Hirdetés

Felvenne-e egy hazudozót?

|

Ha nagy üzleteket kell kötni, a munkaadók gyakran tolerálják a megtévesztő módszereket.

Senki sem szereti a notórius hazudozókat, kivéve azt az esetet, amikor értékesítési munkatársat keresnek, állapították meg a University of Chicago Booth School of Business munkatársai egy kísérleti kutatás során. Az általuk készített jelentés szerint bizonyos szerepek esetében a munkaadók tolerálhatják, ha egyes alkalmazottak elferdítik a valóságot, sőt, akár el is várhatják ezt tőlük.

Hirdetés

A kutatók arra kérték a felmérésben résztvevőket, hogy értékeljenek 32 foglalkozást abban a tekintetben, hogy mennyire "eladásorientált", vagyis, hogy milyen mértékben kell az adott pozícióban tevékenykedőknek rávenniük másokat egy termék azonnali megvásárlására. A leginkább eladásorientált pozíciók az értékesítési, befektetési és hidetési területeken találhatók, míg a legkevésbé eladásorientáltak a tanácsadás, a nonprofit és könyvelési területeken.

Ezután a résztvevők hazudó vagy őszintén viselkedő embereket figyeltek meg különféle szituációkban, például amikor beszámoltak egy üzleti utazás költségeiről. Ezután megkérték őket, hogy szerintük mennyire sikeres lenne egy hazudozó és egy őszinte az eladásorientált és a nem eladásorientált pozíciókban, illetve, hogy ők melyik típust alkalmaznák.

A résztvevők szerint a hazudozók jobban boldogulnának a bankszektorban, a hirdetési szakmában és értékesítőként, valamint más magasan eladásorientált területeken. Sőt, ha az ő pénzük forogna kockán egy vállalkozásban, akkor is nagyobb valószínűséggel vennének fel csalókat.

"Megállapítottuk, hogy az emberek nem mindig helytelenítik a hazudozást, mondta Emma Levine, a Chicago Booth viselkedéstudományi professzora, a kutatási jelentés vezető szerzője. - Sőt, úgy vélik, a hazudozók valószínűleg sikeresebbek egyes pozíciókban, különösen a kifejezetten eladásorientált területeken, tette hozzá.

Mivel a nagy terheléssel járó értékesítési pozíciók a legjobban fizetettek közé tartoznak, a munkaadók aggódhatnak amiatt, hogy a csalási hajlandóság majdhogynem egy szükséges előfeltétel az ilyen állásokra jelentkezők esetében.

A kutatási jelentés kimondja, hogy a csalások mérséklésére törekedő vállalatoknak ügyfélorientált értékesítési megközelítést kell alkalmazniuk, amely arra fókuszál, hogy a sales munkatárs hogyan tudja kielégíteni a vásárló hosszú távú igényeit.

Ezzel elkerülhető, hogy a toborzási menedzserek eleve a csalókat tartsák alkalmas jelentkezőknek, továbbá csökkenthető annak az esélye, hogy hazudozók kerüljenek kulcspozíciókba.

Hirdetés
Hirdetés
X

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.