Hirdetés

Ezek a legnépszerűbb okostelefonok

|

A Counterpoint Research piackutató cég adatai szerint 2019 harmadik negyedévében globálisan az iPhone XR-ből értékesítették a legtöbbet.

Hirdetés

A rengeteg piacon lévő okostelefon miatt az első helyre kerüléshez már 3 százalékos piaci részesedés is elegendő volt. Az iPhone XR egyébként 2018 negyedik negyedéve óta vezeti a listát minden negyedévben. 

Az XR önmagában az Apple összes értékesítésének a negyedét tette ki az időszakban, és minden régióban a legjobban fogyó Apple-modell volt. A jó eredményhez az is hozzájárult, hogy Kínában és más országokban kedvezőbb áron kínálta a gyártó a mobilt az időszakban. Az ebben a negyedévben debütáló iPhone 11-nek ugyancsak sikerült beverekednie magát az első tízbe: az új modell az ötödik helyen végzett 1,6 százalékos részesedéssel.

A világ legnagyobb okostelefon-gyártója, a Samsung három modellel képviseltette magát a top 10-ben, közülük kettő a képzeletbeli dobogóra is felállhatott. Mindegyik készülék a kedvező árú, középkategóriájú A sorozatba tartozik, vagyis a koreai gyártó prémium kategóriájú mobiljai nem kerültek be az élcsoportba. A második helyen végzett a Galaxy A10 2,6 százalékkal, harmadik lett a Galaxy A50 1,9 százalékkal, míg a Galaxy A20 1,4 százaléka a hetedik helyre volt elég.

Az Oppo ugyancsak három top 10-es mobillal büszkélkedhet annak köszönhetően, hogy A sorozatának modelljei jól fogytak Kínában és más régiókban. Az A9 1,6 százalékkal negyedik, az A5s 1,5 százalékkal hatodik, az A5 pedig 1,3 százalékkal a nyolcadik lett.

Az első tízbe bekerült még a Huawei a P30-cal (1,1 százalékos piaci részesedés, tizedik hely), amelyen elérhetők a népszerű Google Mobile Services appok, így vonzó a Kínán kívül élő vásárlók számára is. És végül itt van a Xiaomi a Redmi 7A-val (1,2 százalékos részesedés, kilencedik hely), amelyből Indiában fogyott a legtöbb: az összes eladás több mint a fele a hatalmas népességű, kontinensnyi országban realizálódott.

A tíz legnépszerűbb okostelefon-modell összesített piaci részesedése 17 százalékot tett ki 2019 harmadik negyedévében. Az előző év azonos időszakában ez az arány még csak 15 százalék volt. Ugyanakkor az első tíz mobilból származó bevételek 30 százalékkal csökkentek az előző év megegyező időszakához képest. Ennek oka az, hogy 2018 harmadik negyedévében még öt gyártói csúcsmodell képviseltette magát a top 10-ben, idén pedig csak három. A drága prémium kategóriájú modellek egyre kevésbé vonzóak a vásárlók számára, főként azért, mert a középkategóriás mobilokban egyre több csúcsfunkció jelenik meg alacsonyabb áron.

Ügyfélszolgálati változás!
--
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.