Hirdetés
. Hirdetés

Innodox - Csak nyerni lehet az automatizációval

|

Minden eddigi válságon is túltesz egy, a háttérben egyre jobban erősödő globális trend, amelyről az Innodox Technologies Zrt. vezérigazgatójával, Nagy Dominique-kal beszélgettünk.

Hirdetés

A jövőre 25 éves, globális szinten is versenyképes szolgáltatásokat nyújtó Innodox Technologies Zrt. már több mint tíz éve tevékenykedik a nemzetközi piacon: budapesti anyavállalata mellett Berlinben is működtet egy irodát, így a hazai és német ügyfelein kívül észak-európai és ázsiai nagyvállalatok, pénzintézetek és gyártócégek is a megoldásaival fektették le a magas ügyfélélményt, a munkavállalói elkötelezettséget, a hatékonyabb működést és versenyelőnyt biztosító digitalizációs stratégiájuk alapköveit. "A digitális átalakulás ma már nem pusztán technológiai kérdés, hanem a legfontosabb, amivel jelenleg foglalkozni kell, hiszen csak ezzel lehet kezelni a munkaerőpiacot sújtó demográfiai krízisből eredő működési veszélyeket" - hívta fel a figyelmet Nagy Dominique. A demográfiai kutatások és előrejelzések szerint ugyanis pár évtizeden belül a munkaképes népesség száma megfeleződhet, ezzel párhuzamosan pedig egyre jobban növekszik a munkabér mértéke és költsége.

Minden szervezetnek be kell rendezkednie arra, hogy a kieső munkaerőt és szakértelmet egész egyszerűen nem tudja majd pótolni. A megfelelő automatizációval viszont már most ellenállóbbá tehetik magukat az erősödő fluktuációval, változó munkaerőpiaci trendekkel szemben, így kevesebb emberrel költséghatékonyabb és gyorsabb működést valósíthatnak meg.

Simplifying businesses

Az INNODOX legfontosabb küldetése a nagyvállalati dokumentumelőállítás és -kezelés automatizálása és egyszerűsítése akár napi 180.000 egyedi ügyirat folyamatos menedzselésével. Az ügyfélszolgálatok számára óriási segítség a vállalat saját fejlesztésű, nyílt forráskódú technológián alapuló INNODOX Connect integrációs platformja. Könnyen integrálható megoldás, ami felhasználóbarát felületének köszönhetően jelentősen megkönnyíti és meggyorsítja a munkát. A dokumentumok teljes életciklusának digitális átalakítása olyannyira alapjaiban változtatja meg a háttérfolyamatokat, hogy a különféle dokumentumalapú üzleti folyamatok egységesített és egyszerűsített kezelése révén évente már több mint 300 millió dokumentum születik - ennek egy jelentős része például a közműveknél - az INNODOX rendszerein keresztül. "Büszkék vagyunk arra, hogy ma már szinte minden magyar háztartás találkozik a mi megoldásainkkal készült dokumentumokkal" - mondta a vezérigazgató.

Elégedett ügyfelek és munkavállalók

"Jelenleg közel 50 fővel, két helyszínen, de egy csapatban dolgozunk - erős céges belső kultúránk pedig visszatükröződik a megoldásainkban és az együttműködéseinkben is. Célunk, hogy egyszerűsítsük és hatékonyabbá tegyük ügyfeleink működését, tanácsadóink szakmai kompetenciáinak köszönhetően minden esetben az egyedi igényeknek és működési elvárásoknak megfelelően adaptált platformot adunk át" - tette hozzá a cégvezető. A tömeges dokumentumelőállításhoz alkalmazott INNODOX Output és az interaktív Connect együttes használata jelentősen növeli a hatékonyságot, a munkavállalói elégedettséget. A háttérfolyamatok automatizálásának eredményeként a dolgozók így a monoton, rutinszerű feladatok elvégzése helyett a nagyobb hozzáadott értékű tevékenységekre tudnak koncentrálni, a magasabb végzettségű, gyakorlott kollégák szakértelmüket pedig a nagy tapasztalatot igénylő munkafázisokban kamatoztathatják. "Ma egy ügyfélszolgálatos betanítása több hónapig is eltart, de a gépi tanulásnak hála könnyen és gyorsan vonhatók be új és akár fiatal munkavállalók is. " - szögezte le a cégvezető. A Connect használata akár 30-40%-kal javíthatja az ügyfélszolgálatok működését, sőt a vezetők számára lehetővé teszik a munkafolyamatok átláthatóságát, így ezek ellenőrizhetővé és mérhetővé válnak. Az INNODOX Connect további nagy előnye, hogy lehetővé teszik a kevesebb munkatapasztalattal rendelkező munkatársak bevonását is a munkafolyamatokba. "Elengedhetetlen azonban ehhez az edukáció: tisztázni kell a dolgozókkal, hogy nem a létszámleépítés a cél, hanem a szakemberhiány kezelése, a tudáskompetencia pedig nem a napi rutinban valósul meg, hanem a nehéz esetek lekezelésében, amit nem lehet gépesíteni. A közműszolgáltatóknál, pénzintézeteknél, biztosítóknál a folyamatok nagyságrendileg 70-80%-át lehet automatizálni, a többi egyedi kezelést igényel, erre juthat így több idejük" - mondta Nagy Dominique.

Hirdetés

Egyre nagyobb szükség van az új technológiák alkalmazásra

Mivel a munkaerőhiány nemcsak az ügyfélszolgálatokat sújtja, ezért a cég egyik kiemelt célja, hogy iparágtól függetlenül ezek az ügyfélszolgálatot támogató módszerek egy termékben, a Connectben valósuljanak meg: "Cégünk a termékfejlesztés során arra törekszik, hogy az adaptálás egyszerű konfigurálással és minimális egyedi testreszabással elvégezhető legyen, ezáltal az implementációs idő lerövidül" - mondta a vezérigazgató, aki szerint a jövőben az álláskeresők tudásának minősége is jelentős változáson megy át: a régi generációk mély szakértelmét felváltja a fiatal nemzedék horizontális látásmódja. "Ezzel a szemlélettel építjük fel megoldásainkat, a frontend tervezésnél UX/UI dizájnert is alkalmazunk, amely mellé mindig bevonjuk a munkavállalókat is, hiszen ha nem kellően vonzó egy alkalmazás, mellőzni fogják használatát a munkavégzés során. A jövőben háromféle technológiát építünk be a megoldásainkba, az RPA-t, a gépi tanulást és a felhő alapú működést. Ezen technológiák alkalmazásával emeljük majd a háttérfolyamatok automatizálás skálázási körét."

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.