Hirdetés
. Hirdetés

A Facebook kiirtja a hírfolyamból a kattintásvadász cikkeket

|

A közösségi háló új szűrőt vet be a félrevezető tartalmak ellen.

Hirdetés

Magasabb fokozatba kapcsolt a Facebook hadjárata a clickbaitek, vagyis a félrevezető címmel ellátott, kattintásvadász cikkek ellen. Korábban, a hírfolyam 2014-es frissítésekor két jellemzőt használt az olvasót átverő tartalmak kiszűrésére: figyelte, mennyi időt töltöttünk a cikk olvasásával a Facebookon kívül, és hogy lájkoltuk, vagy megosztottuk-e.

Az algoritmus azóta bonyolultabbá vált, és a közösségi háló a jövőben a spamszűrőkhoz hasonló technikával fogja feldolgozni és osztályozni a címeket. Húsvér olvasókat is alkalmaztak a címek átnézésére, és segítségükkel kigyűjtötték a clickbaitekre jellemző paneleket. Emellett szemmel fogják tartani azokat az oldalakat, amelyek állandóan ilyen híreket posztolnak, és hátrébb sorolja őket a hírfolyamban. Ez nyilvánvalóan kedvezőtlen hatással lesz a helyek forgalmára, ami a félrevezető főcímek visszaszorulását eredményezheti.

A Facebook nagyon eltökélt, Ahogy Adam Mosseri alelnök egy interjúban elmondta, az embereket érdeklő anyagokat akarnak posztolni, ehhez pedig hozzátartozik, hogy a cím tükrözze a tartalmat.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.