Intermodális kerekasztal alakult a fenntartható és intelligens mobilitás miatt

|

A közúti és a vasúti áruszállítás nem versenytársak, hanem partnerek.

Az intermodális fuvarozás térnyerése érdekében megalakult az intermodális kerekasztal, hogy teljesíthető legyen az Európai Bizottság fenntartható és intelligens mobilitásra vonatkozó stratégiájának célkitűzése, miszerint a 300 kilométer feletti távolsági közúti fuvarozás 50 százalékát 2050-ig át kell terelni vasúti vagy vízi közlekedésre.

Az intermodális szállítás a közlekedési ágazaton belül többféle eszközt vesz igénybe. Jellemzően a fuvarozási távolság minél nagyobb részét vasúttal, belvízi hajózással vagy rövid tengeri hajózással bonyolítják le, közúton pedig csak a rá- és elfuvarozás történik.

A tájékoztatás szerint az új érdekérvényesítési és konzultációs fórum munkájában ágazati civilszervezetek vesznek részt, amelyek lefedik a közúti és vasúti áruszállítás résztvevőinek teljes spektrumát.

Kiemelték, a kerekasztal létrehozásának további célja, hogy az intermodális fuvarozás fejlesztésével Magyarország reális alternatívaként aktívabban bekapcsolódhasson a nemzetközi árualapokért folyó versenybe.

A közleményben hangsúlyozták, a közúti és a vasúti áruszállítás nem versenytársak, hanem partnerek, ezért közösen dolgoznak azon, hogy megfeleljenek a növekvő nemzetgazdasági és nemzetközi fuvarozási igényeknek, és eközben ne növekedjen a környezet terhelése, a föld klímája ne változzon meg visszafordíthatatlanul.

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.