Hirdetés
. Hirdetés

Unisys - Akadályból ugródeszka

|

A rájuk nehezedő gazdasági nyomás dacára a vállalatok az eddiginél is többet költenek új technológiák bevezetésére - állapította meg friss felmérésében a Unisys. Az informatikai terület és a felső vezetés közötti ellentétek, a szakemberhiány és a mesterséges intelligenciával (AI) körüli etikai aggályok miatt azonban nem mindegyikük tudja kiaknázni a digitalizációban rejlő lehetőségeket.

Hirdetés

Kritikusan fontos, hogy a munkavállalók a legjobb technológiához férjenek hozzá, ez elkötelezettségüket és teljesítményüket is növeli, mutatott rá öt ország több mint kétezer-kétszáz döntéshozójának megkérdezésével készült Cloud Insights 2023 tanulmányában (From Barriers to Breakthroughs: Unlocking Growth Opportunities with Cloud-Enabled Innovation) a Unisys. Modern munkahelyek kialakításához ezért a vállalatoknak infrastruktúrájukat és alkalmazáskörnyezetüket is korszerűsíteniük kell - a transzformáció azonban számos technológia bevezetését feltételezi, így komoly nehézségekbe ütközhet, és a komplexitást, a kockázatokat is növeli.

Az amerikai vállalat digitális munkahelyek, hibrid felhős környezetek és üzleti folyamatok kialakításához, üzemeltetéséhez és védelméhez rendszer- és alkalmazásintegrációs, tanácsadói, valamint outsourcing és menedzselt szolgáltatásokat kínál világszerte - többek között Magyarországon is - megtalálható szolgáltató központjaiból. A digitalizációs akadályok leküzdéséről, a mesterséges intelligencia és a modern munkavégzés jövőjéről, az agilis technológiák informatikai és üzleti szolgáltatásokra, szervezeti működésre gyakorolt hatásáról Mike Thomsont, a Unisys elnökét és operatív igazgatóját kérdeztük.

Computerworld: Mit tanácsol a vállalatoknak az üzleti célok elérését és a kockázatok kezelését megfelelően egyensúlyozó digitális transzformációs stratégia kidolgozásához és megvalósításához?

Mike Thomson: Miközben a feljövő, új technológiák hatására interakcióink az élet szinte minden területén, így munkahelyünkön is átalakulnak, fontos, hogy ne veszítsük szem elől az egyenlet emberi oldalát. Szükséges, hogy a szervezetek a digitális eszközökkel elérhető előnyök megszerzésére törekedjenek, de ugyanilyen fontos, hogy eközben az emberi kapcsolatokat, a kreativitást és az empátiát se tévesszék szem elől.

Más szóval ahhoz, hogy eligazodjanak, alkalmazkodjanak és kiaknázzák a felforgató erejű technológiai fejlődésben rejlő lehetőségeket, a szervezeteknek teljes mértékben fel kell vállalniuk a digitális átalakulás következő hullámát. Beleértve ebbe azt is, hogy a felhő-natív modelleket és az AI-alapú megoldásokat integrálják alapvető üzleti folyamataikba, mert ezáltal javíthatják a döntéshozást és a felhasználói élményt, újabb lehetőségeket teremthetnek az üzlet számára, és pozitív üzleti eredményeket érhetnek el.

Legutóbbi tanulmányunkban a felhő teljes ökoszisztémájának előtérbe helyezésétől kezdve a mesterséges intelligencia üzleti DNS-be építésén át a munkaerő termelékenységének növeléséig és az innováció gyorsításáig felvázoltuk mindazokat a kulcsfontosságú intézkedéseket, amelyeken keresztül az informatikai és üzleti vezetők kiaknázhatják a vállalat digitális átalakulásában rejlő teljes potenciált.

CW: A generatív AI beépített képességeivel felruházott első alkalmazások és más IT megoldások mostanában jelentek meg, illetve válnak elérhetővé az év hátralevő részében. Várható-e, hogy olyan hirtelen és mélyreható változást idéznek elő a munkavégzésben és az informatikai infrastruktúrában, mint amilyet a világjárvány kirobbanásakor tapasztaltunk? Mi az előfeltétele annak, hogy egy vállalat sikerrel vezesse be és használja ezt a technológiát?

Mike Thomson: Folyamatosan keressük és kiértékeljük a mesterséges intelligencia és a gépi tanulás (ML) fejlődésével feltáruló, új lehetőségeket, hogy ügyfeleinket költségcsökkentéshez és nagyobb hatékonysághoz segítsük. Célunk, hogy az AI erejével automatizáljuk a feladatvégzést, ésszerűsítsük a folyamatokat, és értékes emberi erőforrásokat szabadítsunk fel a stratégiai kezdeményezések számára. Ügyfeleink az AI segítségével új felismerésekre jutnak és rejtett mintákat tárnak fel, így gyors, adatvezérelt döntéseket hozhatnak, és döntő előnyt szerezhetnek a piacon.

A nagy potenciállal bíró generatív AI-t a vállalatok sokféleképp munkára foghatják. A technológia például természetes nyelven kommunikáló csevegőrobotként támogathatja többek között a kiskereskedelmi és más, első vonalbeli dolgozókat, a szolgáltatások terén a problémák osztályozásában és orvoslásában segítheti az ügyintézőket, a fejlesztők munkáját kódblokkok automatikus generálásával gyorsíthatja, az üzleti elemzést célzó lekérdezések eredményéből pedig pillanatok alatt összefoglalókat és vizuális jelentéseket generálhat.

