Megérzések helyett bevételnövelő motor kell a marketingvezetőknek

|

A SAS a Gartner és a Forrester januári jelentése szerint is élenjár a marketingmegoldások területén

A vállalatok ma már jellemzően nem engedhetik meg maguknak, hogy marketingterveiket csupán megérzéseikre alapozzák, és az is elvárás, hogy egy marketingvezető konkrét számokkal is alá tudja támasztani a munkája eredményességét. Az ehhez hasonló követelmények miatt az elmúlt időszakban megnőtt az igény az analitikai képességek iránt, amelyek a marketing legfontosabb területein is támogathatják a tervezést, optimalizálást, teljesítménymérést és végrehajtást. Ezekre a kérdésekre széleskörű megoldást kínál az integrált marketingmenedzsment eszközök vezető szállítójának számító SAS, melynek magas szintű képességeit a Gartner piacelemző és a Forrester piackutató cég is elismerte 2012 januárjában. „A megfelelő analitikákkal a marketingvezetők nyereséges bevételnövelő motorrá tehetik a marketinget. Az ügyfélintelligencia segítségével a szakemberek egy valóban integrált marketingmenedzsment stratégiát valósíthatnak meg, amelynek köszönhetően teljes mélységig megérthetik, hogy az egyes marketingtevékenységek milyen hatást gyakorolnak a vevőkre és a pénzügyi mutatókra" - nyilatkozta Wilson Raj, a SAS Customer Intelligence megoldásért felelős globális termékmarketing vezetője. Egy dán példa A SAS ügyfélintelligenciát alkalmazó több száz vállalat egyike a YouSee, Dánia legnagyobb kábel TV szolgáltatója. A cég a keresztértékesítési és up-sell tevékenységei tervezésére használja az eszközkészletet, melynek segítségével a vevői élményt is személyre szabja a különféle csatornáin. „A SAS analitikai platformja lehetővé teszi számunkra, hogy az ügyféladatokat intelligensebben használjuk fel" - mutatott rá Anders M.R. Sørensen, a YouSee marketingigazgatója. "Azáltal, hogy jobban megismerjük a vevőink preferenciáit, hatékonyabb ügyfél-interakciókat tudunk elérni a csatornáinkon, azaz a weben, a call centerben és az üzletekben. Például a telefonos ügyfélszolgálaton dolgozó munkatársainkat valósidejű információkkal látjuk el, melyek segítségével a célnak megfelelően alakíthatják a vevővel folytatott beszélgetést, és a vonalban lévő ügyfélnek a számára legalkalmasabb terméket ajánlják. Ezek a tényeken alapuló párbeszédek sokkal sikeresebbek, mintha csupán a kollégáink megérzéseire és ösztöneire támaszkodnánk." A Gartner és a Forrester szerint is piacvezető A SAS marketing területén nyújtott magas szintű megoldásait a Gartner és a Forrester is elismerte az idei év első hónapjában. A Gartner legújabb, marketingerőforrás-gazdálkodási eszközök piacát vizsgáló jelentésében1 a piacvezetők síknegyedébe sorolta a SAS-t. Ebbe a kategóriába azok a szállítók kerülhetnek, amelyek „teljesítménye példamutató", valamint „széleskörű és alapos integrált MRM (Marketing Resource Management, marketingerőforrás-gazdálkodási) funkcionalitást nyújtanak a nagyméretű, vállalati szintű és globális megvalósítások során, amelyek az egész marketingszervezetre kiterjesztik az MRM-et. Továbbá sikeres üzleti javaslatokat fogalmaznak meg, melyek összhangban vannak a vevők elképzeléseivel." Ez a Gartner részéről újabb kitüntetést jelent a Cary központú vállalat számára a marketing területén, ugyanis a piacelemző cég a SAS-t 2011-ben a CRM többcsatornás kampánymenedzsment termékek piacát vizsgáló jelentésében2 , és az integrált marketingmenedzsment eszközöket áttekintő riportjában3 is a vezetők között helyezte el a piacot grafikusan ábrázoló ún. Magic Quadrant-ben (mágikus négyszögben). A Forrester 2012. első negyedévi beszámolójában4 , melyben a keresztcsatornás kampánymenedzsment platformokat vizsgálta, szintén a piacvezetők közé sorolta a SAS-t - a legutóbbi azonos témájú jelentéséhez hasonlóan. A független piackutató cég a SAS Customer Intelligence eszközét találta a legjobbnak az aktuális kínálat és a stratégia ismérvek szerint, továbbá ez a megoldás kapta az egyik legmagasabb pontszámot az optimalizálás, az analitika és jelentéskészítés, az alkalmazás használhatósága, valamint a vállalati stratégia és a pénzügyek alkategóriában is. Integrált megközelítés, széles körű megoldások A MRM területén úttörőnek számító amerikai Assetlink 2011-es felvásárlásával a SAS ügyfélintelligencia megoldásai tervezési, erőforrás-gazdálkodási és marketing műveleti képességekkel bővültek. A SAS® Marketing Operations Management eszközével a SAS azon kevés szállítók közé tartozik, amelyek teljes körűen integrált marketingplatformot nyújtanak a vállalatok számára, egyesítve az MRM-et a teljesítménymenedzsmenttel és a többcsatornás kampányképességekkel. A Magic Quadrantról A Magic Quadrant (mágikus négyszög) a Gartner piacelemző cég szerzői joggal védett objektív kutatási eszköze, melynek újbóli felhasználása engedélyhez kötött. A Magic Quadrant a piac egy meghatározott időszakának grafikus ábrázolása. A Gartner azon elemzéséről szól, amely meghatározott gyártókat mér fel a Gartner által definiált piaci ismérvek alapján. A Gartner a Magic Quadrant-ben leírt egyik gyártót, terméket vagy szolgáltatást sem támogatja, és azt sem javasolja, hogy kizárólag a „vezetők" szegmensébe sorolt gyártók termékeit válasszák. A Magic Quadrant kizárólag kutatási eszközül, és nem konkrét cselekvési útmutatóul szolgál. A Gartner a jelen kutatásra vonatkozóan semmiféle, akár kimondott, akár beleértett garanciát nem vállal, ideértve bármiféle kereskedelmi alkalmasságot vagy bármilyen célra való alkalmazhatóságot. 1 Gartner, Inc., Magic Quadrant for Marketing Resource Management, Kimberly Collins, January 30, 2012 http://www.gartner.com/technology/reprints.do?id=1-192834K&ct=120131&st=sb 2 Gartner, Inc. Magic Quadrant for CRM Multichannel Campaign Management, Adam Sarner, May 20 2011 http://www.gartner.com/technology/media-products/reprints/sas/vol8/article4/article4.html 3 Gartner, Inc. Magic Quadrant for Integrated Marketing Management, Kimberly Collins, Adam Sarner, October 26 2011 http://www.gartner.com/technology/reprints.do?id=1-17SPA0P&ct=111027&st=sb 4 The Forrester Wave™: Cross-Channel Campaign Management Platforms, Q1 2012 http://www.forrester.com/rb/go?docid=60426&oid=1-K58SIX&action=5 A SAS-ról A SAS üzleti analitikai szoftverek és szolgáltatások piacvezető szállítója, valamint a legnagyobb független üzleti intelligencia fejlesztő. Integrált keretrendszerbe illeszkedő innovatív üzleti alkalmazásai révén a SAS több mint 55.000 vállalat számára nyújt támogatást a teljesítmény növeléséhez és a jobb döntések gyorsabb meghozatalából származó hozzáadott érték biztosításához. 1976 óta a SAS világszerte a THE POWER TO KNOW®-t, vagyis a tudás hatalmát nyújtja ügyfeleinek.

Ügyfélszolgálati változás!

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.