaspersky.com


[1]A felmérést a Toluna független kutatási ügynökség végezte 2020 január és február között, 23 országban összesen 15 002 fogyasztót vizsgáltak meg.

 

Ügyfélszolgálati változás!
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.