Piacvezető az OKI

|

Hazai fennállásának 14 éve alatt először lett piacvezető az OKI.

Az IDC nemzetközi független gazdaságkutató és piacelemző cég frissen közzétett, 2006-os évre vonatkozó előzetes adatai szerint a magyarországi össz-nyomtatópiac, mintegy 20 százalékos csökkenése mellett, a japán cég hazai leányvállalata számos szegmensben jelentősen növekedett; ezzel megerősítve stabil, „dobogós helyezésű” piaci pozícióit, míg a 11-20 lap/perc színes lézernyomtatók kategóriájában stabil piacvezetővé vált. 2006-ban a teljes nyomtatópiac 290 000 darabról 235 000 darabra esett vissza a 2005. évi bázisadatokhoz képest. Ez az IDC által korábban közzétett bíztató, növekedést prognosztizáló előrejelzéseivel ellentétben váratlan fordulatot jelentett a nyomtatógyártók számára. Az IDC 2005 végén közzétett 2006-ra vonatkozó előrejelzései ugyanis minden kategóriában, ám különösen a színes nyomtatók piacán jelentős növekedést prognosztizáltak. A nem várt fordulat változó mértékben érintette a piaci szereplőket, az azonban általánosságban elmondható, hogy a 2006-os esztendő kedvezőtlenül hatott a hazai nyomtatópiac egészére. A 11-20 lap/perc színes lézer (CLC) kategóriában – amely 2006-ban közel 20 százalékkal esett vissza – az OKI tavaly 104 százalékkal növelte meg piaci részesedését, és 1443 darab eladott készülékével megduplázta eladásait (2005-ös bázisidőszakhoz képest). Ezzel az eredménnyel az OKI abszolút piacvezetővé tudott válni ebben a kategóriában, amely példátlan eredmény a magyarországi vállalat 14 éves fennállásának történetében. Ez azért is kimagasló eredmény, mert míg a hazai nyomtatópiac mintegy 60 százalékát a belépő szintű, alacsony (hozzávetőlegesen 15 000-20 000 forintos) áron kínált lézer és tintasugaras készülékek adják, addig az OKI készülékei a 11-20 lap/perc kategóriától felfelé indulnak a versenyben. A színes lézerpiacon (CLC) még szembetűnőbb volt az általános visszaesés, ugyanis az IDC korábbi előrejelzéseihez képest - amelyek mintegy 30 százalékos piacnövekedést vetítettek elő - ez a szegmens mintegy 12%-kal, 11000 darabról 9700 darabra esett vissza a 2005-ös bázisidőszakhoz képest! Ennek ellenére az OKI 2006-ban 89%-kal növelte meg eladásait, mellyel az előkelő második helyet tudhatja magáénak a hazai teljes színes nyomtató piacon. A lézer nyomtatók piaca (mono, illetve színes) évi 95 700 db-ról 89 000 darabra csökkent 2006 végére. A 7 százalékos visszaesés ellenére az OKI 26 százalékkal növelni tudta piaci részesedését az elektrosztatikus nyomtatók kategóriájában, így 6,6 százalékkal két másik gyártó mögött a dobogó harmadik fokára került fel. A lézer szegmensen belül az ML kategória (mono lézer) 2006-ban összességében mintegy 6,4 százalékkal esett vissza 2005-höz képest, ám az OKI ebben a szegmensben is jól szerepelt és 12,5 százalékkal növelni tudta eladásait, amelynek következtében 5,4 százalékos piaci részesedéssel zárta az elmúlt esztendőt. Barlavits Péter az OKI Systems Magyarország Kft. kereskedelmi és marketing igazgatója a 2006-os esztendő eredményeiről így nyilatkozott: - A tavalyi év gazdasági hatásai jelentős mértékben kihatottak a nyomtatócégek, így az OKI Systems Magyarország Kft. üzletvitelére is. A bizakodó nemzetközi előrejelzések ellenére tapasztalható volt, hogy az informatikai piac lelassult, a források szűkösebbé váltak, a KKV szektor tovább koncentrálódott. A többi nyomtatógyártóhoz és forgalmazóhoz hasonlóan az OKI is kihívásokkal teli időszakot tudhat maga mögött, azonban elégedettek lehetünk azzal, hogy a körülmények ellenére 2006-ban az első helyet szereztük meg a 11-20 lap/perces színes lézernyomtatók piacán. Stabil második helyünk a teljes színes lézernyomtatók piacán szintén olyan eredmény, amelyet régóta célként tűztünk ki magunk elé. Sikerünk titkát abban látom, hogy míg számos gyártó felülvizsgálja a klasszikus értékesítési csatornák létjogosultságát, mi töretlenül kitartunk a két lépcsős disztribúciós modell mellett, jelentősen támogatva disztribútorainkat és viszonteladóinkat. A fellendülés másik oka az OKI markánsan megváltozott marketingkommunikációs modelljének köszönhető, amelynek keretében teljesen új B2B technikákat, promóciós elemeket emeltünk be a vállalat értékesítési stratégiájába. Márkaismertségünk két év alatt 26 százalékról 90 százalékra nőtt a hazai piacon. A 2007-es esztendőt a piaci szakértők egyhangúlag a kihívások éveként aposztrofálják. 2007 az informatikai piac holisztikus csökkenéséről fog szólni, amely a hardver és szoftver piacot átfogóan érinti. A csökkenő vásárlóerő várhatóan a belépő szintű, igen olcsó – akár 15 000 forintos – mono készülékek iránti kereslet növekedését fogja eredményezni. 2007 utolsó negyedévén számítunk komolyabb áttörésre, amikor elérhetővé válnak majd azok az EU-s források, amelyek kihathatnak az infrastrukturális fejlesztésekre, s megszakíthatja a periféria piac visszaesését, illetve stagnálását. Az OKI 2008-tól permanens növekedésre számít, hiszen az Új Magyarország Nemzeti Fejlesztési Terv számos olyan beruházást tartalmaz, amelyek részeként informatikai jellegű fejlesztésekre is szükség lesz.

Ügyfélszolgálati változás!
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.