Hirdetés

Legutóbbi Cloud Insights felmérésünkből kiderült, a gazdasági visszaesés ellenére a vállalatok eltökéltek abban, hogy a digitális képességek, például a mesterséges intelligencia bevezetését célzó beruházásaikat előre sorolják, amitől üzleti növekedést és költségcsökkenést várnak. A döntéshozók válaszai azonban rávilágítottak arra is, hogy mindeddig csupán a szervezetek 15 százaléka integrálta üzletmenetébe ezt a technológiát. A vállalatok fennmaradó 85 százaléka így azt kockáztatja, hogy AI-képességekkel már felvértezett versenytársak ingatják meg piaci pozícióját.

Mindez részben a döntéshozók elbizonytalanodásával magyarázható, akik aggódnak a gyorsan fejlődő és változó technológia etikai vonatkozásai miatt. A megkérdezettek több mint fele (55 százalék) nem meglepő módon elismerte, hogy erről a problémáról nem tud eleget. A legtöbb válaszadó (43 százalék) szerint az etikai aggályok kezelésére a legjobb módszer lehet, ha az emberek az AI-modelleket és a kapott eredményeket is rendszeresen felülvizsgálják. Ez a megközelítés ugyanis garantálná az emberek további aktív részvételét a döntéshozatal folyamatában, így erősítheti a mesterséges intelligencia felelős használatának társadalmi elfogadottságát is.

A lényeg, hogy sokat kell még tanulnunk a mesterséges intelligenciáról, hatékony és etikus alkalmazásának mikéntjéről a mindennapi munkánkban, de a technológiában rejlő lehetőségek kétségtelenül hatalmasak.

CW: Hozhatnak-e hasonló horderejű változást a vállalatok életébe két-három év távlatában a kvantumszámítógépek? Komolyan készülnek a vállalatok a közelgő kvantumkorszakra, vagy egyelőre hanyagolják ezt a problémát?

Mike Thomson: Szakembereinkkel szorosan követjük a kvantum-számítástechnika fejlődését, és úgy véljük, hogy a technológia, amely a hatékonyság és teljesítmény növelése mellett a kockázatot is csökkenti, forradalmasíthatja a szervezetek működését. Éveket vártunk rá, de ma már látjuk, hogy a vállalatok a kvantumszámítást valódi üzleti problémák megoldására használják. Bár a technológia még kevésbé kiforrott, feldolgozási teljesítménye, ha megfelelően használják, fordíthat a játék állásán. A kvantumszámítást a mesterséges intelligenciával és a fejlett analitikával hatékonyan ötvöző szervezetek fognak versenyelőnyt szerezni.

Ma már nem a kvantumszámítógépekhez való hozzáférés a fő kérdés. Valójában az egyetemek fizika és matematika tanszékein, valamint a kutatási-fejlesztési részlegeken világszerte megtalálható készségekhez és tudáshoz való hozzáférés fogja előrevinni ezt a folyamatot. Versenyelőnyhöz azon szervezetek fognak jutni, amelyek a kvantumszámítás és az algoritmusok terén széleskörű tárgyi szakértelemmel bíró embereket alkalmaznak, illetve ilyen vállalatokkal működnek együtt.

CW: Vállalatuk befektetői napján tartott előadásában következő generációs megoldásportfóliójukat ismertette. Mely alkalmazásterületekre összpontosítanak, és milyen képességek fejlesztését, szállítását tervezik a közeljövőben?

Mike Thomson: Következő generációs megoldásaink négy területen mozdítják elő a munkát, amelyet ügyfeleinkkel közösen végzünk. A munkakörnyezet korszerűsítését például élményalapú munkahelyi megoldásokkal segítjük, amelyek a digitális eszközök központi, biztonságos és proaktív felügyeletéhez, valamint a kommunikációs és kollaborációs platformokhoz és végpontokhoz biztosítják a telemetria, az adatanalitika, a nagy nyelvi modellek (LLM), az irányítás (governance) és a jelentéskészítés képességeit.

A digitális platformok és alkalmazások (DP&A) terén a felhőalapú alkalmazásokhoz, a hibrid és többfelhős környezetkehez, az adatanalitikához, valamint a nagy nyelvi modellek és a mesterséges intelligencia használatának összehangolt menedzseléséhez (orchestration) szükséges stratégiai, tervezési, fejlesztői, migrációs és felügyeleti képességeket szállítunk. Speciális szolgáltatásaink és következő generációs számítási (SS&C) megoldásaink között szerepel például az alkalmazások integrálása, bővítése és modernizálása saját környezeteinkben, valamint a fejlett számítási megoldások és saját SaaS-alapú termékeink szolgáltatása a kulcsfontosságú ágazatokban. Mikropiaci megoldásainkkal pedig meghatározott iparágak vagy piacok követelményei szerint rendkívüli mértékben specializált üzleti folyamatokat alakítunk ki, illetve ilyen használati eseteket támogatunk a Unisys saját technológiájával és tudásával.

Küldetésünk egyértelmű, ügyfeleinket áttörés eléréséhez és nagyobb potenciáljuk kibontakoztatásához segítjük. Következő generációs megoldásainkkal az innováció és az agilis működés előmozdítását, a digitális üzleti modellek széles körű elterjedését, az új és változó technológiák, például a felhőtechnológiák zökkenőmentes bevezetését, a biztonság megőrzését, valamint a beruházások pozitív megtérülését támogatjuk.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.